Stasjonerte fly i Polen

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Hvilke fly har Norwegian stasjonert i Polen?

De har jo begynt å få et imponerende nettverk med ruter fra Warszawa til Athen, Alicante, Barcelona, Bergen, Dublin, København, Malaga, Milan, Oslo, Roma og Stockholm, fra Gdansk til Oslo, fra Wroclaw til Stockholm og fra Krakow til Oslo og Stockholm.

De første meldingene fra Norwegian tilsier jo at rutene går bra. Noen som har hørt noe mer?

Det ble sagt 2 fly i en tidligere post, husker ikke hvilken.
Men de har planlagt et imponerende nettverk, de flyr det ikke enda. De skal heller ikke fly hver linje hver dag hver time ;)

De här har kommit till Stockholm från Polen:

060915 LN-KKS
060616 ?
060917 LN-KKS
060918 ?
060919 LN-KKL
060920 ?
060921 ?
060922 LN-KKW
060923 LN-KKF
060924 LN-KKF
060925 LN-KKF
060926 LN-KKG
060927 LN-KKR
060928 LN-KKG
060929 LN-KKG

De har jo en 'link' til Norge med Oslo-ruta, saa det er sikkert jevn utskifting og ingen fast stasjonering av fly. Det ville heller ikke vaere fornuftig, da det nok er billigere aa ta maskinene 'hjem' for obligatoriske sjekker.

Originally posted by LN-MOW

De har jo en 'link' til Norge med Oslo-ruta, saa det er sikkert jevn utskifting og ingen fast stasjonering av fly. Det ville heller ikke vaere fornuftig, da det nok er billigere aa ta maskinene 'hjem' for obligatoriske sjekker.

Det var det jeg fikk inntrykk av også etter en liten sjekk. Trodde nemlig i utgangspunktet at de skulle ha to fly eller flere stående der nede, men ser ut til at de bruker hele flåten, med noen fly som flyr særlig mye.

Helt riktig LN-MOW. Kjos har uttalt direkte at de vil dimensjonere for 3 maskiner ut fra WAW,men at det ikke blir faste maskiner. De roteres til OSL og SVG for mindre periodiske sjekker og utbedringer.

Skal bli spennende å se hvor store DY blir i Polen og om/når de finner et tredje marked...

Originally posted by EB

Skal bli spennende å se hvor store DY blir i Polen og om/når de finner et tredje marked...

Ja det er vel mange land i øst-europa som det er store markeder å ta av

vel, hva angår dette med Polen, så var jeg forleden i Dublin og der fortalte en drosjesjåfør at det bodde så mye som 160 000 polakker i Irland om dagen og rundt 70 000 alene rundt omkring i Dublin.....Så det bør da være muligheter her :)

Jeg merket meg også at på flere av pub'ene rundt omkring i byen så var bartenderne Polske! :drunk: og flere av dem søte og ;)

Originally posted by ENGM RAMP

vel, hva angår dette med Polen, så var jeg forleden i Dublin og der fortalte en drosjesjåfør at det bodde så mye som 160 000 polakker i Irland om dagen og rundt 70 000 alene rundt omkring i Dublin.....Så det bør da være muligheter her :)

Jeg merket meg også at på flere av pub'ene rundt omkring i byen så var bartenderne Polske! :drunk: og flere av dem søte og ;)

Det er nok ikke uten grunn at DY har åpnet WAW-DUB. Responsen skal være god. De andre rutene har vi noen ganger fått LDMer på (lastemelding) og det er tydelig at rutene har slått an. Selv om ikke flyene er fulle så er belegget ikke dårlig.

Flyene byttes kontinuerlig.

Hilsen,
Laurenz

Da jeg var på dagstur i Dublin tidligere i sommer, så jeg en dobbeldekker buss kjøre rundt med Norwegian reklame, for ruten til Warszawa. Warszawa. Var litt spesielt å se Norwegian reklame for en rute som ikke gikk til Norge i ett annet land. ;)

Masse polakker på flyene til og fra Norge og, og visstnok ganske tøft ombord pga av de samme......

Etter det jeg skjønner til tider mye bråk ombord, med både alkoholen, røyk etc.....

Men, det gir da klingende mynt i kassa om ikke annet :)

Hur går det på satsningen till Sverige från Polen vad jag har förstått så har de tagit bort en avgång ARN-Wroclaw och istället utökat med en avgång krakow-ARN.

Back