Jeg klarte som vanlig ikke å dy meg da LH-group på ny dro i gang gladsalg i Business Class. Denne gang ble det OSL-ZRH-SFO-SEA-ORD-ZRH-OSL for den meget fine prisen av 9990 kr. Jeg begynte deretter å leke litt med Star Alliance Upgrade Awards-funksjonen til EuroBonus, som utrolig nok fungerer(!), og jeg fikk tilbud om å oppgradere fra Z til F for 50.000 poeng hver vei (ZRH-SFO / ORD-ZRH) - 100.000 EB-poeng totalt. Det betyr 9990 kr + 100.000 poeng for å fly F på transatlantisk, mens det er US Domestic F på SFO-SEA og Z på intraeuropeisk. Mener folket at det er verdt de ekstra poengene?
I utgangspunktet kunne jeg heller tenkt meg å svi av 145.000 poeng på en bonusbillett i First Class til f. eks. SFO, men jeg har forstått at tilgjengeligheten er nesten lik null...? Med tanke på at jeg tjener inn ca 30.000 poeng på denne reisen, blir "tapet" på kontoen på ca 70.000. Har fortsatt mer enn nok til den nevnte 145.000-reisen, men liker ikke å bruke poeng med mindre det er ok value for poengene.
Så hva mener øvrige eksperter? Skal jeg nyte LX F begge veier?
Spørsmål 2:
Ved ankomst ZRH (fra ORD) har jeg en relativt lang layover. Hvis jeg oppgraderer til F med Star Alliance Upgrade Awards, får jeg da tilbringe dagen i LX First Class Lounge?
I utgangspunktet kunne jeg heller tenkt meg å svi av 145.000 poeng på en bonusbillett i First Class til f. eks. SFO, men jeg har forstått at tilgjengeligheten er nesten lik null...? Med tanke på at jeg tjener inn ca 30.000 poeng på denne reisen, blir "tapet" på kontoen på ca 70.000. Har fortsatt mer enn nok til den nevnte 145.000-reisen, men liker ikke å bruke poeng med mindre det er ok value for poengene.
Så hva mener øvrige eksperter? Skal jeg nyte LX F begge veier?
Spørsmål 2:
Ved ankomst ZRH (fra ORD) har jeg en relativt lang layover. Hvis jeg oppgraderer til F med Star Alliance Upgrade Awards, får jeg da tilbringe dagen i LX First Class Lounge?