Re: Stanset av unbrako-nøkkel
Slik svarer Luftfartstilsynet
http://www.an.no/nyheter/article4715892.ece
Slik svarer Luftfartstilsynet
http://www.an.no/nyheter/article4715892.ece
Hvem sjekker sikkerhetskontrollørene? :wow:
De sjekker seg selv. Skjønn det de som vil.
- Mannskap på lufthavner får ta med verktøy inn på rød sone, men utstyret må sjekkes inn og sjekkes ut. Det kan flygere også gjøre, så vidt jeg vet. Denne regelen må selvsagt være stiv. Jeg synes det er merkelig hvis man skal tillate flygere å ta med utstyr (som kan glemmes/mistes/henlegges) når man ikke tillater bakkemannskap å gjøre dette.
- Hvis man er mot regelverket må man arbeide mot dette på en organisert, sivil måte, ikke med det personlige initiativ (Gjerne med varslet streik eller underskriftskampanje eller oppmøte på statsministerens kontor for min del). Det eneste man oppnår med "personlig opprør" er ubehageligheter og forsinkelser. Og svekket tillit til profesjonen.
Dvs - hvis du skal gjøre noe faenskap, allier deg med en politi eller toller, og møt vedkommende etter security...
Er politiet bevæpnet må de sende våpenet gjennom røntgenmaskinen. Det kan jo hende våpenet inneholder en farlig gjenstand.
HerreDarwin, vi snakker i dette tilfellet om en umbraconøkkel, ikke en bombe...
Er politiet bevæpnet må de sende våpenet gjennom røntgenmaskinen. Det kan jo hende våpenet inneholder en farlig gjenstand.
Saken her ikke unbraco-nøkkelen, men at den ble hentet/overlevert uten å gå veien gjennom sikkerhetskontrollen så vidt jeg kan tolke artikkelen:Pøh, man kan lett skru fra hverandre et fly med en umbraconøkkel![]()
Han sørget for å få et sett med unbrakonøkler inn i flyet. Men ettersom dette ble gjort uten å gå via sikkerhetskontrollen, ble Bodø Lufthavn etter avgang varslet om at et «urent» fly var underveis.
Pøh, man kan lett skru fra hverandre et fly med en umbraconøkkel
Det finnes regler for hva slags verktøy man har lov til å ta med innenfor CSRA-området. Hvis umbraconøkkel står på den listen så skal den skrives i loggen.
Er det noen her som synes at sikkerhetsvaktene faktisk skal begynne å bruke skjønn i forhold til hva slags verktøy som skal unntas fra en liste som er utarbeidet i forhold til en risikotrussel? Umbraco? Torx? Som kanskje passer akkurat til dørhengslene til cockpitdøra? Vet du hva som er farlig å ta med om bord i et fly?
Personlig synes jeg alle skal skjæres over en kam, hvis vi først skal skjære.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.