Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
og hvordan er det så lige at du ser forskel på en såkaldt norsk og dansk fløjet strækning, for det kunne jeg godt tænke mig at vide
Hilsen
Ole
Med mindre jeg tar feil er SK14xx norsk, SK4xx dansk.
-A
 Om det er norsk svensk eller dansk crew betyr lite
 Om det er norsk svensk eller dansk crew betyr lite 
Sas Alt Sammen, og med èn administrasjon - i sverige, er det vel ikke lenge før vi kan glemme å snakke om hvilket land som gjør hva.... Det er en av grunnene til at de nasjonale selskapene er historie... Det skal i teorien ikke være forskjeller imellom landene. Det vil være en fryd om vi kan få flightnummer på rekke og rad til samme destinasjon, istedenfor noe 14xx og noe 4xx...
Personlig foretrekker jeg også velge tre-sifret flightnummer,
på strekningen OSL-CPH-OSL - være seg om det blir MD-80
eller A321. Men visse ganger må man velge fire-sifret, og da
blir det smågris(eri) eller større B73G/B738 - og av og til morsomt
gjensyn med "ex-BU" B737-400 osv. Savner når det var mere
CPH-baserte fly på denne strekningen, bortsett fra noen tidlige
morgenavganger med CRJ900 - er det lite A321 i de flotte
SAS-fargene på OSL ja.
Virker som det nå er blitt oftere med A321 på CPH-ARN-CPH ruten
i stedet.
Enig, det er en del penere med SAS Danmarks A 321 enn med SAS Norges kjedelige griser!Personlig foretrekker jeg også velge tre-sifret flightnummer,
på strekningen OSL-CPH-OSL - være seg om det blir MD-80
eller A321. Men visse ganger må man velge fire-sifret, og da
blir det smågris(eri) eller større B73G/B738 - og av og til morsomt
gjensyn med "ex-BU" B737-400 osv. Savner når det var mere
CPH-baserte fly på denne strekningen, bortsett fra noen tidlige
morgenavganger med CRJ900 - er det lite A321 i de flotte
SAS-fargene på OSL ja.
Virker som det nå er blitt oftere med A321 på CPH-ARN-CPH ruten
i stedet.
Enig, det er en del penere med SAS Danmarks A 321 enn med SAS Norges kjedelige griser!

Der har ikke været strejkefare for nogle uger siden - hvor har du det fra? Venligst hold jer til fakta. På intet tidspunkt har SAS-personalet truet med strejker ifm. de overståede forhandlinger.
Jeg holder meg til fakta, vi fikk sendt ut epost tips om dette internt. Var vel ikke direkte streikefare, men pga urolighetene med CAU i forbindelse med refinansieringen så var det vel noen som ble bekymret for våre reiser, og at det kunne oppstå forstyrrelser. Derfor ble folk oppfordret til å sjekke flytype og om mulig velge en flight operert med 737.
Jeg holder meg til fakta, vi fikk sendt ut epost tips om dette internt. Var vel ikke direkte streikefare, men pga urolighetene med CAU i forbindelse med refinansieringen så var det vel noen som ble bekymret for våre reiser, og at det kunne oppstå forstyrrelser. Derfor ble folk oppfordret til å sjekke flytype og om mulig velge en flight operert med 737.
Men fakta er nu stadig at der aldrig har været en strejke-trussel mod SAS og derfor er denne påstand - uanset hvem der har fremsat den - uden hold i virkeligheden.
Og ja janusk - du har helt ret - hvis man skal fremsætte påstande om strejke-trusler, hver gang der skal forhandles - så er det nok bedre helt at lade være med at rejse i det hele taget. Der er ihvertfald mange selskaber man skal holde sig fra lige p.t. så.
 pengene kommer til SAS enten det er en CPH base eller OSL base som styrer spakene
 pengene kommer til SAS enten det er en CPH base eller OSL base som styrer spakene  Med andre ord spiller det pent liten rolle for SAS sin del hvilken flight folk tar...? :up:
 Med andre ord spiller det pent liten rolle for SAS sin del hvilken flight folk tar...? :up:Kan vi ta streikediskusjoner i en annen tråd? Så kan vi holde oss til flyprat her.
Det er jo åpenbart, A321 er etter mitt syn, et meget vakkert fly
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.