• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SQ øker tillatt bagasje i alle klasser med 10kg

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
SQ øker tillatt bagasje i alle klasser med 10kg

I news på deres web i dag, har de økt tillatt bagasje med 10 kg i alle klasser.

30 kg Y, 40 kg C og 50 kg F... Følger vel QR... :thumbup:thumbup
 
Re: SQ bagasje

Helt konge!

Skal fly med de ned til Australia i jula. Spurte de for fire uker siden om det var mulighet for å ta med ekstra koffert(til julegaver) på Economy - uten å måtte betale kilospris pr strekning pr sone ved overvektig koffert. Ønsket heller et fast beløp for hele veien ned.

Fikk ikke tilbakemelding etter at jeg ble henvist videre til en spesialavdeling i selskapet. Men nå har det løst seg. :thumbup
 
Last edited:
Re: SQ bagasje

Bumper litt i denne igjen.

Kom over en litt rar situasjon - føler jeg.
På bookingsiden på hjemmesiden til Singapore Airlines stod det 20 kg på billetten min.
Derfor kontaktet jeg flyselskapet for å få bekreftelse på at jeg kunnen ta med en koffert på 30 kg eller 20 kg.

De hevdet jeg bare kunne ta 20 kg på turen ned til Australia fordi jeg sjekker inn hos SAS, mens returen kunne jeg 30 kg fordi jeg sjekker inn hos Singapore Airlines.

Hvor vanlig praksis er dette? Noen her som har vært i en slik situasjon tidligere?
Burde jeg ikke få lov til å sjekke inn 23 kg ifølge logikken, fordi det er SAS' vanlige vektgrense?
 
Last edited:
Re: SQ bagasje

Bumper litt i denne igjen.

Kom over en litt rar situasjon - føler jeg.
På bookingsiden på hjemmesiden til Singapore Airlines stod det 20 kg på billetten min.
Derfor kontaktet jeg flyselskapet for å få bekreftelse på at jeg kunnen ta med en koffert på 30 kg eller 20 kg.

De hevdet jeg bare kunne ta 20 kg på turen ned til Australia fordi jeg sjekker inn hos SAS, mens returen kunne jeg 30 kg fordi jeg sjekker inn hos Singapore Airlines.

Hvor vanlig praksis er dette? Noen her som har vært i en slik situasjon tidligere?
Burde jeg ikke få lov til å sjekke inn 23 kg ifølge logikken, fordi det er SAS' vanlige vektgrense?
Det er vanlig å bruke reglene til "the most significant carrier" for hele reisen. Vet ikke hvordan ruten din ser ut, men hvis det f.eks. er OSL-CPH-SIN-SYD vil SQs regler gjelde. Se http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Bagasje/Innsjekket-bagasje/IATA-resolution-302/

Reiser du mellom ulike TC-soner, så vil det være det flyselskapet som du reiser med mellom disse sonene som bestemmer hvilket bagasjekonsept som gjelder
 
Re: SQ øker tillatt bagasje i alle klasser med 10kg

Vil legge til at sa vi fløy sist i oktober , er *G, så lå under gamle 2x20 kg pr pax. Valgte LH til FRA , fløy code-share med SQ flightnummer og SQ billetter. Selvfølgelig sjekket inn på SK.

Så kanskje lurt å være litt bevisst ved utreise fra OSL ???
 
Re: SQ øker tillatt bagasje i alle klasser med 10kg

Nå har man vel sett nok av eksempler i det siste at det ofte er ren bingo og ikke nødvendigvis riktig den informasjonen man får når man kontakter diverse flyselskapers call centers
 
Back
Top