For ei uke siden hadde jeg en langhelg for meg selv. Turen gikk til Berlin, og jeg benyttet mye tid på Tegel. Den store godbiten jeg hadde tenkt å få med meg var MIAT sin flight fra Mongolia, men den dukket aldri opp (selvfølgelig).
Men, det var da mange andre ting å se på. Spotterterrassen på Tegel kan absolutt anbefales. Utasikt i alle retninger, og bra lysforhold hele dagen!
Under mellomlanding på Gardermoen fikk jeg en skikkelig overraskelse. Vi parkerte ved siden av denne, som jeg ikke hadde hørt om, og det gikk litt tid før jeg fikk summet meg og skjønte hva det var:
Denne lille krabaten er ganske stilig med sine bylogoer:
Jeg synes at taxiene til HLX er stilige. De synes, og er litt utenom det vanlige; Her en B737-700:
... og her en -800wl
LH er største operatør på Tegel, mange av flygningene går med CRJ 700:
Men, større brødre er også jevnlig å se:
Denne gamle kjenningen kom som charter fra Stavanger:
Delta og Continental har daglige flygninger til New York. Her er DL i sine nye farger:
... og dagen etter var der en i noe eldre drakt:
DBA har en B737-300 som logojet for T-Mobile:
I tillegg til B737, flyr DBA også F-100. Denne har reklame for fotball-VM som var:
Eurowings flyr denne BAe 146-200 for Lufthansa:
Kaliningradavia var et av høydepunktene med denne B737-300:
Så vidt jeg kunne registrere er SAS eneste operatør som ikke har rene jetoperasjoner.
DHC8-400 flyr til CPH og ARN:
Girjet har ganske nylig fått levert denne B757-200:
Atlasjet, en hyppig gjest fra Tyrkia:
B 737-600 kalles en liten gris. Kanskje vi skulle kalle denne lille bussen for en bøtteknott? Merk Air France KLM logoen på snuten:
Turkish er også innom et par ganger daglig. Denne B737-400 har pyntet seg med tulipan. Jeg synes kanskje de kunne gjort litt mer ut av det når de først skulle endre:
Air Berlin har en stor operasjon ut fra TXL. Jeg fløy en -700 modell fra CPH til TXL, og det var en meget behagelig opplevelse!
Her representert med B 737-800wl:
... og A 320-200
Condor er selvfølgelig også å se på TXL, jeg så bare A 320:
På returen var jeg noen timer på CPH, med motsol og dis, men noen bilder ble det da!
EasyJet A319, med 100 på snuten. Betyr det at de allerede har mottatt 100stk?:
SunExpress B757-200 har får makeover, med installasjon av winglets. Det kler den, og alle andre som har fått samme behandling:
SKY Airlines, med en gullfarget B737-400:
Denne JAT B737-300 har vært utleid til AeroContractors i Nigeria. Den er hjemme igjen, men flyr med fremmede farger:
Jeg har ikke så mange MD-90 i samlingen. Endelig kom det en ny, i form av Iceland Express (og det var vel på tide, siden de vel snart konverterer til B737.):
Dett var dett for denne gang. Mange bilder, men jeg håper dere kunne like dem!
VC-10
Men, det var da mange andre ting å se på. Spotterterrassen på Tegel kan absolutt anbefales. Utasikt i alle retninger, og bra lysforhold hele dagen!
Under mellomlanding på Gardermoen fikk jeg en skikkelig overraskelse. Vi parkerte ved siden av denne, som jeg ikke hadde hørt om, og det gikk litt tid før jeg fikk summet meg og skjønte hva det var:
Denne lille krabaten er ganske stilig med sine bylogoer:
Jeg synes at taxiene til HLX er stilige. De synes, og er litt utenom det vanlige; Her en B737-700:
... og her en -800wl
LH er største operatør på Tegel, mange av flygningene går med CRJ 700:
Men, større brødre er også jevnlig å se:
Denne gamle kjenningen kom som charter fra Stavanger:
Delta og Continental har daglige flygninger til New York. Her er DL i sine nye farger:
... og dagen etter var der en i noe eldre drakt:
DBA har en B737-300 som logojet for T-Mobile:
I tillegg til B737, flyr DBA også F-100. Denne har reklame for fotball-VM som var:
Eurowings flyr denne BAe 146-200 for Lufthansa:
Kaliningradavia var et av høydepunktene med denne B737-300:
Så vidt jeg kunne registrere er SAS eneste operatør som ikke har rene jetoperasjoner.
DHC8-400 flyr til CPH og ARN:
Girjet har ganske nylig fått levert denne B757-200:
Atlasjet, en hyppig gjest fra Tyrkia:
B 737-600 kalles en liten gris. Kanskje vi skulle kalle denne lille bussen for en bøtteknott? Merk Air France KLM logoen på snuten:
Turkish er også innom et par ganger daglig. Denne B737-400 har pyntet seg med tulipan. Jeg synes kanskje de kunne gjort litt mer ut av det når de først skulle endre:
Air Berlin har en stor operasjon ut fra TXL. Jeg fløy en -700 modell fra CPH til TXL, og det var en meget behagelig opplevelse!
Her representert med B 737-800wl:
... og A 320-200
Condor er selvfølgelig også å se på TXL, jeg så bare A 320:
På returen var jeg noen timer på CPH, med motsol og dis, men noen bilder ble det da!
EasyJet A319, med 100 på snuten. Betyr det at de allerede har mottatt 100stk?:
SunExpress B757-200 har får makeover, med installasjon av winglets. Det kler den, og alle andre som har fått samme behandling:
SKY Airlines, med en gullfarget B737-400:
Denne JAT B737-300 har vært utleid til AeroContractors i Nigeria. Den er hjemme igjen, men flyr med fremmede farger:
Jeg har ikke så mange MD-90 i samlingen. Endelig kom det en ny, i form av Iceland Express (og det var vel på tide, siden de vel snart konverterer til B737.):
Dett var dett for denne gang. Mange bilder, men jeg håper dere kunne like dem!