• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotter alert ENZV 1NOV10 (767-300)

Tilbake til B767...
Ikke ofte vi har (hatt) besøk av 767 på SVG...?
Noen som har en oversikt?
Lennart?

Vel, kanskje ikke så ofte i den senere tid, men i BU's 767-tid var de jo her jevnt og trutt. I hvert fall en sesong med to rundturer FBU-SVG-FBU daglig mandag-fredag, i tillegg til enkelte andre mer tilfeldige besøk. Deres C-sjekker ble også utført på Sola.

I tillegg hadde jo SAS sent på 90-tallet to (?) 767-383 lagret her.

Mer detaljer har nok ikke jeg, hva Lennart har får han svare på selv. :)

Spanair fløy også charter med 767 i 90 tallet. det husker eg da eg pendlet mellom Bergen og stavanger med fly... da såg eg ofte spanair der.. og i et par tilfeller har eg fått sett både Spanair 767 og BA 757 der.. va kult å se, og lignet på en stort internasjonalt flyplass.. :)

Det har også vært B767-200ER fra EL AL og Vietnam Airlines.Dessuten har det vært B767-300ER fra Air China,Martinair og et portugisisk selskap(husker ikke navnet i farten).Det var minst 3stk. SAS maskiner som stod parkert her.:D

vietnam airlines ?? noen som har bilde da ? synes eg husket at presidenten skulle kmme på besøk, men avlyste i siste liten pga en hendelse i hjemlandet som gjorte at me ikke fikk en B777 besøk, stemmer ikke det ?

I tillegg har vi hatt 2x LOT 763 her. Norport hadde også handling på en 767 husker jeg i den tiden jeg begynte. Husker ikke selskap, men det var en Israel charter.

vietnam airlines ?? noen som har bilde da ? synes eg husket at presidenten skulle kmme på besøk, men avlyste i siste liten pga en hendelse i hjemlandet som gjorte at me ikke fikk en B777 besøk, stemmer ikke det ?

Stemmer det, B777 fra Vietnam Airlines var ventet til Stavanger i 2008-2009, men så var det en naturkatastrofe som gjorde besøket ble avlyst.

Har vert 2 stk B767 her så langt i år
Dette året må være det beste på lang tid

French Air Force A340
Belgian Airforce A330
Thomas Cook UK A330
Portugisisk A310
Og årets første B763 var CS-TQI i fargesprakende hvitt

Back