• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spørsmål?

spitfire

ScanFlyer Blue
Spørsmål?

ref. denne http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=7547 har det stått noe om dette i media? har noen fagforeninger kommentert dette? eller har det kommet noe fra Norwegians investorer om saken? har prøvd å søke litt selv men ikke funnet noe som helst. Hadde vært fint om noen kunne ha henvist noe med hyperkoblinger.

Replying to Topic 'Spørsmål?'

betyr det at det ikke ansettes nye C/A'er av Norwegian direkte?? Ingen nyansettelser i kabin, kun oppstaffing med billigere svensker?? Kabinforeningen(e) i DY er tydeligvis ike så sterke som i SK. Tenker Kjosern er fornøyd med dét...

Originally posted by CK

betyr det at det ikke ansettes nye C/A'er av Norwegian direkte?? Ingen nyansettelser i kabin, kun oppstaffing med billigere svensker?? Kabinforeningen(e) i DY er tydeligvis ike så sterke som i SK. Tenker Kjosern er fornøyd med dét...

Men kanskje en mellomting hadde vaert det ideelle?

Originally posted by CK

Nesten som hos SAS som har overfødige danske og ansetter kinesere :D

Originally posted by TilHimmels

Det neste nå er "lærlinger" fra reiselivs studie, som skal ha sertifikat for å fly i Norwegian, men de skal også være med i andre avdelinger i selskapet som feks. marked og økonomi. Detaljene har jeg ikke fått med meg, men billig arbeidskraft blir det nok..

Det er saa, men dette er personer under utdanning som paa sikt forhaapendtligvis blir nyttige for firmaet.
Laerlinger er jo en utdoeende rase - personlig synes jeg det er synd. Det er mange som har faat god arbeidserfaring ved aa baere murere for murer'n! ;)

Originally posted by LN-MOW

Det er saa, men dette er personer under utdanning som paa sikt forhaapendtligvis blir nyttige for firmaet.
Laerlinger er jo en utdoeende rase - personlig synes jeg det er synd. Det er mange som har faat god arbeidserfaring ved aa baere murere for murer'n! ;)

Nokså OT i forhold til tråden forøvrig, men det ser ut til at lærlingeordningen nå er på vei inn også på universiteter (iallefall snakkes det om å forsøke å få dette til - såvidt jeg vet er dette noe som også praktiseres i fx Canada). Personlig så tror jeg det kan være svært fruktbart for de som får anledning til dette.

jy

Hva med basen som skal opprettes i Bergen. Skal det og være innleid arbeidskraft?

Back