Savipix
ScanFlyer Rusty
Re: Spørsmål sen ankomst intercont og videre connection med SAS
Som tidigare skribenter skriver går det igång en enorm process för att det skall ha så lite inverkan som möjligt på så få av våra kunder/pax(plurarl för passengers) som möjligt. Väl och märka är att även om kunderna sitter och skriker j-vla SAS/DY/LH etc. så är det ofta att felet ligger i saker som vi inte kan styra. Exempel på detta är: ATC Strejker(Frankrike, Grekland och övriga Syduropa är experter på detta), slotrestriktioner (det är inte SAS fel att alla vill flyga till Heathrow eller Frankfurt), väder (det är inte SAS fel att det blir tåke på Gardermoen, snöstorm i Stockholm eller tornado i Washington).
Om dessa irregularities sker på morgonen brukar man kunna hitta lösningar under dagens gång men närmare kvällspeaken är det svårare att ta igen förseningar på sista flighterna.
Är det sista flighten ut så väntar vi gärna lite extra för att få med alla men samtidigt skall vi ta i betraktning att du har en majoritet av kunderna redan ombord på flygplanet och jag tror nog at du som sitter ombord lika gärna vill hem och blir förbannad om flyget försenas på grund av någon annan då man kanske missar sista Flytoget eller bussen.
Det är ett pussel som skall läggas för att så att alla kunder skall bli så nöjda som möjligt.
Som tidigare skribenter skriver går det igång en enorm process för att det skall ha så lite inverkan som möjligt på så få av våra kunder/pax(plurarl för passengers) som möjligt. Väl och märka är att även om kunderna sitter och skriker j-vla SAS/DY/LH etc. så är det ofta att felet ligger i saker som vi inte kan styra. Exempel på detta är: ATC Strejker(Frankrike, Grekland och övriga Syduropa är experter på detta), slotrestriktioner (det är inte SAS fel att alla vill flyga till Heathrow eller Frankfurt), väder (det är inte SAS fel att det blir tåke på Gardermoen, snöstorm i Stockholm eller tornado i Washington).
Om dessa irregularities sker på morgonen brukar man kunna hitta lösningar under dagens gång men närmare kvällspeaken är det svårare att ta igen förseningar på sista flighterna.
Är det sista flighten ut så väntar vi gärna lite extra för att få med alla men samtidigt skall vi ta i betraktning att du har en majoritet av kunderna redan ombord på flygplanet och jag tror nog at du som sitter ombord lika gärna vill hem och blir förbannad om flyget försenas på grund av någon annan då man kanske missar sista Flytoget eller bussen.
Det är ett pussel som skall läggas för att så att alla kunder skall bli så nöjda som möjligt.
Last edited: