Spørsmål om oppgradering på SK IC

LN-SEK

ScanFlyer Gold
Spørsmål om oppgradering på SK IC

Skal ut på tur imorgen med SK IC til fjerne trakter. Det jeg lurer på er:

Skal mellomlande i CPH og skal spørre om oppgradering med EB poeng. Har ganske god tid til IC flighten starter, kan jeg spørre om dette i transfer disken eller må jeg vente til jeg er i gaten ?

Re: Spærsmål om oppgradering på SK IC

Dette kan du spørre om allerede ved første SGS innsjekk, de legger inn requesten i innsjekksystemet.

Hvordan er reglene for oppgradering npå SK IC?

Kan man kun oppgradere ved hjelp av EB-poeng eller kan man også betale seg opp? Hvor finner man evnt prisen for oppgraderinger? Er alle klasser 'oppgradérbare'?

Economy --> Economy Extra 10.000 poeng
Economy Extra --> Business 20.000 poeng
Economy --> Business 30.000 poeng

Fra Skandinavia kan man ikke kjøpe seg opp ved hjelp av cash, kun ved hjelp av poeng. Husker ikke om man kan det fra Asia, men man kan det fra USA

Takk! Noen som vet hva prisene er for oppgradering hvis man reiser SK fra EWR til CPH?

Re: Spørsmål om oppgradering på SK IC

Som sagt, säg till på första SGS station så lägger kollegorna in en FQTU/Y eller /C åt dig och gaten tar hand om det i CPH.

"Penge-oppgradering" på SK fra US&A til europa koster 450 USD fra eco til business eller 250 fra eco til eco extra.

Kan 'penge-oppgradering' fra USA til Europa gjøres på forhånd, dvs f.eks. ringe til SAS Kundesenter og si at man ønsker å oppgradere fra eco til eco extra? Eller er dette først mulig ved innsjekk i USA?

Kan 'penge-oppgradering' fra USA til Europa gjøres på forhånd, dvs f.eks. ringe til SAS Kundesenter og si at man ønsker å oppgradere fra eco til eco extra? Eller er dette først mulig ved innsjekk i USA?

Ved innsjekk only me thinks.

-A

Har selv gjort det både ved innsjekk og i loungen. Det kan ikke gjøres på annen måte, dvs. pr.tlf eller mail på forhånd. Og det betinger selvsagt at det er plasser og mat...

Det var billig for oppgradering. Hvorfor går ikke det fra CPH/ARN?

Fordi SAS vil selge businessbilletter og extrabilletter. Det er ikke en offisiell greie at man selger oppgraderinger fra USA. Det er i utgangspunktet tilgjengelig om sommeren, mens noen stasjoner har dette tilgjengelig på request. I tillegg kommer det selvsagt an på tilgjengeligheten

Har kjøpt billetter med SK IC gjennom Orbitz.com og ser av utskriften fra SAS at jeg har bookingklasse K. Denne klassen gir vel kun 25% opptjening av poeng, mens f.eks. M gir 100%. Hvor mye koster det å 'oppgradere' fra K til M for en tur/retur OSL-EWR via CPH? Er det mulig å gjøre dette og evnt hvem kan man 'bestille' dette av? Direkte hos SAS Kundesenter (som sikkert skal ha et gebyr) eller kan man f.eks. gjøre dette via wideroe.no?

Har kjøpt billetter med SK IC gjennom Orbitz.com og ser av utskriften fra SAS at jeg har bookingklasse K. Denne klassen gir vel kun 25% opptjening av poeng, mens f.eks. M gir 100%. Hvor mye koster det å 'oppgradere' fra K til M for en tur/retur OSL-EWR via CPH? Er det mulig å gjøre dette og evnt hvem kan man 'bestille' dette av? Direkte hos SAS Kundesenter (som sikkert skal ha et gebyr) eller kan man f.eks. gjøre dette via wideroe.no?

Du kan ikke. Dette måtte du ha gjort i det du bestilte billetten

Vet ikke hvilke regler Orbitz opererer med, men jeg vet at mange reisebyraaer gjerne hjelper deg med aa oppgradere til en dyrere bookingklasse. Men dette maa skje foer billetten er utstedt. I fremtiden kan man jo kontakte f.eks. Orbitz for aa hoere hvordan du kan loese dette.

wideroe.no opererer slik: Du kjoeper billigst mulig billett paa websiden deres. Deretter chatter eller e-poster du dem og de oppgraderer til den bookingklassen du oensker.

Og du leter ikke etter bookingklasse M, du leter etter bookingklasse V. Det er den billigste bookingklassen som gir 100% poeng paa langrutene

Hva er årsaken til at en oppgradering fra f.eks. klasse K til V ikke kan gjøres etter at billetten er utstedt? Er ikke dette noe f.eks. SAS kan gjøre i sine systemer?

Bare spør :) Er ingen flyekspert :)

Fordi SAS er blaast og ikke vil tjene mer penger..... Du kan seff gjoere dette, men da maa du bestille pr. telefon hos SAS og betale 500 spenn i gebyr. SAS maa vaere det eneste flyselskapet i verden som ikke forteller hvilken bookingklasse du er i foer du har kjoept billetten paa nett..

Men som sagt, loesningen er der.. Bestill hos Wideroe

Back