Kjøp av billetter med skimmet kredittkort

Re: Kjøp av billetter med skimmet kredittkort

Ikke glem hack hos banker og kredittkortselskaper. I tillegg f.eks Paypal og bonuspoengkonti. Mesteparten av det du ser av 'cheap business class'-seter avertert av lugubre reisebyråer er bonus-seter anskaffet i det grå markedet. De averteres som Unrestricted, men man finner fort ut at det ikke heeeelt er tilfelle. ;)

Forhandleren .. rævpules etter alle kunstens regler.

Tja...den er toveis. Ser man på hvordan det er løst hos en del nå så har butikken oppgjørgaranti (men det betinger 3D-secure etc) Men så vil de fleste butikker slippe gjennom alle mulige kort med og uten garanti pga. "good for business", og da kommer man ingen vei videre. Det største problemet vi hadde med en online-løsning og oppgjørs-garanti er at amerikanske corporate cards ikke var/er omfattet av det. Men volumet av utlendinger var lite, så de fikk ikke handlet.

Ikke glem hack hos banker og kredittkortselskaper. I tillegg f.eks Paypal og bonuspoengkonti.

Ja, SAS har jo fremdeles ikke fått orden på https hos seg etter at Epi-serverlisensen gikk ut så selskapene selv er jo ikke bedre enn banken hvertfall :rolleyes:

Last edited:

Hei,

Så lurer jeg på. Her er det jo tydeligvis en som har brukt mitt kort til å kjøpe flybillett. (Amsterdam - Tenerife med Transavia). Ettersom det er betalt med et skimmet kredittkort så regner jeg også med personalia på personen som står oppført her heller ikke stemmer.

Hvis du så episode 3 av OSL 24/7, så la du sikkert merke til han som ble tatt i taxfree og som prøvde å betale uten suksess. Disse kortene var trolig klonede kort ment til bruk ombord i fly hvor man ikke har direkte kontakt med kortselskapenes verifiseringssystem. Inflightsjapperer er et populært mål for svindlere og de handler for store summer ombord. Lengre flighter, som til Tenerife, er populære da de har med seg mye varer.
Til slutt dukker mye av disse varene opp på markeder i Øst-Europa.

Hvis du så episode 3 av OSL 24/7, så la du sikkert merke til han som ble tatt i taxfree og som prøvde å betale uten suksess. Disse kortene var trolig klonede kort ment til bruk ombord i fly hvor man ikke har direkte kontakt med kortselskapenes verifiseringssystem. Inflightsjapperer er et populært mål for svindlere og de handler for store summer ombord. Lengre flighter, som til Tenerife, er populære da de har med seg mye varer.

Jo, jo... nå har jeg drukket et par øl, men skjønner fremdeles at han neppe kommer fra et hjem med piano og sikkert ikke har det så greit.

Men, jeg tviler på at en skjennepreken og fy på lanken hjelper særlig. Jeg så han og tenker at et år med å banke ut tuneller på Vestlandet - for hånd - ville redusert antallet profesjonelle tyver betydelig mer.

Det var en Bad Hombre, for å bruke et belastet utrykk, og vi burde ikke samle på sånne

Men, jeg tviler på at en skjennepreken og fy på lanken hjelper særlig. Jeg så han og tenker at et år med å banke ut tuneller på Vestlandet - for hånd - ville redusert antallet profesjonelle tyver betydelig mer.

Det var en Bad Hombre, for å bruke et belastet utrykk, og vi burde ikke samle på sånne

Det finnes plenty flere der han kommer fra. Trust me.

Det burde da være mulig å få disse terminalene rimelig enkelt online nå som en god del fly har internettkonnektivitet med WiFi i kabinen? Alternativt så kunne man kanskje også ha pakket det inn i ACARS, men å få det til ville sikkert blitt grisedyrt.

Inflightsjapperer er et populært mål for svindlere og de handler for store summer ombord. Lengre flighter, som til Tenerife, er populære da de har med seg mye varer.

Vet ikke hva BA gjør nå med BOB ombord, men handlet man fra taxfree-tralla ombord på BA tidligere måtte man også opp med passet for å legitimere seg. Det øker nok barrieren for å svindle litt.

Vet ikke hva BA gjør nå med BOB ombord, men handlet man fra taxfree-tralla ombord på BA tidligere måtte man også opp med passet for å legitimere seg. Det øker nok barrieren for å svindle litt.

De vet vel knapt selv. Det har vært mye tull med betalingssentraler og lignende, men ingen legitimering så vidt jeg kan huske. Men så er det vel strengt tatt M&S som driver salget, ikke BA..

Back