Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Er det noen som skjønner hvorfor sete 11H, som er midten på fremste 3 seter, på høyre side i Economy og 27D, som er venstre sete i midtre 3seter på første rad i bakre Economy. alltid er reservert?

Dersom vi hadde bestilt det samme i dag, som vi bestilte i romjulen, 2pax i premium T/R FLL så ville vi i dag betalt 11000kr+ mer en det vi betalte. Av 56 premiumseter, er nå 25 reservert på til FLL 18.01 og 15 på returen 27.01.
 
Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

I anledning Norse's 1 års dag i dag har de en ukes salg. Ser ut som om tilbudene starter i august. Bangkok 2974,- per veg 5959,- i Premium, selvfølgelig utenom ferier. LA: 2188/4631, fra LA 2081/4392 NYC:1491/3194 retur:1417/3186 FLL/Miami: til 1867/4277 retur 1638/3960
 
Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Slo til på BKK i november!

Noen andre som har flydd med Norse i det siste? Har de fortsatt ikke mobilt boardingkort?

Noen som har flydd med de, og vet hvor strenge de er på håndbaggasje på OSL? Er det måling, eller er de like fraværende som gateagentene til Norwegian?
 
Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Slo til på BKK i november!

Noen andre som har flydd med Norse i det siste? Har de fortsatt ikke mobilt boardingkort?

Noen som har flydd med de, og vet hvor strenge de er på håndbaggasje på OSL? Er det måling, eller er de like fraværende som gateagentene til Norwegian?
Min erfaring er at man alltid må innom innsjekkings skranken, for å få nytt boardingkort. Man kommer seg gjennom security med selvprintet, men det stopper ved boarding.
Jeg synes de har vært overraskende slappe med å sjekke bagasjemengden pax tar med ombord, i forhold til hva folk har betalt. Nå har jeg bare flydd fra OSL 2 ganger. Åpningsturen til FLL for 366 dager siden som var litt spesiell, med snorklipping og servering før avgang og de 3 andre har jeg i Premium, dog har jeg boardet litt sent, sammen med Economy. Det var også dårlig belegg, spesielt på turene i Januar, med ca 1/3 belegg i Eco.
 
Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Endel datoer i vinter med LAX-LGW Premium $318 OW. Fikk epost fra flyertalk.
 
Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Jeg følger som vanlig litt med på setereservasjonene hos Norse. Når vi skal hjem fra BKK, 04.02 er det 11 reserverte seter i Premium inkludert våre i 2G og J men for de som skal til BKK før jul er det reservert:19 desember: 12, 21.12: 5 og 23.12 er det bare 4 reserverte. Merkelig lite på 21 og 23 desember. Og merkelig at folk som betaler 12-15k for en billett, ikke tar seg råd til setereservasjon.
På den annen side synes vi det var såpas billig at vi tok det med og kom opp i 11k totalt for vår reise.
 
Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Noen som har flydd med Norse i det siste og vet om man fortsatt må igjennom manuelle innsjekkingsskranker? Flyr fra Bergen via Oslo til Bangkok, så hadde jo vært greit å slippe å gå igjennom sikkerhetskontrollen i Oslo.
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Men hva skjer med flytiden (14t15min) ? Fikk samme melding, og nå spøker det for videreforbindelsen (som heldigvis er fleksibel). Flyr de på en motor, eller er det bug i systemet?
 
Last edited:
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Men hva skjer med flytiden (14t15min) ? Fikk samme melding, og nå spøker det for videreforbindelsen (som heldigvis er fleksibel). Flyr de på en motor, eller er det bug i systemet?
Jeg synes det høres mye ut med 14:15. Har de allerede beregnet å fly rundt midtøsten, etter oppblomstringen i Israel-PLO konflikten? Nå vet ikke jeg hva som er "normal" flytid BKK-OSL. Men den skal vel ikke være så veldig mye mer enn Norwegian hadde pre corona, når de nå også må utenom Ukraina.
Det er fremdeles 3,6 måneder (04Feb) til jeg skal fly strekningen, så jeg blir ikke overrasket om flytiden kan bli endret enda en gang innen det. Så er jeg enda mer glad jeg skal reise i Premium. 14:15 på turistklasse i en 787 er lenge.
14:15 kurerer vel all glede ved å fly for en god stund. Dette vil være feriens 11 til 14tende flight(ikke alt booket enda) Blir det også siste flytur i 2024?
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Jeg synes det høres mye ut med 14:15. Har de allerede beregnet å fly rundt midtøsten, etter oppblomstringen i Israel-PLO konflikten? Nå vet ikke jeg hva som er "normal" flytid BKK-OSL. Men den skal vel ikke være så veldig mye mer enn Norwegian hadde pre corona, når de nå også må utenom Ukraina.
Det er fremdeles 3,6 måneder (04Feb) til jeg skal fly strekningen, så jeg blir ikke overrasket om flytiden kan bli endret enda en gang innen det. Så er jeg enda mer glad jeg skal reise i Premium. 14:15 på turistklasse i en 787 er lenge.
14:15 kurerer vel all glede ved å fly for en god stund. Dette vil være feriens 11 til 14tende flight(ikke alt booket enda) Blir det også siste flytur i 2024?

Jeg bestilte til BKK med avgang i november, og da var det 12 05 østover og 13 timer vestover, men nå er det endret til 12 30 østover og 14 15 vestover. De har også endret avreisetid med nesten 3 timer tilbake fra oppsatt originaltid. Det er jo ikke helt heldig for alle, og ikke fikk jeg noe melding om det heller...
 
Last edited:
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Og da var første tur BKK-OSL unnagjort. Flytid på 12:14, ganske nøyaktig 2 timer mindre enn rutetid. Hva er hensikten med dette?
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Og da var første tur BKK-OSL unnagjort. Flytid på 12:14, ganske nøyaktig 2 timer mindre enn rutetid. Hva er hensikten med dette?

Ikke bland sammen rutetid og flytid. Rutetiden er block-block, og enkelte steder er det ikke uvanlig med opptil 30-40 minutter på bakken i travle perioder.
To timer er et stort avvik, men på såpass lange strekninger kan vindforholdene utgjøre opptil én time forskjell i flytid.
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Ikke bland sammen rutetid og flytid. Rutetiden er block-block, og enkelte steder er det ikke uvanlig med opptil 30-40 minutter på bakken i travle perioder.
To timer er et stort avvik, men på såpass lange strekninger kan vindforholdene utgjøre opptil én time forskjell i flytid.

Den er grei. Men sammeligner man eks. snitt flytid hos Thai på BKK-CPH med rutetid, er marginene betydelig mindre. Snitt flytid (fra FR24) er 11:36, rutetid 12:05. SIN-CPH med SIA er hhv. 12:50 og 13:45.

Nå gjenstår snitt flytid for Norse å se an, men kan det være for å redusere evt. EU-kompensasjon ved forsinkelser? Eller er det bare manglende erfaring som gjør at de tar i på rutetiden?
 
Last edited:
Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Hvor mange flyvninger og i hvilken periode bruker de til å betegne snittet?
 
Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Har en følelse av at Norse priser seg høyt. Skal en tur til Bangkok fra midten av januar med retur første uke i februar. Har søkt en del både på Finn og selskapenes egne sider. Legger til grunn innsjekket bagasje, håndbagasje, måltider og setereservasjon. Kan være litt fleksibel på datoene, likevel ende jeg på 15-16 000 på Norse, 13-14 000 SAS, litt rimeligere på Finnair enn SAS, rundt 11 000 Qatar og drøye 10 000 Emirates.

Det er bildet akkurat nå. Det kan selvfølgelig endre seg.

Ja, jeg vet det er kun Norse som flyr direkte, men likevel gitt at de profilerer seg som lavpris tar de frisker priser. Men klarer de fylle flyene med disse prisene, så er det vel bare fryd og gammen for dem.

Jeg endte hos Emirates.
 
Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Har en følelse av at Norse priser seg høyt. Skal en tur til Bangkok fra midten av januar med retur første uke i februar. Har søkt en del både på Finn og selskapenes egne sider. Legger til grunn innsjekket bagasje, håndbagasje, måltider og setereservasjon. Kan være litt fleksibel på datoene, likevel ende jeg på 15-16 000 på Norse, 13-14 000 SAS, litt rimeligere på Finnair enn SAS, rundt 11 000 Qatar og drøye 10 000 Emirates.

Det er bildet akkurat nå. Det kan selvfølgelig endre seg.

Ja, jeg vet det er kun Norse som flyr direkte, men likevel gitt at de profilerer seg som lavpris tar de frisker priser. Men klarer de fylle flyene med disse prisene, så er det vel bare fryd og gammen for dem.

Jeg endte hos Emirates.

Bangkok er en destinasjon hvor prisene har blitt veldig stive. HUsker de dagene hvor man kan kunne få en businessbillett med Qatar ned mot 10-15 lapper. Det er det bare å drite i nå for å si det sånn selv om prisene nå er noe lavere enn de var for bare et år siden hvor det var helt galematias priser til BKK. Nå er jo selvsagt kostnadene gått opp til Bangkok pga Russland er stengt så det er jo en del av bildet selvsagt. Men for Qatar og EK er jo ikke Russland stengt (men usikker på om de flyr over Russland fra europeiske destinasjoner likevel)
 
Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Hvor mange flyvninger og i hvilken periode bruker de til å betegne snittet?

Usikker, ser ut til å gå en tid tilbake. Men nå har Norse igjen endret flytiden. Ny flytid satt til 13t 30min.
 
Back
Top