Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Har en følelse av at Norse priser seg høyt. Skal en tur til Bangkok fra midten av januar med retur første uke i februar. Har søkt en del både på Finn og selskapenes egne sider. Legger til grunn innsjekket bagasje, håndbagasje, måltider og setereservasjon. Kan være litt fleksibel på datoene, likevel ende jeg på 15-16 000 på Norse, 13-14 000 SAS, litt rimeligere på Finnair enn SAS, rundt 11 000 Qatar og drøye 10 000 Emirates.

Det er bildet akkurat nå. Det kan selvfølgelig endre seg.

Ja, jeg vet det er kun Norse som flyr direkte, men likevel gitt at de profilerer seg som lavpris tar de frisker priser. Men klarer de fylle flyene med disse prisene, så er det vel bare fryd og gammen for dem.

Jeg endte hos Emirates.
Står man på mailinglista dems, får man beskjed om når de har salg, som er ca hver 45 dag. Dog har de hatt lite salg til BKK, det har stort sett vært over Atlanteren. Vi betaler 11208,- for 2 i Premium, med sete reservasjon når vi fly hjem fra BKK 04 Februar. Vi har foreløpig ikke betalt for innsjekket bagasje, da vi muligens klarer oss med 10kg cabinkoffert + ca 5kg liten veske/sekk

OSL-BKK snart. 30 min kø for å sjekke inn 3 og en halv time før avgang. Vi har bestilt uten håndbaggasje, og man måtte nedi kassen for å måle.
Jeg slapp å betale, partner ikke. Hyggelig mann i innsjekk, men det var jo fra Widerøe Handling.

5 timer layover i Bangkok for connection til Hanoi. Stay tuned.

Pros:
Veldig hyggelig betjening
Helt OK seter
Lademulighet for USB

Cons:
Hovedmåltidet var en scam. 322 kroner for noen kyllingbiter i saus og en liten sjokolademousse. Og et lite glass cola. Kjøp heller mikrobølgeovnmaten deres for halve prisen.
Middels underholdning, dårlig utvalg i filmer

Er det nytt at man nå kan bestille fra setet og skjermen, eller har de alltid hatt dette?

https://twitter.com/flynorse/status/1744771038104158267

Order food and drink from the comfort of your own seat? 🥪 🍷 Yes, please! 👍 We’re thrilled to be the first airline in Europe to join with @PanasonicAero and launch Panasonic's Marketplace, now allowing customers to order in-flight food and beverages through the seat back screen. This new service, designed specifically for the aircraft cabin, means no more waiting for the trolley to pass and adds an additional level of comfort and ease to our customers’ travel experience. Try it now across our fleet.

Var i alle fall bestilling via skjerm i premium da maskinene gikk for Norwegian

De har vekket Norwegian sitt system til live igjen med andre ord... :)

Var ikke bestilling i skjerm når jeg fløy Norse i okt 22.

Selv om systemet er installert, er det ikke sikkert de hadde lisens. Men det har de tydeligvis fått seg.

Hei. Har vår første reise med Norse i februar. Normalt sett reiser vi med SAS interkontinentalt, men dette ble en impulsbestilling.

Innsjekket bagasje. Ser at H+B+D ikke kan være mer enn 158 cm.

Vet de er strikte på håndbagasje, men måler de innsjekket også, eller tar de det på "øyemål"? Har en koffert som er 160 cm nemlig.

Hei. Har vår første reise med Norse i februar. Normalt sett reiser vi med SAS interkontinentalt, men dette ble en impulsbestilling.

Innsjekket bagasje. Ser at H+B+D ikke kan være mer enn 158 cm.

Vet de er strikte på håndbagasje, men måler de innsjekket også, eller tar de det på "øyemål"? Har en koffert som er 160 cm nemlig.
Jeg har aldri sett de har målt innsjekket bagasje. Den legges jo på vekta og så nøyer de seg med det er min erfaring. Dog har jeg ikke fått stått så lenge i kø og studert dette da jeg ikke har flydd annet en Premium med dem de siste årene, så da har det vært rett til skranken. Men som du skriver, nøye med vekt og mål på håndbagasje, også i Premium, selv om de har økt hva da kan ha i cabinen betraktelig fra i fjor, uten å betale ekstra. Om 15 dager skal jeg fly dem for 4 år på rad og da skal vi prøve Economy igjen, noe vi ikke har gjort siden juni 22. Heldig vis dagflight hjem fra BKK. De har økt prisene på enveis billetter såpas at det ble Economy, så skal vi heller kjøpe litt ekstra mat og drikke ombord, for det vi sparer.

Jeg har aldri sett de har målt innsjekket bagasje.

Kun lengden, den måles automatisk når man leverer fra seg bagasje på OSL nå.

Jeg har en stor bag som tidligere gikk fint med det gamle bagasjeanlegget, da brukte de øyemål. På dagens er det laser. Og den er 2cm for lang. Dog er det ikke verre jeg bare må tusle bort til spesialbagasje og sende den der, sammen med barnevogner og slikt, uten å betale ekstra med de selskapene jeg har testet den med: SK, DY, LX.

Back