Spm OSL-MIA

Jepp, Skyteam, slipper dra 0635 fra OSL om morran, slipper immigration på MIA... should I continue.. ;)

Ja, for man sover ikke på flyet :rolleyes:

Skyteam, you gotta be kidding me.. Jeg pendlet denne ruta i mange år og er ofte i Mexico via MIA. Immigrasjonen er ingenting verre enn EWR.

Sove på flyet, og har min Pina Colada i 30 varme på stranda mens du nyter dine McNuggets til dobbel pris på Mc Donalds på EWR..

Tommy777 sitt forslag så noe mer fristende ut ja...
Ville 100% sikkert valgt det, hvis det var disse to alternativene det stod om.

Her de to scenarioene ved siden av hverandre:

OSL-EWR 1110 ankommer 1400 East coast time (NYC og MIA er i samme tidssone)

Å rekke flyet 1515 er science fiction. Da blir det 1950 som lander 2302!

LH
0635 fra OSL til FRA
0955 fra FRA lander i MIA 1355

Om man har lyst til å tilbringe over 6 timer på en flyplass mot å være på stranda klokka halv fire, hver sin lyst!

[PIRK]Flyet fra EWR til MIA går 1615 så man har over 2timer på seg[/PIRK]

Dessuten har jeg aldri klart å sovne på lange flyturer. OSL-SVG derimot...men det er ikke topic.

Last edited:
Newark Liberty International Airport er jo ikke akkurat noen sjarmerende sted. At noen vil oppholde seg der i flere timer når det er mulig å unngå det, forstår jeg ikke. Men hver sin lyst...

[PIRK]Flyet fra EWR til MIA går 1615 så man har over 2timer på seg[/PIRK]

Ikke i følge tidtabellen som er current. Kanskje om sommeren, men da må du jo påregne enda mer tid til transfer. To timer kan gå på EWR, men det skal holde hardt. Jeg droppa å reise OSL-EWR-ORD da SAS fløy ruta. Selv om det var nesten to timer connection tid på EWR var det et sinnsykt stress. Å sitte trøtt som en strømpe å vente på en flyplass er MYE verre enn å stå opp tidlig i min bok.

Stressfaktoren er lik NULL når man lander på sitt bestemmelsessted. Må si at jeg er ikke særlig imponert over frekvensen til CO til MIA... Så å si som en av debattantene at CO har god connection til MIA er jo svada. Nå på vinteren tilbys det kun 6 timer venting da flighten på vinterprogrammet går 1515. Ikke fristende for noen (bortsett fra Thomas kanskje ;-))

Ikke i følge tidtabellen som er current. Kanskje om sommeren, men da må du jo påregne enda mer tid til transfer. To timer kan gå på EWR, men det skal holde hardt. Jeg droppa å reise OSL-EWR-ORD da SAS fløy ruta. Selv om det var nesten to timer connection tid på EWR var det et sinnsykt stress. Å sitte trøtt som en strømpe å vente på en flyplass er MYE verre enn å stå opp tidlig i min bok.

Stressfaktoren er lik NULL når man lander på sitt bestemmelsessted. Må si at jeg er ikke særlig imponert over frekvensen til CO til MIA... Så å si som en av debattantene at CO har god connection til MIA er jo svada. Nå på vinteren tilbys det kun 6 timer venting da flighten på vinterprogrammet går 1515. Ikke fristende for noen (bortsett fra Thomas kanskje ;-))

Jeg har gått ut ifra april, som var spørsmålet i post nr 1, og da går den 1615.

Vi glemte at Swiss også flyr direkte til MIA fra ZRH... Avgang fra OSL er vel rundt klokka 0800?

Et par andre alternativer dersom tid ikke er faktor og dersom man foretrekker Star og widebody:

SAS via IAD eller uante UA alternativer via IAD fra f.eks. AMS, FRA, ZRH, BRU, LHR, CDG, FCO, MUC

Skal en tur til Miami i april og som flyfreak så ser jeg på alternativer som finnes, uten at jeg føler jeg har nok erfaring eller oversikt. Det jeg vet er at jeg ikke har lyst til å fly med KLM, NWA eller AF. Vil heller ikke fly via AMS eller CDG. Er interessert i å fly via LHR og T5, evt fly med VS eller LX. Har aldri flydd LH, UA, AA...

Vi glemte at Swiss også flyr direkte til MIA fra ZRH... Avgang fra OSL er vel rundt klokka 0800?

Et par andre alternativer dersom tid ikke er faktor og dersom man foretrekker Star og widebody:

SAS via IAD eller uante UA alternativer via IAD fra f.eks. AMS, FRA, ZRH, BRU, LHR, CDG, FCO, MUC

Det er også et alternativ. Er det UA selv som opererer ut ifra de forskjellige stedene som f.eks MUC og FRA? Vet de flyr LHR selv.

Og for uppercut sin del så kan det kanskje være mulig å reise via FRA med LH siden han aldri har reist med dem. Men så var det om han har lyst til å stå opp så tidlig....

Vet du hvordan UA og LH er på slike turer? Mange oppgraderte/ny maskiner med IFE? Må også innrømme at Swiss er interessant.

UA har in flight entertainment individuelt i alle sine trans atlantiske fly. Du har din egen TV skjerm og har tilgjengelig ca. 10 nye filmer. Ikke siste teknologi, men det funker. I tillegg kan du lytte til Air Traffic Control live på kanal 9.

Swiss har ikke individuelt underholdning system på sine 330s i økonomi, kun på 340ene som har AVOD bak.

LH launcher individuell underholdning bak, men det er nok ikke på plass før du reiser over dammen. Samme gjelder nok CO.

SAS har jo nylig oppgradert sitt underholdningssystem. Masse kanaler, men ikke AVOD.

Det er også et alternativ. Er det UA selv som opererer ut ifra de forskjellige stedene som f.eks MUC og FRA? Vet de flyr LHR selv.

Og for uppercut sin del så kan det kanskje være mulig å reise via FRA med LH siden han aldri har reist med dem. Men så var det om han har lyst til å stå opp så tidlig....

UA flyr selv fra alle disse destinasjonene til IAD og ORD, noen til DEN, LAX og SFO. 777 fra AMS, 747 og 777 fra FRA, 767 fra MUC, 777 fra CDG, 777 fra FCO, 767 fra BRU, 777 fra ZRH, 777 og 767 fra LHR

UA flyr selv fra alle disse destinasjonene til IAD og ORD, noen til DEN, LAX og SFO. 777 fra AMS, 747 og 777 fra FRA, 767 fra MUC, 777 fra CDG, 777 fra FCO, 767 fra BRU, 777 fra ZRH, 777 og 767 fra LHR

Ok. Men så er det transit til MIA derifra. LAX og SFO blir da en ganske bra detour :)

sjekk www.berg-hansen.no, så tar du sas-virgin til miami, og samme tilbake. VS flyr 340 over dammen, kjempefin service ombord.

Ganske så trangt bak hos Virgin... I tillegg, dårlig med poeng og transfer på LHR. Du må også tilbringe natten i London fordi flyet til MIA går 0920 på morran fra LHR.

Ikke et alternativ IMO

Back