Split eller Dubrovnik?

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hei,
Noen som har synspunkter om fordeler og ulemper? Hvor varmt er det i slutten av juli? Forslag til hotell? Maks 200 euro med frokost.

I slutten av juli vil jeg si at temperaturen ligger på 30-35 grader celcius. Når det gjelder hvilken by du skal velge, så vil jeg si at for meg virker Split mer moderne enn Dubrovnik.. ;)

Spørs hva du er ute etter! Split er en veldig fin by, med stor gamleby, men veldig varm. Dubrovnik har jeg aldri vært i. Men jeg annbefaler Vodice, ca 1 times biltur fra split flyplass. Søk deg fram, men det er ikke alltid storbyene som er de beste.

Hvordan kommer jeg dit? Hotell å anbefale?

Fly til Split og ta en av katamaranene ut til øya (f.eks. Jadrolinija). Foreslår enten Adriana, Riva eller Amfora av hotell, samtlige er totalrenovert i nyere tid og fremstår stylish. Amfora ligger litt for seg selv (fordel) med flott utsikt og eget bassengområde med voksent publikum. Et litt mer privat alternativ til strand eller basseng er å booke seg inn på Bonj like nedenfor.

Øya har et noe mer kultivert uteliv med et ungt voksent publikum. Anbefales.

Sjekk ut:
suncani hvar hotels

Eller fly til f.eks. Brac med oss ;) om du ikke flyr til Split og tar ferje ut dit istedet da.

Hvis du skal til Split kan du ta en katamaran bort til Korcula som tar 2 timer tror jeg. Det er en fin plass å komme på dags tur. Når du er i Korcula kan du ta turen med taxi båt rett over til Viganj. Det er en fantastisk plass å vær i, en liten plass men flott sted. Har reiser til Viganj hvert år (tilsammen 7år nå).

Back