Spiker'n i kista for Framnes?

Replying to Topic 'Spiker'n i kista for Framnes?'

Er nok langt vanskeligere å ta vekk noe som allerede er der.....blir ofte mye følelser i slikt. Men tviler sterkt på at Framnes hadde blitt bygd idag.

si ikke det - FBU ble lagt ned, det er i dag ingen flyruter til Skien eller Lista...

Vet ikke helt om jeg forstod hva du mente men......

Så veiforholdene ble nevnt mellom narvik og evenes.
Har selv kjørt den veien flere ganger og den er ingenting å syte over.
For meg som bor i Fauske, er det 6 mil til Bodø flyplass, som jeg jobber. og det tar akkurat 1 time å kjørte dit. Hadde veien her mellom Fauske og Bodø vært like fin som mellom Narvik og Evenes hadde jeg hoppet av glede :) (dog noen små biter av veistrekninger kan sammeliknes)

Originally posted by CK

nei, LCH - jeg har ikke vært på NVK og jeg har ikke kjørt bil mellom Narvik og EVE. Men, det er egentlig uinteressant. Saken er at det ikke er lengre fra Narvik til EVE enn fra en rekke byer/steder i Sør-Norge (som er større enn Narvik) til OSL. Det kan ikke være nødvendig å ha flyplass på hvert nes - iallefall ikke med statsstøttede flyruter.

Earth to CK!

Så du mener at veistandarden ikke har noe å si for fremkommeligheten???:wow:

Å sammenligne avstanden slik du gjør er helt på trynet, det er forskjell på seks felts motorveier og svingete, rasutsatte tofeltsveier UTEN MULIGHETER FOR OMKJØRING.

Nå har jeg kjørt den omdiskuterte strekingen, og det er ikke noe ved den som gir Narvik mer "rett på" egen flyplass enn mange bygder på Østlandet.
(Da snakker vi om mye større avstander også)

Narvik får slutte å syte, de har en internasjonal flyplass innen en times kjøring!

(Og en annen etter litt togreise! ;) )

Originally posted by LCH
Å sammenligne avstanden slik du gjør er helt på trynet, det er forskjell på seks felts motorveier og svingete, rasutsatte tofeltsveier UTEN MULIGHETER FOR OMKJØRING.

Okei, vi har oppfattet at veien må utbedres betraktelig, men når du nevner 6-felts motorveier snubler argumentasjonen litt. De 6-felterne er faktisk bygget for en relativt stor trafikkbelastning - en belastning Narvik aldri kommer i nærheten av.
Så at det kun er tofeltsvei til Evenes er et tynt argument for at Framnes på død og liv skal opprettholdes. At veistandarden må opp er jeg inneforstått med og sier meg enig i.

Originally posted by LCH

Så du mener at veistandarden ikke har noe å si for fremkommeligheten???:wow:

Finnes ganske mange jallaveier i distriktene i Sør-Norge også, der folk må kjøre mye lenger for å komme til en flyplass enn folk i Narvik. Bor du midt i Sør-Norge må du faktisk enten til kysten eller til Oslofjordområdet for å komme ut og fly, og det tar noen timer. (OK, det er flyplass på Notodden og Fagernes, men det blir fortsatt en del timer i bil for de fleste).

Back