Spennende forside på www.norwegian.no nå

Re: Spennende forside på www.norwegian.no nå

Greit nok engangsstunt, men Kjos skal passe seg for å ikke opphøye seg selv for mye. Å "leke" med Kogens tale på en slik måte og samtidig trekke seere bort fra skjermen er en hårfin balansegang, og det fungerte kanskje denne gangen. Alt for å opprettholde inntrykket om at DY alltid er billigst! Det var imidlertid noen sjeler her i heimen som reagerte mer negativt enn positivt på det hele, spesielt på selve talen, men billettene var selvfølgelig fristende og det er vel det folk husker i etterkant uansett :)

Belastet de kredittkortgebyr på 1-kronesbillettene, eller var det virkelig kr 1 ?

De fleste trenger ikke kredittkort for å betale 1-2 kroner. Da er visa debet kort tingen, og det koster kr. 0 å bruke... :colgate:

WTF - dette skjedde jo FØR kongens tale........ :rolleyes:

Norwegian har ikke kuppet noe som helst.......de hadde et alldeles glimrende reklamestunt,som trigget et salg i mnd der reisevirksomheten ellers er lavere enn vanlig.

Budskapet i kongens tale er vel ganske forutintatt at skal handle om noe annet enn helgeturer til London og Riga annenhver uke. Men all PR er jo god Pr.

Morsomt å lese gjennom tråden fra i går. Her er forumistenes spekulasjoner rundt hva Norwegian skulle komme med (både mer og mindre seriøse):

- Norwegian lanserer interkontinentale ruter og legger ut billetter med priser fra 1926 kr.
- Norwegian kjøper opp Lufthansa og SAS Scandinavian Airlines.
- Norwegian starter opp fra Sandefjord Lufthavn Torp.
- Bjørn Kjos takker for seg.
- Bjørn Kjos takker passasjerene for 2010 og ønsker godt nytt år.
- Norwegian legger ut flere billigbilletter, mulig i forbindelse med pågående kampanje.
- Norwegian startet cruiserederi.
- Norwegian starter interkontinentale ruter med BGO som hub.
- Norwegian starter TV-kanal.
- Norwegian åpner ruten Leknes-Kaunas med gratis kaffe.

Last edited:

Jeg fikk i allefall sikra meg billetter til å besøke kjæresten i KKN for 2 kr t/r så jeg klager ikke! :D

Ble en billig tur det..:D

Genialt stunt fra Kjos, men hvor mye kostet dette?
Kunne ikke vært billig, men han tjente kanskje det inn på gebyrer? ;)

Morsomt å lese gjennom tråden fra i går. Her er forumistenes spekulasjoner rundt hva Norwegian skulle komme med (både mer og mindre seriøse):

- Norwegian lanserer interkontinentale ruter og legger ut billetter med priser fra 1926 kr.
- Norwegian kjøper opp Lufthansa og SAS Scandinavian Airlines.
- Norwegian starter opp fra Sandefjord Lufthavn Torp.
- Bjørn Kjos takker for seg.
- Bjørn Kjos takker passasjerene for 2010 og ønsker godt nytt år.
- Norwegian legger ut flere billigbilletter, mulig i forbindelse med pågående kampanje.
- Norwegian startet cruiserederi.
- Norwegian starter interkontinentale ruter med BGO som hub.
- Norwegian starter TV-kanal.
- Norwegian åpner ruten Leknes-Kaunas med gratis kaffe.

LOL

I ettertid skal det bli morsomt å se hvilke kanaler Kjos & Co eventuelt velger for å lansere eventuell IC-oppstart osv.

Last edited:

Kunne ikke vært billig, men han tjente kanskje det inn på gebyrer?

Og på at folk tenkte "oi oi oi oi, billig billett den ene veien, da kan jeg jo like gjerne betale den 1000 lappen andre veien!" - samt "schnæks" på flyet :) Det jeg synes er mest genialt, er at de på denne måten fikk en ganske god økning i passasjerantall på flights som de sikkert har regnet seg ut fra før av har dårlig yield (eller hvordan det nå var med de flyøkonomiske begrepene). Januar kan da ikke være noe annet enn lavsesong for de fleste, folk er tilbake på jobb - og ungene er iallefall tilbake på skolen.

Dermed tenker jeg at Tromsø må ha en god dekning på fly hos Norwegian, siden de ikke satte opp noen 1krs-billetter herfra..... :angry:.....:p

Genialt stunt fra Kjos, men hvor mye kostet dette?
Kunne ikke vært billig, men han tjente kanskje det inn på gebyrer? ;)

Jeg tror dette er et typisk eksempel på loss leader. Det handler litt om mersalg, litt om merkevarebygging og litt om å skaffe nye kunder.

Og på at folk tenkte "oi oi oi oi, billig billett den ene veien, da kan jeg jo like gjerne betale den 1000 lappen andre veien!" - samt "schnæks" på flyet :) Det jeg synes er mest genialt, er at de på denne måten fikk en ganske god økning i passasjerantall på flights som de sikkert har regnet seg ut fra før av har dårlig yield (eller hvordan det nå var med de flyøkonomiske begrepene). Januar kan da ikke være noe annet enn lavsesong for de fleste, folk er tilbake på jobb - og ungene er iallefall tilbake på skolen.

Dermed tenker jeg at Tromsø må ha en god dekning på fly hos Norwegian, siden de ikke satte opp noen 1krs-billetter herfra..... :angry:.....:p

Mener ganske sikkert at det fantes 1 krones billetter på TOSOSL. Leser man innleggene på facebookprofilen til Norwegian virker det som om enkelte kjøpte TOSOSL billetter.

Jeg kjøpte billett SVG-OSL-SVG. Selv om tilbudet stod oppført på ruta motsatt vei. Klikket bare inn på linken og byttet om mellom OSL og SVG.

...og jeg benyttet muligheten til å kjøpe TOS-TRD, samt at jeg også kjøpte TRD-TOS :D Begge retninger var mulig...

Mener ganske sikkert at det fantes 1 krones billetter på TOSOSL. Leser man innleggene på facebookprofilen til Norwegian virker det som om enkelte kjøpte TOSOSL billetter.

Joda, det var tilgjengelig, men ikke slik at man kunne reise opp og ned på én dag. Det hjelper meg ikke at DY selger billetter til 1 kr når jeg må ut med 1500-2000 kroner for et hotellrom, og flysjuk nok som jeg er så kunne jeg mer enn gjerne tenkt meg en rundtur nedom TRD/OSL på en ettermiddag/kveld...hehe. Merk hvordan plakaten var lagt opp fra Norwegian's side, den baserte seg på utreise fra: Oslo-***-Oslo, Trondheim-***-Trondheim, Bergen-***-Bergen etc (husker ikke helt i farta alle det var, SVG kanskje?) - egentlig virker det som at det "bare" var ut fra basestasjonene de fløy til 1 kr? :)

Kan vel konkludere med at dette var et artig og trivelig stunt. Istedenfor å sitte hjemme i kjedelige og triste januar kommer man seg vekk for en billig penge (kanskje feil uttrykk i denne omgang?:p). Kanskje man er så heldig og støter på en av de helt nye maskinene også..

Men jeg får jo faktisk lyst til å fly bare jeg ser Bjørn Kjos, han er jo en ren gledespreder og et godt frontimage for selskapet:p

Joda, det var tilgjengelig, men ikke slik at man kunne reise opp og ned på én dag. Det hjelper meg ikke at DY selger billetter til 1 kr når jeg må ut med 1500-2000 kroner for et hotellrom, og flysjuk nok som jeg er så kunne jeg mer enn gjerne tenkt meg en rundtur nedom TRD/OSL på en ettermiddag/kveld...hehe. Merk hvordan plakaten var lagt opp fra Norwegian's side, den baserte seg på utreise fra: Oslo-***-Oslo, Trondheim-***-Trondheim, Bergen-***-Bergen etc (husker ikke helt i farta alle det var, SVG kanskje?) - egentlig virker det som at det "bare" var ut fra basestasjonene de fløy til 1 kr? :)

Postet et bilde i posten min fra i går: http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=591086&postcount=88

Sikkert et godt fundert reklamestunt fra Kjos, men det appellerte ikke til meg. Hvis jeg først skal bruke tiden min på unødvendig flyging, så blir det heller noen turer CPH-AAR/AAL og vips har man *A Gold til en temmelig billing penge.

Synd man gikk glipp av dette. Kunne godt tenkt meg en tur til kr. 1,-

Sikkert et godt fundert reklamestunt fra Kjos, men det appellerte ikke til meg. Hvis jeg først skal bruke tiden min på unødvendig flyging, så blir det heller noen turer CPH-AAR/AAL og vips har man *A Gold til en temmelig billing penge.
Det var vel ikke det riktige selskapet som kom reklamestuntet tenker jeg ;)

Back