Spekulasjoner og omliggende diskusjoner om MH370 (splitt)

Synes det er relativt merkelig melding de kom med idag jeg, da de bombastisk går ut og sier at flyet har fulgt den sydlige korridoren og styrtet uten overlevende.

De har jo ikke publisert noen verifiserte funn utover at "britiske eksperter mener at flyet må ha tatt sydlig korridor. Men før noe underbygges er jo det like troverdig som mye av det andre de (myndigheter og MH) så bombastisk har kommet med tidligere.

Nå er det vel strengt tatt ikke så mange som har turt håpe på at flyet har nødlandet og at alle er sikre. Men det må være rimelig ille for pårørende med slike meldinger uten et fnugg kjøtt på beinet.

Inmarsat har finregnet og sammelignet signalet med de fra andre fly i området og fått treff.

Meanwhile, Inmarsat's engineers carried out further analysis of the pings and came up with a much more detailed Doppler effect model for the northern and southern paths. By comparing these models with the trajectory of other aircraft on similar routes, they were able to establish an "extraordinary matching" between Inmarsat's predicted path to the south and the readings from other planes on that route.

"By yesterday they were able to definitively say that the plane had undoubtedly taken the southern route," said McLaughlin.
How British satellite company Inmarsat tracked down MH370

Skjønner heller ikke hvorfor denne kommer nå, annet enn for å gi de pårørdende 'visshet' og få dem ut av hotellene hvor de har ventet på nyheter. Man får litt følelsen av at malaysierne strever litt med å skjønne hvordan de skal håndtere de pårørende. Ikke det at det finnes noen standardsvar i slike situasjoner, men likevel ..

Jeg får litt Alive følelse her. Jeg regner med at de ligger på havets bunn et sted, men uten konkrete funn ville jeg jo levd i håpet.

Sannsynligheten for at det er noen overlevende er så overveis liten at jeg tror det er riktig for de pårørende å begynne å jobbe med at det er over. Livet må gå videre for de som er igjen.
Jeg mener at Malaysia har håndtert det så godt som det har latt seg gjøre, det har tross alt vært over to uker uten konkrete funn og man har søkt gjennom dusinvis land og et mye større havområde.

Spekulasjoner og omliggende diskusjoner om MH-370

Mens MH-370 flöy imot sin skjebne noensteds i Indian Ocean sent natten 7.e til tidlig om morgenen 8.e mars, omtrent samtidig hadde russisk militaert inntog av det Ukrainske Krimea begynt :
http://www.theguardian.com/world/20...roops-evict-ukrainina-border-guards-live-blog

Interessant parallell, eller urelatert tilfeldighet ?

Det kunne vise seg pertentlig ä fact-finde säkalte "Breaking News" kringkastet f.o.m. tidlig 8.e mars mht MH-370 fra offisielle russiske kilder (news agencies : Novosti, osv ...) presis timing, scope ... pluss Media ekko fra 'alleged' news-agencies i andre deler av verden ?

Den 8 mars pä morgenkvisten, mht MH-370 : Hvem visste Hva När ??

Advokatene har iallefall klar mening om årsaksforholdet, se Nettavisen her. Men det bildet som er vist nederst i denne artikkelen er da vel ikke en 777?

Last edited:
Og nå vil en indisk filmskaper lage film, en thriller, med utgangspunkt i hendelsen. Filmen vil ha premiere til høsten.
Ifølge Variety.com skal filmen bygge på en teori presentert for regissøren av en malaysisk journalist om hva som skjedde med Flight MH370.

http://www.dagbladet.no/2014/05/20/.../the_vanishing_act/malaysia_airline/33388571/

Og her en link til traileren.

https://www.youtube.com/watch?v=l4rKJaGQbcY

Og leser man artikkelen i DB står det der at det ikke skal være en film om dumme ting som romvesener og pistoler, men i traileren ser man en pistol.

Vidar

Sjalusidrama mellom crew + kryssklipping av 747/777/380 får jo dette til å virke skikkelig troverdig...

Back