Hallo!
Da er det klart for en ny trip-report, og denne gang reiser vi til Ungarn - for DINE skattepenger!
Jeg er vernepliktig journalist i Luftforsvaret, og ble nylig sendt til Papa Airbase, for å dekke åpningsseremonien for Heavy Airlift Wing.
Under samme opphold skulle jeg også intervjue flere av de norske familiene som hadde flyttet ned dit, så det ble til at jeg - og en vernepliktig PIO-ass - dro ned for en hel uke.
En av artiklene vi prodsuerte under vårt opphold, ble denne:
http://www.mil.no/luft/start/nyheter/article.jhtml?articleID=187722
Dato: 21. til 28. juli
Hvem? Vidar (vernepliktig PIO-ass) og Martin (Speedy/Speedbird/Vernepiktig journalist)
Hvorfor? Åpningsseremoni for Heavy Airlift Wing
Flyselskap: Nowegian, og to private småfly.
Hvor? Papa, Ungarn
- Her ser vi Skaatun utenfor terminalen klar for innsjekk til BUD. =)
- Hmm ... hvordan var det nå man sjekket inn igjen..??
- Etter bag var sjekket inn, skulle vi kjøre tilbake. På vei ut hørte vi brannalarmen og kjente at det luktet brent.
Litt bortenfor terminalen ble det stopp, og det viste seg at det var en bil som stod i brann på parkeringsplassen.
- En times tid senere ble denne bilen slept bort.
- Det er vel ikke helt slik bilen skal se ut.
- Ser det har blitt store skader i fronten på bilen, og en rute er også knust.
- Så var vi tilbake på terminalen, og her ser vi hva som møter deg rett innenfor sikkerhetskontrollen.
Da er det klart for en ny trip-report, og denne gang reiser vi til Ungarn - for DINE skattepenger!

Jeg er vernepliktig journalist i Luftforsvaret, og ble nylig sendt til Papa Airbase, for å dekke åpningsseremonien for Heavy Airlift Wing.
Under samme opphold skulle jeg også intervjue flere av de norske familiene som hadde flyttet ned dit, så det ble til at jeg - og en vernepliktig PIO-ass - dro ned for en hel uke.

En av artiklene vi prodsuerte under vårt opphold, ble denne:
http://www.mil.no/luft/start/nyheter/article.jhtml?articleID=187722
Dato: 21. til 28. juli
Hvem? Vidar (vernepliktig PIO-ass) og Martin (Speedy/Speedbird/Vernepiktig journalist)
Hvorfor? Åpningsseremoni for Heavy Airlift Wing
Flyselskap: Nowegian, og to private småfly.
Hvor? Papa, Ungarn

- Her ser vi Skaatun utenfor terminalen klar for innsjekk til BUD. =)

- Hmm ... hvordan var det nå man sjekket inn igjen..??

- Etter bag var sjekket inn, skulle vi kjøre tilbake. På vei ut hørte vi brannalarmen og kjente at det luktet brent.
Litt bortenfor terminalen ble det stopp, og det viste seg at det var en bil som stod i brann på parkeringsplassen.

- En times tid senere ble denne bilen slept bort.

- Det er vel ikke helt slik bilen skal se ut.

- Ser det har blitt store skader i fronten på bilen, og en rute er også knust.

- Så var vi tilbake på terminalen, og her ser vi hva som møter deg rett innenfor sikkerhetskontrollen.