Southwest til Hawaii

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Trodde dette var nevnt her allerede, men muligens begravd i noe annet ..

Det ble i høst annonsert at Southwest var i gang med forberedelsene til å fly til Hawaii. I første omgang blir det California til Honolulu, men de antas å gå tungt inn - også lokalt mellom øyene. Detaljer om de første rutehneventes i løpet av vinteren.

Blir trolig 'vanlige' -800'er som skal brukes ut i første omgang. De har en serie maskiner som er sertifisert, selv om selskapet selv ikke ennå er det. Som denne, som jeg så på ATL i går.

26904261_10154954685726036_5922630238943201667_n.jpg
 
Trodde dette var nevnt her allerede, men muligens begravd i noe annet ..

Det ble i høst annonsert at Southwest var i gang med forberedelsene til å fly til Hawaii. I første omgang blir det California til Honolulu, men de antas å gå tungt inn - også lokalt mellom øyene. Detaljer om de første rutehneventes i løpet av vinteren.

Blir trolig 'vanlige' -800'er som skal brukes ut i første omgang. De har en serie maskiner som er sertifisert, selv om selskapet selv ikke ennå er det. Som denne, som jeg så på ATL i går.

Menere ogsaa at vi har mumlet om dette tidligere. Nytt for meg er at det ogsaa er snakk om lokal trafikk mellom holmene....det blir vel i saafall W-slinger - da NG og MAX motorer ikke liker de korte "Cycles" som lokalrutene har - Dette var jo hva Aloha "oppdaget" naar de hadde kjoept NG og maatte innfoere 737-200 igjen.....
 
Er de korte avstandene årsaken til at det er primært er B717 som brukes mellom øyene i dag (sett bort i fra propellflyene til de minste flyplassene)?
 
Er de korte avstandene årsaken til at det er primært er B717 som brukes mellom øyene i dag (sett bort i fra propellflyene til de minste flyplassene)?

Litt forenklet forklart, så er vel blant annet CFM motorene til 737 maskinene ikke veldig glad i mange korte hopp, med få pauser
 
Stavanger - Bergen går jo fint. Eller genererer det en del ekstra vedlikehold kanskje som man ikke legger merke til?
 
Stavanger - Bergen går jo fint. Eller genererer det en del ekstra vedlikehold kanskje som man ikke legger merke til?

Så lenge deg dreier seg om sporadiske strekk, går det greit. Maskinene på øyene flyr ikke annet, så det blir litt annerledes.
 
Southwest er gode nyheter for oss "øyboere", spesielt siden Island Air brått og noe uventet takket for seg i høst. Bortsett fra Mokulele Airlines så har Hawaiian hatt monopol på inter island siden.
 
Southwest er gode nyheter for oss "øyboere", spesielt siden Island Air brått og noe uventet takket for seg i høst. Bortsett fra Mokulele Airlines så har Hawaiian hatt monopol på inter island siden.

Jeg tror ikke at Southwest kommer inn med hyppige avganger, det blir nok mest ruter som fortsetter f.eks. OAK-OGG-HNL-OGG-OAK, PDX-KOA-HNL-KOA-PDX osv. Aloha testet jo 737-700 paa HNL-OGG-HNL slinger og det gikk daarlig! Ble staaende aa vente paa at Motorene hadde kjoelt seg ned nok til aa kunne starte opp igjen - Aloha var det eneste selskapet som kjoepte og satte 737-200 i trafikk igjen etter aa anskaffet 737-700
 
Da var første prøveflyvning i gang. Ikke lagt ut noe for salg ennå. men mars har vært nevnt.

51389750_10156807139235751_3001494107618017280_n.jpg
 
Må antagelig ha FAA ombord for å diskutere ETOPS, diverts, etc. Tror det er standard når et selskap først starter med ETOPs flyging.
 
Må antagelig ha FAA ombord for å diskutere ETOPS, diverts, etc. Tror det er standard når et selskap først starter med ETOPs flyging.

Yep. De får ikke den endelige sertifiseringen før de har gjennomført noen turer med FAA ombord, eller som overvåkende.
 
Etter godkjennelsen i forrige uke, er nå de første flightene lagt ut til salg. Oakland og San Jose til onululu og Maui starter allerede 17. mars!

Det er lagt ut billetter fra $47 hver vei.

https://onemileatatime.com/southwes.../?utm_source=BoardingArea&utm_medium=facebook

As of March 17, 2019, flights start from Oakland and San Jose to Honolulu and Maui
As of May 12, 2019, inter-island flights start, including from Honolulu to Maui and Kona (there is no scheduled service to/from Lihue yet)
The expectation is that they’ll eventually launch flights to Hawaii from other California cities, including San Diego and Sacramento, but neither are on sale yet
 
Menere ogsaa at vi har mumlet om dette tidligere. Nytt for meg er at det ogsaa er snakk om lokal trafikk mellom holmene....det blir vel i saafall W-slinger - da NG og MAX motorer ikke liker de korte "Cycles" som lokalrutene har - Dette var jo hva Aloha "oppdaget" naar de hadde kjoept NG og maatte innfoere 737-200 igjen.....



De har nå startet første Hawaiisk-«innenriks» med Honolulu-Maui. Forstår det slik det er snakk om enten W slinger etter tag-ons

https://www.google.com/amp/s/www.bi...irlines-service-includes-interisland.amp.html

Southwest Airlines has launched interisland service with a flight between Daniel K. Inouye International Airport in Honolulu and Kahului Airport on Maui and now operates four daily flights each way.
 
Southwest kjører på med mer Hawaii-kapasitet, og nå også fra flyplasser og på rutepar, hvor det alt er mange andre aktører. Los Angeles, Phoenix, Las Vegas og San Diego får alle ruter til Honolulu, Lihue, Kaluhui og Kona, og flere av disse med opptil flere daglige

https://onemileatatime.com/southwest-airlines-hawaii-expansion/

As of June 2021, Southwest Airlines will add flights to Hawaii out of Las Vegas, Los Angeles, Phoenix and San Diego. Southwest Airlines will operate these flights with a combination of 737-800s and 737 MAX 8s

Southwest-Airlines-Hawaii-Routes.gif


Ellers så har de vel nå økt trafikken mellom øyene der nå, og har vel 4-5 ruter fra HNL
 
Southwest kjører på med mer Hawaii-kapasitet, og nå også fra flyplasser og på rutepar, hvor det alt er mange andre aktører. Los Angeles, Phoenix, Las Vegas og San Diego får alle ruter til Honolulu, Lihue, Kaluhui og Kona, og flere av disse med opptil flere daglige

https://onemileatatime.com/southwest-airlines-hawaii-expansion/



Southwest-Airlines-Hawaii-Routes.gif


Ellers så har de vel nå økt trafikken mellom øyene der nå, og har vel 4-5 ruter fra HNL

Naa er ikke det veldig overraskende, vi kan jo reise «normalt» paa ferie til Holmene (men ikke til Holmestrand ;-) ) for oss som ikke maa ha ferie med Lollo og Bernie er Hawaii aapent for ferie i 2021. Saa det er ikke dumbt aa sette inn kapasitet den veien. Den eneste flaskehalsen er faktisk leiebiler - leiebil industrien solgte unna store deler av flaatene under Covid og naa er det faktisk en stor mangel paa nye biler (spesielt gubbe-skroting-pensjonist-traller som Toyota Camry og andre 4 doers sedanener) ikke fordi det er mange nok skrotinger, men en mangel paa Computer Chips for biler - saa av alle mulig ting leier folk naa U-Haul paa Hawaii - Ford F-150 til USD 19.95 pr doegn - men 0 fri KM :drunk:
 
Naa er ikke det veldig overraskende, vi kan jo reise «normalt» paa ferie til Holmene (men ikke til Holmestrand ;-) ) for oss som ikke maa ha ferie med Lollo og Bernie er Hawaii aapent for ferie i 2021. Saa det er ikke dumbt aa sette inn kapasitet den veien. Den eneste flaskehalsen er faktisk leiebiler - leiebil industrien solgte unna store deler av flaatene under Covid og naa er det faktisk en stor mangel paa nye biler (spesielt gubbe-skroting-pensjonist-traller som Toyota Camry og andre 4 doers sedanener) ikke fordi det er mange nok skrotinger, men en mangel paa Computer Chips for biler - saa av alle mulig ting leier folk naa U-Haul paa Hawaii - Ford F-150 til USD 19.95 pr doegn - men 0 fri KM :drunk:

Hva?? Kan dere ikke ta med egen bil da på Color Line Hawaii branch? Det må vel finnes?
 
Back
Top