FlyHi
ScanFlyer Crusty
Jeg har som kunde et valg, jeg kan vælge det selskab der tilbyder god service eller det selskab der tilbyder lavere priser. Det er mit valg. Hvis de lave priser skyldes lav service , så er det et valg jeg har truffet implicit.
De ansattes løn / nationalitet / bopæl er mig som passager uinteressant.
Men nu er verden jo ikke indrettet sådan at vi har frie valg med alt. Der er jo også regler for hvad en polsk håndværker skal aflønnes i Danmark - netop for at vi i Danmark (og andre lande) ikke skal opleve social dumping og presses tilbage på polske lønninger. Den fri konkurrence er jo alligevel reguleret indenfor alle andre områder, men åbenbart er det ligemeget indenfor indenfor luftfarten, hvor det er helt fint at mennesker skal have lønninger, som de ikke kan leve af og forhold som ikke er værdige i 2009 - de har jo været så forkælede, så de har vel fortjent det.
Se på alle øvrige fagområder, hvor sygeplejersker fik en stor lønstigning sidste år i Danmark og arbejder langt mindre end i flybranchen. Generelt har man arbejdet for højere løn og mindre arbejdstid i alle andre brancher - pånær flybranchen - for de kan bare knokle til minimumsløn bare hr. og fru Danmark kan rejse til London for 1 kroner, så put med hvilke omkostninger det har for andre.
Der må trods alt være en grænse for hvor dårlige vilkår man skal finde sig i i 2009.
Og nu er det jo ikke altid blot pga. lav service at priserne er lave - havde det været det, så havde jeg været ligeglad, men det er ofte på bekostning af de ansatte og deres vilkår, men det interesserer jo ikke ret mange - blot de kan rejse billigt...