Flotters! Skal innrømme at det frister litt med en tur inn til ICN, samtidig som at man nesten må se det an på formen der og da![]()
Det perfekte ville jo vært om det fantes noe sighseeinglignende opplegg fra airporten.![]()
Flotters! Skal innrømme at det frister litt med en tur inn til ICN, samtidig som at man nesten må se det an på formen der og da![]()
Det perfekte ville jo vært om det fantes noe sighseeinglignende opplegg fra airporten.![]()
Hei folkens, jeg skal ut på en kort tur i felles-ferien i år, og skal bl.a. ha 23 timer layover i ICN. Har aldri flydd/ mellomlandet ved ICN før, og planen er å reise in til Seoul by før turen fortsetter videre til NRT. Jeg ankommer ICN kl. 12 midt på dagen, og håper å få tips og råd hva jeg skal gjøre. Hva er must-do i Seoul med en så kort layover? og hvilken hotell anbefaler dere, verdensvante mennesker? Neste fly går kl. 11 dagen etter, så en grei og billig hotell vil fungere kjempefint. på forhånd takk for all tips/ råd!!![]()
Hva liker du å gjøre når du er på byferie? Hva er ditt budsjett og ønsker til hotell? Seoul er en storby med godt utvalg av aktiviteter og hoteller.
Det jeg kommer på som er must see er DMZ, men det har du ikke tid til
For shopping kan du ta en tur til Dongdaemun-området. Anbefaler det spesielt i kveldingen. Da spretter det opp all slags boder rundt omkring. Noen T-banestasjoner er samlokalisert med større eller mindre underjordiske kjøpesentre. De kan være ganske interessante!
Foretrekker du å kikke på templer og slott er Gyeongbuk-palasset definitivt verdt et besøk. Inngang koster veldig rimelige 15 kroner og T-banen tar deg rett inn i den ytterste gården. Var vel også tilgang til et museum for koreansk kultur rett ved siden av inkludert.
Seoul Tower på Namsan gir god utsikt over byen hvis du er heldig med været. Går ikke an å ta taxi opp lengre, så du må ta kabelbanen opp eller gå.
Ellers er Itaewon et greit sted å gå og kikke
Edit: Vet ikke hvordan det er med busser derifra til flyplassen, men Gangnam er på feil side av byen i forhold til flyplassen(e). Hvis du vil sove en halvtime-time ekstra/ha litt bedre tid om morgenen kan det være en idé å overnatte nær Seoul Station, så er det bare å hive seg på AREX til flyplassen (tips: commuter service tar bare 10 minutter lengre enn express, men koster under halvparten. Begge er raskere og rimeligere enn limousinebussene). Trafikken i Seoul er forøvrig ikke den verste i Asia, så det kan fort spare litt tid å ta taxi rundt i byen istedenfor T-bane. Taxiene i Seoul er i svært god stand og ganske rimelige.
Bare et lite tips (selv om jeg aldri har vært i Seoul): Det tar omtrent en time fra flyplassen til byen. Hadde definitivt ikke gått for flyplasshotell, da du får mye mindre tid i byen![]()
Jeg kan tipse om et par hotell som jeg føler ga mye for pengene:
- Metro Hotel, ligger ikke langt fra tidligere nevnte Ibis i Myeongdong. Jeg betalte ca. kr 580 pr natt. Rommene er små, men det er rent og pent.
- Sutton Hotel Myeongdong (ikke Sutton Hotel, som alle taxisjåfører tror det er). Jeg betalte ca. kr 700 pr natt for et såkalt "terrace room" med stooooor balkong og utendørs jacuzzi for to ^_^
![]()
Grand Ambassador tidligere Pullmann. Også Accor. De har gratis shuttle som går til området Robert nevner..
Thanks guys! Gleder meg nesten til turen.
Ang Bubble Tea:
Skal du ha "ekte vare" så må du til Taiwan.
Er dette i Oslo eller Seoul?Tja. Har ei sjappe 100 meter hjemmefra som er selvstendig og selv importerer hva det måtte være de trenger direkte fra Taipei. Siden de stort sett har 30-50 i kø på fortauet utenfor og like mange på innsiden (90% tenåringer av ymse asiatisk opphav) hele kveldene, antar jeg de te-greiene deres er ekte nok. Særlig med tanke på de virker å selge langt mer enn de 4-5 andre bubble tea-utsalgene i nabolaget gjør tilsammen.