Sør Amerika rundt på 7 dager... Back-packing -Fnate style

Re: Sør Amerika rundt på 7 dager... Back-packing -Fnate style

begynte å lese den her trip-reporten på jobb, men er igrunnen glad jeg fortsatte å lese den hjemme. Hadde nok ikke blitt så veldig populært å sitte humrende i innsjekkinga :) Knallrapport :up:

begynte å lese den her trip-reporten på jobb, men er igrunnen glad jeg fortsatte å lese den hjemme. Hadde nok ikke blitt så veldig populært å sitte humrende i innsjekkinga :) Knallrapport :up:

Tjahhh... det er jo litt jobbrelatert da? Men takk.

Hehe. Du er tilgitt alt. Og fremtidige dobbel og trippel postinger så lenge du fortsetter å underholde oss her hjemme

Tusen takk

YE YE YE.....jeg bare liksom drit-digger denne TR'n altså.
Så utrolig velskrevet.....bare digg assa *jekkerenDahlsPils* :D
Åsså kan du bare ta med en sånn Tom Evans-sak til meg...:up: Kan overlevere den på OSL på vei til Finland ;)

Likeknappen er nederst til venstre så lenge man er i normalmodus i forumet og ikke via Tapatalk som ikke har en fungerende like-knapp

Litt OT, men hvorfor fungerer ikke like-knappen i Tapatalk? Går fint an å "like" på andre forum med Tapatalk.

Takker så mye nok en gang for en flott rapport, digger måten du skiver på! :) :up:

Vel blåst! Sao Paulo er en by jeg bare så vidt har pirket borti noen ganger, gav mersmak... Og forkortelsen for lørdag er vel SAB? Fredag er morsommere[emoji6]

Trallalallaaaaa

Da har jeg fått sovet ut litt... Faktisk forsovet ut. Hadde klokka på 07:50 i dag, men skinkehattene på Samsung har byttet om slumre med slå av på vekkingen. Så jeg slo av og sov videre til kl 10:50.

Voknet av en snap. Fra kompisen min. "Fiiiiiine deg, elskling" - stod det der.

- "REALLY, ÅDD? I MEAN... REALLY????" - Svarte jeg.

Det var så klart en feilsending og jeg takket bare gudene for at det ikke var bilder han skulle sprite opp hverdagen til dama med.

Jeg sendte melding til kontoret og forklarte ståa.

- "Null stress, bare du har med kake fra Garcon. Mye kake" - svarte oppdragsgiver.

Kake ble det.

Men nå må vi tilbake i tid. Ikke helt til dinosaurusene, men til en sen kveld i Sao Paulo.

(Som @Tristar påpeker så er det nok fredag som er den beste dagen i Brazil. Og selv om det så lovende ut lenge, blir det neppe en slik dag på meg i dag. Det tar meg tilbake til en gammel Pet Shop Boys låt - selv om jeg strengt tatt vet svaret).

Dette var digresjonenes dag.

Greia var egentlig at en trøtt "Fnate" subbet ned til gate. Der stod alle pent i køer, men det var åpenbart at lite skjedde. Så jeg satte meg ned på gulvet i nærheten.

Jeg hadde fått litt god Malbec i loungen og var en blanding av trøtt og lystig. Mest trøtt.

Det viste seg at crewet var stuck i trafikken. Jeg synes det er litt amatørmessig. Alt kan skje den smukke (lokalt uttrykk, dog nokså presis), men... nei. Det er visstnok noen ganske greie regler for hva som er "go" og hva som er "no-go" i Sao Paulo. Jeg spurte dem om bord når de hadde reist og de var laaaaangt inn i no-go-zone.

Det var vel ca tredje digresjon?

Jeg skjønte at dette kom til å ta tid, så jeg reiste meg og gjorde en av de tingene jeg faktisk er god på.

- "Una cerveza, por favor... siiii... grande! Oh-la-laaaa. Gracias... KA-CHING"

Den kostet akkurat 5 flere tryllepesos enn jeg hadde i cash.

Dette gjorde meg jo vesentlig gladere. Jeg så mange av dem som satt rundt meg i loungen hadde fått samme ide. Men de gikk for Tequlia eller Marguerita. Etter å ha forsøkt møte blikket til en av dem, var det en særdeles dårlig ide. Han var full som en lommebok.

Det tok imidlertid ikke mer enn omtrent 40 minutter før det var greit å subbe tilbake mot balja på Gate 42.

Elefanten Tellef var dritlei og lurte på om det ikke snart var på tide å dra

Siden jeg nå satt med teddybjørn og hettegenser på "Business class siden" av boardingområdet ble jeg vennlig spurt om jeg ikke skulle bort i økonomi på andre siden.

Det takket jeg høflig nei til

Forts...

Flight: BA240
Rute: Sao Paulo - London
Selskap: British Airways
Klasse: First
Sete: 1K
Flytype: Boeing 777-ish

Jeg skal ikke kjede dere så mye med "nok en BA F report".

Men jeg kan si at 1K, selv om det er fett:

Ikke er det beste setet på 777'ern. Nå har jeg forsøkt alle radene og favoritten er 3. Det er like privat (egentlig mer) som rad 1, og er mye mørkere og stillere.

Alle er bra, men 3K er best.

Vi var bare 2 stykker i First denne turen.

Digresjon nr 4:
Akkurat nå gjorde jeg en lokal rolleyes over den første dama jeg snakket med i billettskranken da billetten ikke var utstedt. Nevnte ikke henne først, men noe av det første hun sa var "vi har ingen billetter i First". Yeah right... Bare "alle".
Hun prøvde også å selge ned en annen fyr. Han hadde med familien, rakte frem et sort Santander Unlimited kort og ba om billetter til London. Hun pushet på economy, men han sa bare "no way". Til slutt fikk han kjøpe business.

DIGRESJON OVER!!!

Det som derimot var mye mer interessant var det liflige 'pop-et' jeg hørte fra galley. Det var en champagnekork som løsnet. Bøyde meg ut og så resultatet i hånda til crew.

Det skjedde det som måtte skje...

Og igjen

Og igjen

Og igjen

Husker ikke helt antallet, men jeg ble lettere animert og plaget "Sophie Elise" med et utall meldinger.

Selv Fnate og Tellef ble etter hvert irritert

Dessverre var det (nest) siste bildet jeg rakk å ta dette:

Etter det var det nemlig bare en laaaaang video av mine steppende føtter.

Jeg husker at det var en fenomenal låt jeg satt og hørte på. Jeg husker bare ikke hvilken. Jeg hadde imidlertid fått nok å drikke. Såpass forstod jeg, og spurte om de bare kunne hoste opp en sandwich og så re opp senga i 2K. Det kunne de

10 timer senere våknet jeg over den Engelske kanal.

Jeg glemte at flighten var forsinket og bestilte derfor ikke frokost. Bare kaffe.

Alt i alt en brillefin flight i First. Akkurat sånn det skal være.

På Heathrow var det KAOS.

Særlig i "Fast track". Det er som regel 3-4 maskiner for FT, og nå var 3 ute av funksjon. Det er jo en artig tilfeldighet, ettersom alle andre maskiner virket. På meg lukter det bullshit mange mil avgårde.

Jeg hadde 1:20 å gå på, men når jeg var igjennom var det i flg klokka kun 2 minutter til flight closing.

Min bag ble tatt til secondary check. Jeg ble først glad, for det var ingen foran meg i køen.

Deretter mindre glad, for ingen gadd røre den.

Det stod to stykker ved siden av og diskuterte "shit" - altså private ting. Jeg stod og ventet, men det var ingen tegn til respons.

- "Excuse me... my flight is closing... can you please check my bag?"

"ALLE VET" at slike situasjoner har to sider. Det har helt sikkert denne også. Men jeg prøvde virkelig intenst hardt å si det på en hyggelig måte. Selv om de ganske enkelt ikke gadd jobbe. Det må så klart ha skingret igjennom at jeg hadde slått dem med klubbe om jeg hadde en. Så ja... jeg er sikkert delskyldig. Men ikke veldig. Jeg er ganske low-key som kunde.

- "WHAT? You should have thought of that when you left for the airport way too late!!!"

Var responsen.

Helt ærlig så ble jeg helt satt ut.

- "eeeehhh... this is the transfer line... my flight was delayed."
- "Then you better book a longer transfer next time"
- "eeeeeeeehh... ok?"
- "Take it up With the airline, don't stand here yelling at me"
- "eeeeehhhh.... really?"

På dette tidspunktet var jeg i ferd med å eksplodere, men hadde så sykt lyst til å rekke flighten at jeg klarte å jatte med.

Og for the record... jeg var ikke høylytt. Når jeg blir ekstremt sint, blir jeg heller tilsvarende lavmelt. Og jeg hadde lavt blodsukker etter for lite mat, så jeg tenkte at det var vanskelig å vite om jeg var legitimt sint eller ikke.

Anyway, så rakk jeg flyet akkurat.

Der fikk jeg varm mat.

En chili-curry-chicken... Den var dødsgod!

Sør Amerika / Oppsummering

Jeg drar lett tilbake. Det var et fabelaktig kontinent. Så lenge du undersøker hvor du booker og leser deg opp på transportmetoder tviler jeg sterkt på at du ender i problemer. Selv om du reiser alene.

Jeg tror (i hvert fall) jeg er street-smart nok til å oppdage det mest tydelige og jeg følte meg aldri utrygg. Det eneste var taxituren fra flyplassen i Lima til hotellet, men det skyldtes nok mest at det var mørkt og at det stod mye drit på Trip Advisor.

Beste flight: KLM fra Buenos Aires til Santiago
Beste hotell: Hilton Miraflores i Peru

Flotteste sted: ALt

Tusen takk for at dere gadd å lese.

Tusen takk for en fnatastisk trip report! Du er så flink til å fortelle, og personer du har møtt blir levende. Takk igjen! :-)

Det var da så lite ... ;)

Jeg husker at det var en fenomenal låt jeg satt og hørte på. Jeg husker bare ikke hvilken. Jeg hadde imidlertid fått nok å drikke. Såpass forstod jeg,

Kjenner meg litt igjen ja .. ble 'adoptert' av en flyvertinnne mellom Zurich og Gardermoen for et par år siden og hadde store problemer med å finne Radisson ..

YE YE YE.....jeg bare liksom drit-digger denne TR'n altså.
Så utrolig velskrevet.....bare digg assa *jekkerenDahlsPils* :D
Åsså kan du bare ta med en sånn Tom Evans-sak til meg...:up: Kan overlevere den på OSL på vei til Finland ;)

Så klart... skarve USD 7600 for et RIAA-trinn er jo "ingenting"

Forumet har sine begrensninger, bl.a mangler trippel - like this post knapp.
Kanskje mod'ene bør få til det:lol::up:

Tusen takk

Takker så mye nok en gang for en flott rapport, digger måten du skiver på! :) :up:

Takk skal du ha altså

Vel blåst! Sao Paulo er en by jeg bare så vidt har pirket borti noen ganger, gav mersmak... Og forkortelsen for lørdag er vel SAB? Fredag er morsommere[emoji6]

Du har sannsynligvis helt rett.

Tusen takk for en fnatastisk trip report! Du er så flink til å fortelle, og personer du har møtt blir levende. Takk igjen! :-)

Wow, så kult!!!

Det var da så lite ... ;)
Kjenner meg litt igjen ja .. ble 'adoptert' av en flyvertinnne mellom Zurich og Gardermoen for et par år siden og hadde store problemer med å finne Radisson ..

Ha ha ha... Strålende

Takk for en underholdende uke. Veldig hyggelig å "være med " deg på tur .

i mangelen på egne reiser er det nesten, men bare nesten, like stas å følge dine. Håper du snart skal på tur igjen!

Super herlig lesing, takk for at du tok deg tid til å dele [emoji106][emoji574]

Takk for at du tok oss med på turen. Ja, jeg er missunnelig:colgate:
Men det får jeg finne meg i, siden jeg ikke valgte jobben din når jeg var liten, så jeg får nøje meg med å være tilskuer, men jammen er det digg det og:up:

Back