Re: Sør Amerika rundt på 7 dager... Back-packing -Fnate style
Trallalallaaaaa
Da har jeg fått sovet ut litt... Faktisk forsovet ut. Hadde klokka på 07:50 i dag, men skinkehattene på Samsung har byttet om slumre med slå av på vekkingen. Så jeg slo av og sov videre til kl 10:50.
Voknet av en snap. Fra kompisen min. "Fiiiiiine deg, elskling" - stod det der.
- "REALLY, ÅDD? I MEAN... REALLY????" - Svarte jeg.
Det var så klart en feilsending og jeg takket bare gudene for at det ikke var bilder han skulle sprite opp hverdagen til dama med.
Jeg sendte melding til kontoret og forklarte ståa.
- "Null stress, bare du har med kake fra Garcon. Mye kake" - svarte oppdragsgiver.
Kake ble det.
Men nå må vi tilbake i tid. Ikke helt til dinosaurusene, men til en sen kveld i Sao Paulo.
(Som @Tristar påpeker så er det nok fredag som er den beste dagen i Brazil. Og selv om det så lovende ut lenge, blir det neppe en slik dag på meg i dag. Det tar meg tilbake til en gammel Pet Shop Boys låt - selv om jeg strengt tatt vet svaret).
Dette var digresjonenes dag.
Greia var egentlig at en trøtt "Fnate" subbet ned til gate. Der stod alle pent i køer, men det var åpenbart at lite skjedde. Så jeg satte meg ned på gulvet i nærheten.
Jeg hadde fått litt god Malbec i loungen og var en blanding av trøtt og lystig. Mest trøtt.
Det viste seg at crewet var stuck i trafikken. Jeg synes det er litt amatørmessig. Alt kan skje den smukke (lokalt uttrykk, dog nokså presis), men... nei. Det er visstnok noen ganske greie regler for hva som er "go" og hva som er "no-go" i Sao Paulo. Jeg spurte dem om bord når de hadde reist og de var laaaaangt inn i no-go-zone.
Det var vel ca tredje digresjon?
Jeg skjønte at dette kom til å ta tid, så jeg reiste meg og gjorde en av de tingene jeg faktisk er god på.
- "Una cerveza, por favor... siiii... grande! Oh-la-laaaa. Gracias... KA-CHING"
Den kostet akkurat 5 flere tryllepesos enn jeg hadde i cash.
Dette gjorde meg jo vesentlig gladere. Jeg så mange av dem som satt rundt meg i loungen hadde fått samme ide. Men de gikk for Tequlia eller Marguerita. Etter å ha forsøkt møte blikket til en av dem, var det en særdeles dårlig ide. Han var full som en lommebok.
Det tok imidlertid ikke mer enn omtrent 40 minutter før det var greit å subbe tilbake mot balja på Gate 42.
Elefanten Tellef var dritlei og lurte på om det ikke snart var på tide å dra
Siden jeg nå satt med teddybjørn og hettegenser på "Business class siden" av boardingområdet ble jeg vennlig spurt om jeg ikke skulle bort i økonomi på andre siden.
Det takket jeg høflig nei til
Forts...