Sommerferie 2024

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Sommerferie?
Kan ikke huske sist jeg hadde ferie om sommeren
Da er de andre på jobben borte så det blir roligere, og Oslo er fint om sommeren

Normalen er Thailand 4 uker i november og 4 uker i februar/mars
Prøver å komme meg tilbake til det etter pandemien

Sommerferie?
Kan ikke huske sist jeg hadde ferie om sommeren
Da er de andre på jobben borte så det blir roligere, og Oslo er fint om sommeren

Normalen er Thailand 4 uker i november og 4 uker i februar/mars
Prøver å komme meg tilbake til det etter pandemien

Har ikke hatt 8 ukers ferie siden før jeg fikk min første sommerjobb…for en sånn ca 40 år siden.

Har ikke hatt 8 ukers ferie siden før jeg fikk min første sommerjobb…for en sånn ca 40 år siden.

Og jeg har sånn teoretisk 8 mnd ferie (fri) pr år.
Skulle hatt en mnd til [emoji23][emoji56]

FQTV

Tenker man samtidig bør anbefale en feit lønn, for selv med kapteinslønning kan jeg bare humre og le hele veien til min tomme bankkonto for noen sånne ferier.... :lol: Glad muttern og fattern sponser oss billetter til Norge til sommern. Må bare få klargjort ferieplanlegginga til ye ole capt'n.

Tja, eller effektiv (langtids)planlegging og hard prioritering - utrolig hvor langt man kommer med det! Du/dere har vel lønn i EUR, og har nok mer å rutte med enn du kanskje tror (spesielt i Norge) [emoji6][emoji4]

…og skal noen bursdager feires i København i slutten av juli - men dit er det best med bil med tanke på flaskene vi pleier å ta med hjem. Nå gjenstår det kun å planlegge litt Norgesferie.

Her kjører vi på med Tyrkia og Hellas nå i april/mai, så blir det nok september før neste sånn type ferie. Blir første gang med ´familievennlig/ all inclusive-hotellopplegg, i alle fall første uken :)

…og nå blir det gjensyn med AirBaltic - som vi ikke har fløyet siden 2004. Swiss har overlatt Zürich-Brindisi til AirBaltic på avgangen vår i juni. Noen som har fløyet og har erfaringer med AirBaltic for Swiss?

…og nå blir det gjensyn med AirBaltic - som vi ikke har fløyet siden 2004. Swiss har overlatt Zürich-Brindisi til AirBaltic på avgangen vår i juni. Noen som har fløyet og har erfaringer med AirBaltic for Swiss?

Ikke for Swiss, men for sas hadde de veldig høflig crew i fjor. 2 + 3 config blir vel 1 + 2 i Swiss C. Med sas kjørte de Sas trillevogn så tipper de har Lx catering. Setene passet ikke stumpen min, men det er nok smak og behag.

Ikke for Swiss, men for sas hadde de veldig høflig crew i fjor. 2 + 3 config blir vel 1 + 2 i Swiss C. Med sas kjørte de Sas trillevogn så tipper de har Lx catering. Setene passet ikke stumpen min, men det er nok smak og behag.

Var heller ikke fan av setene i Swiss sin A220…og de ser ut som de er fra samme fabrikant hos airBaltic. Vi har beholdt seatingen vi hadde - fritt midtsete på en 3 seter:-)

GLSdPijXgAAAHvS

Blir varmt i år også. Som vanlig holder vi oss i Norge, og med de temperaturene som meldes sørover tipper jeg at også flere og flere turister kommer til Norge i årene som kommer.

Kilde: https://twitter.com/mikarantane/status/1780222086239195446

Skal feriere langs kysten fra sør til nord…så da blir det grei temp i vannet. Etter minusgrader hver natt den siste uken så er ikke varmegrader det jeg gruer meg mest til i juni:-)

Blir varmt i år også.

Det er fullt mulig, men selv ikke Lilli Bendriss kan stå i april og være spesielt treffsikker på hva været blir om sommeren

https://klimavarsling.no/2024/04/23...ogid=147195095&blogsub=pending#subscribe-blog

Misvisende sommervarsler

Det sagt, jeg er enig i at kommende hetebølger vil gjøre Norge mer ettertraktet i fremtiden.

Men personlig ville jeg heller måtte avkjøle meg med et bad og en øl, enn å tilbringe sommeren i regntøy og genser hjemme i Norge. ;)

Dog, men barn i skolealder er man litt mindre fleksibel når det passer reise. Så da får man mulighet til å betale dobbel pris for feriene :p

Last edited:
Det er fullt mulig, men selv ikke Lilli Bendriss kan stå i april og være spesielt treffsikker på hva været blir om sommeren

Sånn noenlunde relatert, så er orkansesongen for USA/Karibbien (juni-november) ventet å bli spesielt hissig i år, så pass på å ha alle forsikringer i orden hvis dere har tenkt dere i denne retningen.

Hvis jeg ikke husker helt feil kom det en lignende "prognose" i fjor vår for sommeren 2023. Det skulle bli varmt i Norge.

Skivebom!

Sånn noenlunde relatert, så er orkansesongen for USA/Karibbien (juni-november) ventet å bli spesielt hissig i år, så pass på å ha alle forsikringer i orden hvis dere har tenkt dere i denne retningen.

Flott at Bongos konsernet har planlagt å ha jobbmøte på Outer Banks i siste halvdel av Juni da. :)

Flott at Bongos konsernet har planlagt å ha jobbmøte på Outer Banks i siste halvdel av Juni da. :)

Går nok bra. Orkan sesongen der er overdrevet. Karibia er stort og orkanene mindre enn mange tror.
Litt som at Oslo og Bergen ikke har samme vær

Da er 3 togstrekninger på tilsammen 800 kilometer booketog betalt. Frecciarossa og deres business class - total pris for oss to - Nok 2200.

Fly ble til slutt SAS tur retur i Plus til Atlanta og to dager der før 6-7 timer sørover mot Gulfport. To dager i Miami er også booket inn midt i ferien. Leiebil er dobbelbooket; 23 dager med X5 hos Sixt og 23 dager med Suburban hos Avis.

Marbella ble urolig nok også SAS Plus og hus i 11 dager. Leiebil er tentativt booket XC90 hos Enterprise (?!).

34 dager med dyr kone, tre unger med Euro og Dollar blir morsomt.

Ups.. Her ble man motivert av et tips på FrequentFlyer at SAS pælmer billige ATL billetter etter deg.. Gikk inn i appen og på fire minutter ble Plus gjort om til Biz på CPH-ATL.. Det plinget "Change in booking" på konas SAS app.. Jeg sier det bare er bytte av flytype :D

Marbella ble avbestilt for å finansiere BKK turen. Satser på att alle fem er EBD over nyttår.

Nå som sommerferien snart sparkes i gang er det vel på tide med planlegging av feriene i 2025. Det ble ikke USA på oss i år…men april/mai neste år satser vi på en tur med Icelandair til Seattle. Så blir spørsmålet om det blir en eller to turer til Italia…kjenner at jeg allerede gleder meg til den 6 ferieuken som kommer om noen år.

Back