Sommerferie 2024

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Driver så smått og planlegger forsommer/sommer i Skottland og Irland, inkl. en tur opp på Shetland.

Kiwi sitt Nomad søk er kjekt for sånne ferier, men er det noen som vet om det er andre tilsvarende tjenester som gjør det samme?

Driver så smått og planlegger forsommer/sommer i Skottland og Irland, inkl. en tur opp på Shetland.

Kiwi sitt Nomad søk er kjekt for sånne ferier, men er det noen som vet om det er andre tilsvarende tjenester som gjør det samme?

Det er et greit område av verden å ordne ting selv, og et artig sted å besøke.
Som flyinteressert kan jeg i tillegg anbefale en tur med verdens korteste ruteflyging på Orkenøyene og en landing på lavvannsstranden på Barra på Hebridene.

Sommeren 2024 ?!!??!!!

Milde Moses, slik langtidsplanlegging er så No-Go i mitt liv. Har spikret neste helg til Arendal og Asia i Oktober. Så er det stopp i planlegging. Hva som skjer 30/8 til jobb igjen 12/9 taes litt på sparket, det er jo trossalt en evighet til [emoji851]

FQTV

Da var billettene i boks. Ser at våre businessklasse billetter med LX/LH til Brindisi og hjem fra Bologna er ca 1000,- dyrere pr person enn SAS skal ha tur/retur Roma i Go. Noen ganger er jo valget særdeles enkelt.

Langt fra å bestille noe ennå for 2024 (utover vi har en bryllupsinvitasjon i Portugal), men nå har vi tinget på vårt "faste" hus i Provence sommeren 2025. Hopper over Provence i 2024

Da blir det å mønstre på som baugmann og matros på en seilbåt i Kroatia i sommer. Blir vel SPU, med mindre ZAD kommer tilbake på rutekartet fra OSL, og dermed en ny flyplass.

Digger deg EB, og 100% enig i alt du sier i denne tråden. Vi hadde sommerferie i januar i år på Tasmania, i Melbourne og til slutt en uke i Singapore i januar, deretter Sæbø i Ørsta siste uken av juli med Eidsvåg i Molde og Hafslo i Luster første halvdel av august, og tilfeldigvis enda mer sommerferie om 7 uker (fra andre halvdel av desember) i Brisbane samt campingbil (hentes på julaften) rundt på sørøyen av New Zealand. Så ja, sommerferie 2024 er på mange måter i boks [emoji28]

Blitt godt vant til sommerferie hver 6. måned, anbefales!

Her gikk det litt gæli sist helg…så nå blir det en uke i Italia i mars også:-) Akkurat timet til at vi kommer hjem til påskeferien hjemme i en stille og fin hovedstad.

Huset fra 2022-ferien i Gulfport Florida er booket i tre uker. Det blir 97% SAS og United til Tampa. Med saftig leiebil er reise/hus kostnadene halvparten av Frankrike turen som var to uker.

Siste uken av ferien blir nå den nye tradisjonen høstferie i Marbella.

Attachments

• IMG_0583.jpeg
    IMG_0583.jpeg
    356.1 KB · Views: 551
Da blir det å mønstre på som baugmann og matros på en seilbåt i Kroatia i sommer. Blir vel SPU, med mindre ZAD kommer tilbake på rutekartet fra OSL, og dermed en ny flyplass.

For å lande og kvitte seg med sjøgangen etter en uke som sjømann, blir det 4 netter på hotell/leilighet like utenfor Split etterpå.

Det betyr at jeg kan begynne lete etter flybilletter siden datoer er spikret. :D

Vi har uenighet i familien ang neste sommer. 3 vil copy/paste fjorårets tur til Mauritius og 2 vil tilbake til Japan, som vi besøkte i 2019.

Det endte 4 mot 1 og 15 netter på Mauritius er booket. Kjedelig rute med SK til CDG og Air Mauritius videre i Eco. Samme rute på returen. Vi valgte bevisst nattflight begge veier i stedet for EK med bytte av fly midt om natten – midt i et kjøpesenter som setter griller i hodene til de to yngste barna.

Hun som stemte i mot fikk viljen med et avbrekk midtveis i resort-livet på Paradis Beachcomber. Etter 6 netter tar vi 3 netters pause på en "økofarm" slik at vi kan få jobbet litt for føden og trasket litt rundt i naturen. Siden økofarmen har butler-service og 4x4 safari er jeg ikke så sikker på at det blir like mye jobbing og trasking som fruen ser for seg, men change of scenery blir det ;-)

65 dager til avreise og nå må togbillettene snart bookes. Oppvokst med avreiser man med tog i utlandet så er det 1. klasse som gjelder…og noe skal jeg da vise at jeg husker fra barnelærdommen. Det blir 3 togturer langs Adriaterhavet og da helst med Frecciarossa.

Ved at vi bestilte og betalte denne ferien i fjor (nå skal de ha dobbelt så mye for turen som vi betalte) så skal vi snart begynne å se og bestille reisene for 2025.

...så skal vi snart begynne å se og bestille reisene for 2025.

Her har jeg ikke engang fått booket bursdagstur 2024 (september) fordi feriedagene ikke er godkjent. Hadde jeg spurt om 2025, hadde teamleader ledd av meg.

For å lande og kvitte seg med sjøgangen etter en uke som sjømann, blir det 4 netter på hotell/leilighet like utenfor Split etterpå.

Det betyr at jeg kan begynne lete etter flybilletter siden datoer er spikret. :D

Her er ennå ikke flybillettene booket. Men man kommer seg alltid dit.

Her har jeg ikke engang fått booket bursdagstur 2024 (september) fordi feriedagene ikke er godkjent. Hadde jeg spurt om 2025, hadde teamleader ledd av meg.

Sånn sett har jeg det greit. Jeg bestiller og bestemmer, også informerer jeg sjefen når jeg ikke tenker dukke opp :D

Huset fra 2022-ferien i Gulfport Florida er booket i tre uker. Det blir 97% SAS og United til Tampa. Med saftig leiebil er reise/hus kostnadene halvparten av Frankrike turen som var to uker.

Siste uken av ferien blir nå den nye tradisjonen høstferie i Marbella.

Fly ble til slutt SAS tur retur i Plus til Atlanta og to dager der før 6-7 timer sørover mot Gulfport. To dager i Miami er også booket inn midt i ferien. Leiebil er dobbelbooket; 23 dager med X5 hos Sixt og 23 dager med Suburban hos Avis.

Marbella ble urolig nok også SAS Plus og hus i 11 dager. Leiebil er tentativt booket XC90 hos Enterprise (?!).

34 dager med dyr kone, tre unger med Euro og Dollar blir morsomt.

Da er i allefall billetter bestilt.Jeg har lagt inn bestilling på 3 turer så får vi se hva som er mulig å gjennomføre. Første er til Milano i midten av juni. Deretter Dublin i midten av juli og til sist Barcelona helt i slutten av august. Jeg har ikke noe tro at vi får til alle tre turene, men vi får se hvordan formen er. Siste to somre har i stor grad blitt tilbragt på Riksen og lokalsykehuset, men jeg håper jeg slipper det i år. Alt er bestilt med SAS plus pro så det er enkelt å kansellere det vi eventuelt ikke får til.

Her er ting, mot normalt, fortsatt ikke helt bestilt. 2 uker i Frankrike er booket, men så ser vi fortsatt på hva vi skal utover det. Kanskje dra en plass og fiske.

Ellers har vi etablert en liste på hjemmekontordøra der vi skriver opp med rare steder vi vil dra. Time lyt show.

Her har jeg ikke engang fått booket bursdagstur 2024 (september) fordi feriedagene ikke er godkjent.

Mens man snakker om sola:

22512c658ec45105d44fff57f6200975.jpg

Digger deg EB, og 100% enig i alt du sier i denne tråden. Vi hadde sommerferie i januar i år på Tasmania, i Melbourne og til slutt en uke i Singapore i januar, deretter Sæbø i Ørsta siste uken av juli med Eidsvåg i Molde og Hafslo i Luster første halvdel av august, og tilfeldigvis enda mer sommerferie om 7 uker (fra andre halvdel av desember) i Brisbane samt campingbil (hentes på julaften) rundt på sørøyen av New Zealand. Så ja, sommerferie 2024 er på mange måter i boks [emoji28]

Blitt godt vant til sommerferie hver 6. måned, anbefales!

Tenker man samtidig bør anbefale en feit lønn, for selv med kapteinslønning kan jeg bare humre og le hele veien til min tomme bankkonto for noen sånne ferier.... :lol: Glad muttern og fattern sponser oss billetter til Norge til sommern. Må bare få klargjort ferieplanlegginga til ye ole capt'n.

Back