Er det lov å spørre hva du betalte for en tur i 1985?
Mener å huske det var 16-17000kr., men er ikke helt sikker. Tror BA tok førsteklassepris+20%.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Er det lov å spørre hva du betalte for en tur i 1985?
Mener å huske det var 16-17000kr., men er ikke helt sikker. Tror BA tok førsteklassepris+20%.
I en sommerperiode på 90-tallet var Concorden på Sola omtrent en gang annenhver uke, sågar to stykker samtidig ved en anledning.
...og har visst vært på BGO og.
Ellers artig å lese fakta om trøkket under take off.Utrolig også at de strakk seg så voldsomt inflight.
Strekket, eller rettere sagt utvidelsen pga friksjonsvarmen, varierte litt fra tur til tur. Det lå som regel mellom 15 og 25 cm. Det var én av de mange problematiske aspektene ved konstruksjonen. En av løsningene var at kabingulvet lå på ruller, slik at kabinen holdt seg på plass mens skroget varierte i lengde.
Strekket, eller rettere sagt utvidelsen pga friksjonsvarmen, varierte litt fra tur til tur. Det lå som regel mellom 15 og 25 cm. Det var én av de mange problematiske aspektene ved konstruksjonen. En av løsningene var at kabingulvet lå på ruller, slik at kabinen holdt seg på plass mens skroget varierte i lengde.
Spennende greier. Har lufttrykket noe å si for strekket også?
Husker godt når Concorden tok av. Den bråkte noe helt infernalsk.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.