Sola Airshow 2017

Tror det meste er på plass nå ja :)

Blir nok ikke noe norsk solo display med F-16, det har de ikke gjort siden 2012, og Eskil har vel heller ikke fløyet displays med F-16 siden det, så han er vel ikke helt "current" heller.

Den norske MiGen eies og opereres av Norwegian Air Force Historical Squadron. Den er ikke på norsk register, så den tilbringer store deler av året i UK, hvor den deltar på airshows. Når den først er i Norge så har den base på Rygge.

Takk, så større sjanse å se den på Flying legends enn i Norge, noe håp for å få den til Sola Airshow?
Så noen skrev på trynesiden til Sola Airshow at det var snakk om stor maskin type B747 eller A380 eller 350. Finnes det noe hold i det?

Jeg vet det er jobbet for å få besøk av A380, men om det har gått i orden vet jeg ikke.

Espen

Noen sa noe om Airbus 400 kommer... men vet ikke

Den er bekreftet den ;

"Luftwaffe Airbus A400
Tyske Luftwaffe kommer med en av sine Airbus A400M Atlas til Sola Airshow. Maskinen er et 4-motors transportfly som er noe større enn C-130, men mindre enn amerikanske Boeing C-17. Det er laget for å kunne erstatte typer som C-160 Transall og C-130 Hercules. Luftforsvaret har 4 transportfly i form av C-130J Super Hercules, og delt eierskap i C-17 som opereres av Nato. A400M fløy første gang i 2009, og er i dag i drift i en rekke europeiske land. Dette er første gang vi får se A400M på et flyshow i Norge"

Er det noen som vet hva tid deltagende fly til flyshowet ankommer Sola? Husker at det både på Sola og i Bodø i 2012 var trening til stevnet i dagene før, samt at de som skulle på static ofte tok en flyby eller 2 før de landet.

Altså muligheter til mye gratis underholdning i dagene før festen ;)

Da ser det ut som Svenskene kommer med både Draken,Viggen og Tunnan til Sola :)

Disse er avlyst. Kun Gripen fra Sverige. Starfighteren er borte og samme er F18. Dessverre mye snadder som er avlyst. Men får satse på det blir bra åkkesom

Er det noen som vet hva tid deltagende fly til flyshowet ankommer Sola? Husker at det både på Sola og i Bodø i 2012 var trening til stevnet i dagene før, samt at de som skulle på static ofte tok en flyby eller 2 før de landet.

Altså muligheter til mye gratis underholdning i dagene før festen ;)
Følgende kommer i morgen:

Frecce Tricolori + C-130
Tiger Moth (LN-ADC)
Flyvåpnets Historiske Skvadron, 2x Vampire
Spitfire Mk IX
Mustang
Yak-50

Følgende kommer fredag:

DHC-2 Beaver
2x Black Shape
Luftforsvaret 3x F-16
Breitling Jet Team + support
Luftforsvaret Yellow Sparrows 4x Safari
Harvard (LN-PFX)
Harvard (LN-WNH)
Dakota Norway DC-3
Catalina
Extra 300
Super Dimona
T-28 Trojan
Cornell
KDC-10
Stearman
RAF 2x Eurofighter Typhoon
RAF 2x Hawk T2
Belgia 2x F-16
USAF C-21A

De som ikke står oppført har jeg enten ingen bekreftet tid på, eller så er de allerede på plass.

Bare hyggelig :)

Husk også at det er en overraskelse på søndagen ;)

Jepp

Har akkurat kjøpt billett til søndagens show.

Synd med Starfighteren, men er alikevel et svært bra program. Med både Frecce og Breitling. Den tyske storken henger og høyt hos meg. Har aldri sett den, men føler alikevel at etter å ha lest diverse bøker om motstandskampen i Norge så er dette et fly jeg har et forhold til.

Jepp

Har akkurat kjøpt billett til søndagens show.

Synd med Starfighteren, men er alikevel et svært bra program. Med både Frecce og Breitling. Den tyske storken henger og høyt hos meg. Har aldri sett den, men føler alikevel at etter å ha lest diverse bøker om motstandskampen i Norge så er dette et fly jeg har et forhold til.

Storchen er kul ja, ser frem til den jeg også, så at de har fått fikset swastikaen nå også, så da blir den mer autentisk :)

Back