Snarvei til gullkort?

Efter min bedste mening er det alt alt for nemt at opnå status som EBG...I sin tid da Eurobonus startede var det at være EBG noget godt...idag er stort set alle EBG...
Det er simpelthen for nemt at blive EBG...
F.ex kan det opleves ved en evt overbooking at du skal vælge..og hvad gør du så når dem der ikke bliver plads til alle er EBG ???
Tja...vi forsøger at finde nogen ombord, men det er ikke altid det lykkes, og du kan jo ikke fysisk tage fat i en og sige at vedkommende skal forlade flyet..og så er det altså en EBG som ikke kommer med...som sagt det er for nemt at få et EBG kort
Hilsen Ole

Det er ikke flere EBG prosentmessig i dag enn det har vaert siden 1994

Neppe, da hadde kvalifiseringskravet vært høyere.

Det har vel "alltid" vært noenlunde definerte formler for hvor stor prosentandel som skal ha gull- og sølvkort

Neppe, da hadde kvalifiseringskravet vært høyere.

Det har vel "alltid" vært noenlunde definerte formler for hvor stor prosentandel som skal ha gull- og sølvkort
Det ville det nok, men antar man at folk bosatt i Norge da hadde fått samme kvalifiseringskrav som det er for oss som idag bor utenfor Norge, hadde kravet for EBG vært 5k poeng mer eller 15 legs ekstra. Hvilket nok ville gitt en hel del EBG. Samtidig som det ville vært rart om at poengopptjening innenlands medfører tøffere krav enn det idag er for svensker og dansker.

Det må da være masse nordmenn som flyr enten 50 legs eller tilsvarende 50k poeng (med innenlandsopptjening) som i dag ikke er i nærheten av EBG?

Hei,

Er det noen som har flydd med SAS på nyåret, etter at de har registrert seg for trippel nivåpoeng?

Kommer poengene inn på samme måte som under vanlige forhold, men eneste forskjell er at nivåpoengene er tre ganger mer?

A

Hei,

Er det noen som har flydd med SAS på nyåret, etter at de har registrert seg for trippel nivåpoeng?

Kommer poengene inn på samme måte som under vanlige forhold, men eneste forskjell er at nivåpoengene er tre ganger mer?

A

Jeg fløy hjem fra London 1. januar. Fått vanlige poeng, ikke fått de ekstra nivåpoengene. Har hørt de skal komme, men fortsatt litt spent. Det ekstra jeg evt. får vil gi meg gullkort, noe jeg normalt skal slite med å få til med mitt reisemønster.

En bra början! :)

BB7bhvzCEAAw-_N.jpg:medium

Det må da være masse nordmenn som flyr enten 50 legs eller tilsvarende 50k poeng (med innenlandsopptjening) som i dag ikke er i nærheten av EBG?
Loggen viser at jeg har "kvalifisert" til EBG hvert år siden 2005.

Enormt mange, vil jeg tro.Har selv nære venner som flyr t/r på dagen flere dager hver uke. Vi nordmenn har jo et helt annet behov for å fly enn svensker og dansker, som i motsetning til oss har et velfungerende vei- og jernbanenett. Jeg vil derfor ikke bli overrasket om kravet til EBG blir langt høyere for norske kunder den dagen bonuspoeng blir tillatt på innland igjen.

Det er ikke flere EBG prosentmessig i dag enn det har vaert siden 1994

Prosentmessig i forhold til hva? Jeg har fått tall på det for et par år siden, men husker ikke de. Det er godt mulig at prosentmessig av medlemsmassen er den samme, i begynnelsen ble jo mange RVC som ble EBG automatisk, men det var mange av de som ikke fløy så ofte. Det er ihvertfall flere som er EBG på avgangene nå. Og det er de som flyr oftest som blir EBG og dermed også de som man ser oftest på avgangene. På kjernerutene intra-skandinavia i rushtiden så er det jo nesten fristende å annonsere "de 10 som ikke har rett på prioritert ombordstigning, vennligst vent til sist".

Om EBG er utvannet kan sikkert diskuteres, men det er jo et fordelsprogram for de som flyr oftest. Personlig synes jeg nok man kunne gjort EBS mer attraktivt og høynet statuspoengsatsen for begge nivåene. F.eks. kunne da EBS ha tilgang til SAS-loungene (men ikke Star-Gold loungene).

Jeg tror likevel ikke at SAS kommer til å differensiere nordmenn (ihvertfall ikke vesentlig) om det blir full opptjening innenlands igjen. Det blir nok tilbake til 50 strekninger hver vei. Men det blir jo vurdert når det blir realiteten.

Om EBG er utvannet kan sikkert diskuteres, men det er jo et fordelsprogram for de som flyr oftest. Personlig synes jeg nok man kunne gjort EBS mer attraktivt og høynet statuspoengsatsen for begge nivåene. F.eks. kunne da EBS ha tilgang til SAS-loungene (men ikke Star-Gold loungene).

Eller i hvert fall setevalg X dager før avgang, som nesten alle program har på første nivå.

Jeg tror likevel ikke at SAS kommer til å differensiere nordmenn (ihvertfall ikke vesentlig) om det blir full opptjening innenlands igjen. Det blir nok tilbake til 50 strekninger hver vei. Men det blir jo vurdert når det blir realiteten.

Er det ikke forskjell på kvalifiseringskravene i dag mellom land? Tidligere, dvs med bonus innenlands, var vel kravet for gull vesentlig høyere i forhold til poeng. Var det ikke 75000?

Mangler fattige 3000 poeng for å kvalifisere for sølvkort, hehe. Noen forslag? Jeg er basert i Haugesund. Som alltid, minst mulig cash og tid :)

Mangler fattige 3000 poeng for å kvalifisere for sølvkort, hehe. Noen forslag? Jeg er basert i Haugesund. Som alltid, minst mulig cash og tid :)

Når er utløpsperioden din? Har du førsøkt å søke i http://matrix.itasoftware.com/ ? Der kan du legge inn reiseperiode, reiselengde(1dag), via CPH, og legge inn uendelig mange destinasjoner. Greit å finne mulig MR run der....

31.aug er utløp. Er EBB pr dags dato. Hmm, får leke litt med ita. Tenkte om noen hadde forslag til turer som gir 3000poeng og pleier å være rimlig priset ala BCN tur retur samme dag.

Back