Snarvei til gullkort?

Vil følgende "oppskrift" fungere for rask gullstatus?

På Eurobonus sine sider står det at man vil oppnå gullstatus etter 35 enveisflyvninger med SAS, Blue1, Estonian eller Widerøe, og at det gjelder i kvalifiserte bookingklasser.

Vil en routing OSL-CPH-HEL-KUO tilsvare 3 x enveisflyvninger? OSL-CPH er SK, CPH-HEL er FK og HEL-KUO FK operated by Golden. Godkjent det også?

Vil da en t/r med denne ruten samme dag til kr 2.066,- på en tilfeldig dag i november gi 6 stk enveisflyvninger i jakten på de 35 som gir gullstatus?

I så tilfelle kan man "kjøpe" seg gullstatus for kr 12.396,- og 6 dager med reising. Er det galskap? ;-)

På Eurobonus sine sider står det at man vil oppnå gullstatus etter 35 enveisflyvninger med SAS, Blue1, Estonian eller Widerøe, og at det gjelder i kvalifiserte bookingklasser.

Vil en routing OSL-CPH-HEL-KUO tilsvare 3 x enveisflyvninger? OSL-CPH er SK, CPH-HEL er FK og HEL-KUO FK operated by Golden. Godkjent det også?

Vil da en t/r med denne ruten samme dag til kr 2.066,- på en tilfeldig dag i november gi 6 stk enveisflyvninger i jakten på de 35 som gir gullstatus?

I så tilfelle kan man "kjøpe" seg gullstatus for kr 12.396,- og 6 dager med reising. Er det galskap? ;-)

Som de andre sier her, så er dette fult mulig.

Jeg og en annen flygal kompis gjorde dette i 2010. Vi fløy 35 flyvninger på 4 dager, for det meste dansk innenriks, men også noen til HEL og ARN. En kombinasjon av salg på dansk innenriks og den berømte grandiosakampanjen gjorde at vi fikk billetter helt nede i 175,- på dansk innenriks. Husker at det på noen av kvitteringene fra Widerøe sto -70,- under "Fare", altså gikk SAS i minus på noen av billettene! Totalen for bare flyreisene endte vel på rundt 9500,-, men det ble litt ekstra med hotel og mat.

Vi satset veldig på å ikke ha gjennomgående billetter, og utrolig nok gikk dette bra. Ikke en eneste flight var forsinket. Men dette er absolutt ikke sikkert, og mye kan rakne hvis du blir fosinket på en flight, spesielt hvis det er i KUO.

I etterkant har jeg klart å beholde kortet, men dette skyldes i stor grad at jeg reiser mer utenlands i min nye jobb. I vår manglet jeg 8 flighter på å rekvalifisere, og det gjorde jeg spredt utover et par dager. Ikke minst føltes det enklere å gjøre dette med status.

Anbefales dette?
Jeg ville aldri ha gjort dette igjen på så kort tid. Siste dagen husket vi knapt hvor vi var. Men det var likevel en fantastisk tur! Del det eventuelt opp på minst 2-3 raid, da minsker også sjansen for at det skjærer seg med forsinkelser.

Lykke til! :)

:) dette bør fungere ja - forresten så hender det vel av og til (rett etter nyttår tror jeg) at sas har sånn gold-rush, hvor man til spesielle destinasjoner o.l. får EBG.
Finner vel mer om det her eller på EB sidene på flyertalk - evt http://www.businessclass.se/

Savner tiden da jeg måtte fly litt ekstra for å sikre gullkort... BGO-OSL-GDN-OSL-LYS-OSL-BGO var som en lang arbeidsdag med litt overtid ;)

Han matcha fra TAM Vermelho (RØD) til samme level hos TK (gull).
Sendte mail til servicedesken til TK.

Tror det er ei liste forresten på en eller annen blogg - kan det være view from the wing - som lister opp alle som status matcher.

Ser ut som om dette fungerer.. Jeg sendte e-post og ble bedt om å ettersende dokumentasjon på nåværende EBG status. Nå viser TK's nettside at jeg har blitt "Elite" (*G) i TK Smiles and miles. Jeg avventer likevel feiringen til jeg sitter med kortet i hånden....

Ser ut som om dette fungerer.. Jeg sendte e-post og ble bedt om å ettersende dokumentasjon på nåværende EBG status. Nå viser TK's nettside at jeg har blitt "Elite" (*G) i TK Smiles and miles. Jeg avventer likevel feiringen til jeg sitter med kortet i hånden....

Ble du oppgradert til "Elite" før du sendte dokumentasjonen? Er gyldigheten 2 år fra da de matchet deg, uavhengig av når EBG går ut?

Ble du oppgradert til "Elite" før du sendte dokumentasjonen? Er gyldigheten 2 år fra da de matchet deg, uavhengig av når EBG går ut?

Med forbehold om at jeg enda ikke har kortet i hånden: Jeg ble ikke oppgradert før etter at jeg hadde sendt dokumentasjon (kopi av kort + kontoutskrift). Det kan se ut som om gyldigheten er to år fra "matchdato" (de har et rekvalifiseringskrav på 25.000 poeng over 1 år eller 37.500 poeng over 2 år - så vidt jeg skjønner).

Med forbehold om at jeg enda ikke har kortet i hånden: Jeg ble ikke oppgradert før etter at jeg hadde sendt dokumentasjon (kopi av kort + kontoutskrift). Det kan se ut som om gyldigheten er to år fra "matchdato" (de har et rekvalifiseringskrav på 25.000 poeng over 1 år eller 37.500 poeng over 2 år - så vidt jeg skjønner).

kult:) gratulerer (med samme forbehold...) !!

Hvis noen vet av noen billige måter å få opp antall legs på i løpet av romjula (fra TRD), så del dem gjerne her!

Og da kan forbeholdet strykes. Elite/Star Gold-kortet fra Miles & Smiles kom i posten i dag sammen med to merkelapper for bagasje. Gyldighet er oppgitt til 10/2014. :-)

Last edited:
Og da kan forbeholdet strykes. Elite/Star Gold-kortet fra Miles & Smiles kom i posten i dag sammen med to merkelapper for bagasje. Gyldighet er oppgitt til 10/2014. :-)

Hvor lang tid tok det fra du sendte mail med request til du fikk svar? Sendte en forespørsel i går.

Hvis du får 25000 status miles i løpet av første året, vil statusen bli forlenget med 2 år til? Altså til 2016?

Jeg kjenner ikke detaljene vedrørende forlengelse, men det finnes vel noe info i velkomstfolderen (som jeg kastet...).

Det tok vel ca to dager før jeg svar med spørsmål om å dokumentere min EB-status. Deretter så jeg raskt på nettsiden (1 dag) at min status var blitt oppgradert. Kort og bagasjelapper kom i postkassen ca en uke etter og det gikk så enda noen dager før jeg fikk epost fra kundeservice med bekreftelse.

Hurra! Da fikk jeg endelig svar på status match fra TK. Passet meg fint, da jeg skal fly TK til SGN i slutten av januar. Er jo relativt enkelt å fornye kortet med kun 25k miles i løpet av førsteåret!

Men... Da jeg ble medlem, fungerte ikke pin-koden min og tydeligvis ikke svaret på sikkerhetsspørsmålet. Ved statusmatchen spurte jeg også om de kunne resette pin-koden, men fikk ikke noe svar på det. Står bare når jeg prøver å logge på at jeg må ringe. Det går altså ikke an å gjøre dette via mail?

Har fått mina poäng för GOT-CPH-HEL t/r nå og har totalt 4400 poeng nå, behöver jag göra något mer för att få min blåa (silver) status? Eller är det bara att vänta på sitt kort med post?

Hurra! Da fikk jeg endelig svar på status match fra TK.

Gratulerer! :D

Efter min bedste mening er det alt alt for nemt at opnå status som EBG...I sin tid da Eurobonus startede var det at være EBG noget godt...idag er stort set alle EBG...
Det er simpelthen for nemt at blive EBG...
F.ex kan det opleves ved en evt overbooking at du skal vælge..og hvad gør du så når dem der ikke bliver plads til alle er EBG ???
Tja...vi forsøger at finde nogen ombord, men det er ikke altid det lykkes, og du kan jo ikke fysisk tage fat i en og sige at vedkommende skal forlade flyet..og så er det altså en EBG som ikke kommer med...som sagt det er for nemt at få et EBG kort
Hilsen Ole

Back