God morgen fra Vegas. Løpetur unnagjort sammen med Someone før soloppgang!
Det ble litt av en tur i går. Etter ankomst SFO med UA, så så det ut som om den UA-flighten som skulle ta meg til Vegas var overbooket med ca 10 pax, så booket jeg om til Frontier som gikk ca 25 min før. Passkontrollen og bagasjeopphenting gikk som smurt. Frontier holder til i Terminal 1A som jeg ankom, så det var kjapt å hente koffertene og bare rusle opp. Hadde jo allerede fått sete i appen, så alt var greit, eller??
Det fine med de fleste amerikanske selskaper er at man har tilgang til stand-by liste og pax-antall på flighten gjennom appen etter man har booket, det så derfor lovende ut med Frontier. Den gang ei, når jeg kom i boarding-skanken, så viste det seg at det var kun ett sete igjen, 28E. Dette fikk jeg [emoji322] Når jeg derimot kommer ombord i flyet, så er dette sete tatt, og etter mye frem og tilbake, og ca 10 min delay pga dette (En full A321), så blir det klart at jeg ikke kommer med. Søte cabin crew og gate crew er fortvilte, men er det ikke plass, så er det ikke plass.
Bagasjen min går til Vegas med flyet, og jeg regner nok med at denne ser jeg ikke igjen på resten av turen.
Da valgte jeg å booke Alaska som skulle gå 2 timer etterpå, ca 2055. Når jeg sjekker inn i deres app, så ser jeg at denne er ca 2 timer forsinket og standby-lista er full.
Da blir neste på Southwest. Med 12 seter ledige og bare 2 på standby, så kommer jeg med med her. Moro med free seating på en 737-700 [emoji2956]
Ankommer Vegas selvfølgelig på T1, så jeg må ta 2 tog for å komme meg til T3 som Frontier opererer ut fra, overraskende lett, og når jeg kommer dit, så er det ett lite søtt Frontierkontor ved bagasjekarusellene der mine 2 bags står!
Alt i alt en fint men litt komplisert tur til Vegas med KLM, United og Southwest!