Ja, de burde i det minste beklage. De bør også la deg booke om gratis til en flygning operert av Norwegian spør du meg.
Noen mener et fly er et fly.
Selv mener jeg at det ikke er slik, og jeg gjør alltid mine flyreiser basert på selskap, flytype og (sikkerhets)kultur.
Til SmartLynx, de har jo en god sikkerhetskultur...og der er ledende i verden på å fly for andre flyselskaper. Eneste jeg kan finne på SmartLynx er «loss of cabin preshure» oljelekkasje, birdstrike, samt noen få til. Ellers har det et uheld under øvingsflyvninger i Tallinn. Ellers ganske så reint rulleblad.
Er de i slekt med SmartWings?
Spennende påstand, baseres den på et googlesøk - eller jobber du innenfor luftfartstilsyn slik at du faktisk kan si noe om sikkerhetsKULTUREN i selskapet SmartLynx? At den offentlige googlestatistikken ikke innbefatter 14 krasj sier niks om sikkerhetskulturen i et selskap, afaik![]()
Spennende påstand, baseres den på et googlesøk - eller jobber du innenfor luftfartstilsyn slik at du faktisk kan si noe om sikkerhetsKULTUREN i selskapet SmartLynx? At den offentlige googlestatistikken ikke innbefatter 14 krasj sier niks om sikkerhetskulturen i et selskap, afaik![]()
Her kjente jeg igjen brukernavnet bare av å lese posten. Er det noen andre selskaper enn SAS som har god sikkerhetskultur i dine øyne?
Takk for generaliserende brukerdebatt framfor saklighet (/ironivarsel/).
Den eneste gode sikkerhetskulturen jeg kjenner til er i Widerøe, og det er fordi jeg har lest en vitenskaplig avhandling om sikkerhetskulturen der. Hvordan andre selskapers sikkerhetskulturer er kjenner jeg ikke til, og har jeg ikke grunnlag til å uttale meg om. Har heller ikke uttalt meg om sikkerhetskulturen til SmartLynx.
@ myhrair, det jeg ville fram til, som enda ser ut til å fly (pun intended) over hodet ditt - er at vi som passasjerer ikke har peiling på hvordan sikkerhetskulturen er i noe selskap. Uten innsikt i daglig operasjon sammen med fokus på konkrete KPIs som må vurderes i gjennomsnittet av enkeltindivider osv osv etc etc - så kan man ikke si noe HÅNDFAST om sikkerhetskulturen til et selskap - hverken positivt så vel som negativt. Det er ikke noe man kan se utenifra, og iallefall ikke ut i fra googlesøk.
Merk at jeg har ikke sagt et kvekk om sikkerhetskulturen til SmartLynx i positiv eller negativ forstand. Påpeker derimot at det er en spennende påstand (å påstå noe som helst om sikkerhetskulturer), særlig siden din brukerbeskrivelse aldri har vært involvert i luftfartstilsyn eller akademisk analyse av flyselskaper.
Om min oppfatning av sikkerhetskultur-begrepet er feil, og at det faktisk KAN leses av googlesøk og passasjerers oppfatning ut fra instagramposter og "antall faktiske uhell" så beklager jeg misforståelsen![]()
Var kanskje litt vag i den første kommentaren, men skulle fram til at hvis sikkerhetskulturen hadde vært dårlig hadde den nok ikke fått fly, og hadde nok heller ikke kapret så mange ACMI-kontrakter de får.
Som du selv skriver over, har du kun lest deg opp på WF sin sikkerhetskultur. Da synes jeg du kanskje ikke burde ¨lange¨ ut mot andre flyselskaper sin sikkerhetskultur som du ofte har gjort uten å ha lest noen om de selskapene.
Mener iallfall at man må ha noe håndfast ¨kritikkverdig¨ før man kan begynne å lange ut om noe sikkerhetskultur i et flyselskap. Litt det som er problemet med at SmartLynx for eksempel kanskje har fått et sånn rykte, er at de flyver andre flyselskapers passasjerer, som forventer annnet fly og servicetilbud enn de er vant til, og vil derfor skrive og klage over for eksempel SmartLynx.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.