Small Planet Airlines Konkurs

sk931

ScanFlyer Rusty
Det siges at idag har Small Planet Airlines Germany indstillet sine flyvninger...synes bare ikke jeg kan finde noget bortset fra an ven på FaceBook har skrevet at deres sidste flyvning til Hamburg blev den sidste..
Ved ikke om der er hold i noget af det...De har dog tidligere i efteråret "filed for insolvency"

Men som sagt. kan ikke finde noget om det....så jeg ved ikke om det er rigtigt
Hilsen Ole

Last edited:
Re: Small Planet Airlines Bankrupt

De flyr vel for TUI og thomas Cook gruppen så da er det vel muligens noen stranda passasjerer rundt omkring. Men er low season så kanskje ikke det største problemet

Re: Small Planet Airlines Bankrupt

Da ble isåfall dette ett av de siste bildene av tyske Small Planet ... D-ASPD på AMS mandag morgen.

ams01.jpg

Lite å finne på nyhetssidene, men henger trolig sammen med at en potensiell hollandsk investor trakk seg for noen dager siden. En A320 skal også ha blitt tatt i arrest i Vilnius for noen dager siden pga manglende betaling av avgifter.

Dødsspiral ....

Bravo tours i dk (som brugte primera) har hyret Travel service istedet fra 10/12 og min rejse med Apollo er flydetaljer pludselig unknown.

Last edited:
På hjemmesiden deres nå står det enkelt og greit: "Thank you"

Står litt mer om du trykker på "Thank you"

"Small Planet Airlines flights are not operating any more.

If you have flight scheduled for Small Planet Airlines: please contact your tour operator for rebooking.

We say big "Thank you" for all passengers who were with us for more than 10 years."

Den tidligere Small Planet sjefen har i etterpåklokskapens lys fått analysere hva som gikk galt, og de viktigste faktorene var for høy vekst sammen med for stor kompleksitet. De er verken de første eller siste, som bukker under når fokuset på vekst blir for dominerende

https://www.mro-network.com/airline...m=email&elq2=321fc0458f0449148a054ffe53343310

Given a half year’s perspective since the Lithuanian-based airline’s collapse, the former CEO shares his perspective on what went wrong.

Back