Star Flyer
Star Alliance only.
Hvordan fungerer egentlig slot-tider?
Har vært mye på farten i sommer. Barcelona, Palma, Lisboa og London. (Alle SAS)
Og hver eneste gang vi skal hjem, mister flyet vårt slot-tiden. Pilotene må da ringe til SAS i København for å prøve å få en bedre slot tid. (Sier de ihvertfall over PA).
Både i Palma og Lisboa har vi vært først i køen til rullebanen, men blitt "forbikjørt" av andre fly (bla. Norwegian-fly som også var meget forsinket samme dag.)
Hvordan klarer Norwegian å få en bedre slot-tid når vi pushet før dem og vi var begge en time forsinket? (Destinasjonen for DY var også OSL i begge tilfellene.)
Kan også legge til at SAS landet før rute i alle tilfellene, men blir forsinket ut. SAS har kortere bakkestopp enn Norwegian, og Norwegian har beregner lengre flytid i rutetabellen enn SAS.
Har SAS for kort flytid og kort bakkestopp? Har det noe med saken å gjøre?
Eller spiller penger en sentral rolle i tildeling av ny slot-tid?
Håper noen kan forklare!
Har vært mye på farten i sommer. Barcelona, Palma, Lisboa og London. (Alle SAS)
Og hver eneste gang vi skal hjem, mister flyet vårt slot-tiden. Pilotene må da ringe til SAS i København for å prøve å få en bedre slot tid. (Sier de ihvertfall over PA).
Både i Palma og Lisboa har vi vært først i køen til rullebanen, men blitt "forbikjørt" av andre fly (bla. Norwegian-fly som også var meget forsinket samme dag.)
Hvordan klarer Norwegian å få en bedre slot-tid når vi pushet før dem og vi var begge en time forsinket? (Destinasjonen for DY var også OSL i begge tilfellene.)
Kan også legge til at SAS landet før rute i alle tilfellene, men blir forsinket ut. SAS har kortere bakkestopp enn Norwegian, og Norwegian har beregner lengre flytid i rutetabellen enn SAS.
Har SAS for kort flytid og kort bakkestopp? Har det noe med saken å gjøre?
Eller spiller penger en sentral rolle i tildeling av ny slot-tid?
Håper noen kan forklare!
