• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Slakter Avinor-toppene

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Avinor-toppene får knusende kritikk av sine egne ansatte for elendig ledelse. I en hemmeligstemplet arbeidsmiljørapport får ledelsen bestått på bare 5 av 85 punkter

VG har mer

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=285939
Bekymret for flysikkerheten

(VG Nett) Havarikommisjonens direktør Sverre Quale sier til VG Nett at kommisjonen er bekymret for flysikkerheten, dersom det ikke gjøres noe med dagens situasjon.

hehe, det er tydeligvis forskjell på HVEM som har lest rapporten og hvordan den tolkes.
Her er Pressemelding fra Avinor som tikken inn på mailen min nå nettopp:

Flysikkerheten ivaretatt gjennom Avinors omstilling

Oslo 05.08.2005: Havarikommisjonen for sivil luftfart og jernbane har i dag fremlagt sin rapport om flysikkerhet under omstillingene innen norsk luftfart. Havarikommisjonen fastslår at flysikkerheten i Norge er god, og har blitt bedre de siste årene.

- Det viktigste i rapporten er konstateringen av at flysikkerheten i Norge er god. Dette bekrefter at våre ansatte ivaretar flysikkerheten på en utmerket måte også i en krevende omstillingsfase, kommenterer Randi Flesland, administrerende direktør i Avinor.

Kommisjonens rapport peker på flere forbedringsområder. En del av disse er allerede ivaretatt av Avinor.

- Vi studerer nå Havarikommisjonens rapport, for å se hvordan vi kan ivareta de råd Havarikommisjonen har gitt. Det viktigste er å lære av rapporten med tanke på ytterligere forbedringer av sikkerhetsarbeidet, uttaler Randi Flesland.

Ingen stor bombe at de ansatte er misfornøyde - det har de jo vært lenge!!!

Forholdene i Avinor gir assosiasjoner til forholdene i Sovjetunionen. Undersåttene har minimal tillit til en ledelse som lever i sin egen verden og dysser ned og bagatelliserer alle interne problemer.

Jeg må si jeg savner litt mer trøkk fra pressen i denne saken. Hvor er de når vi endelig trenger dem?

:cheers:

Randi, Anne og Torild sammen med feks representanter fra Luftfartstilsynet, HSLB og den politiske opposisjonen i et seriøst "grille"-program på NRK hadde vært fin underholdning.

Originally posted by LN-ATC

Jeg må si jeg savner litt mer trøkk fra pressen i denne saken. Hvor er de når vi endelig trenger dem?
Jeg tror det er - enkelt sagt - fordi mediene er på forbrukernes side. I dette tilfellet vil det si alle passasjerene som har «lidd på grunn av de sarte, sutrete, bortskjemte, overbetalte flygelederne». Det vil altså stride mot (den evinnelige) forbrukerjournalistikken å fremstille flygelederne (og oss andre) som ofre for ledelsens vanskjøtsel av bedriften.

Back