Skyways med utvidet rute

Jeg er litt overraket over at ruten går så godt siden begge byene er ganske små. Lyksele har 8500 innbyggere og Arvidsjaur 4500. Er det gruvedrift og malmleting som genererer trafikk?

Den här linjen anses inte vara kommersiellt bärande och har därför statsstöd från staten och är upphandlad genom Rikstrafiken. Skyways får alltså bidrag från svenska staten för den här linjen.
Arvidsjaur tror jag är populärt bland utländska fordonstillverkare som vill testa nya personbilar i ett tufft klimat, så det kan generera en del trafik.
Kunkurrensen från marktransporter kan man ju för övrigt inte påstå är särskilt omfattande.

Er det slik at innlandsbanan kun går om sommeren? Går det buss langs E45 ned til Østersund. Snakke om "desolate" vegstrekning:colgate:

Da jeg forlot Arlanda i går, så jeg en Skyways F-100. Ble veldig overrasket, for jeg visste ikke at de hadde slike. Har de hatt den lenge, eller er det en nyanskaffelse?
Et kjapt bilde gjennom flyvinduet fikk jeg også til.

^_^ VC-10

Attachments

• f100.jpg
    f100.jpg
    76.6 KB · Views: 35
Originally posted by MD11

Er det slik at innlandsbanan kun går om sommeren?
Ja

Går det buss langs E45 ned til Östersund. Snakke om "desolate" vegstrekning:colgate:
Linje 45 går hele veien fra Gällivare ned til Sveg og Mora, med andre ord nesten samme strekning som Innlandsbanan. I likhet med banen så må det byttes i Ö-sund.

Forøvrig er jeg 99% sikker på at det er Rv45.

Originally posted by VC-10

Har de hatt den lenge, eller er det en nyanskaffelse?

Den kom vel i drift i august i år, så veldig lenge siden er det ikke nei..:wink

Originally posted by Cedlind

Originally posted by MD11

Er det slik at innlandsbanan kun går om sommeren?
Ja

Går det buss langs E45 ned til Östersund. Snakke om "desolate" vegstrekning:colgate:
Linje 45 går hele veien fra Gällivare ned til Sveg og Mora, med andre ord nesten samme strekning som Innlandsbanan. I likhet med banen så må det byttes i Ö-sund.

Forøvrig er jeg 99% sikker på at det er Rv45.

Er du helt sikker? Vi var på kjøretur i Østersundsområdet i sommer og for og vekke gamle minner kjørte vi en bitte liten tur nordover mot Arvidsjaur fra Østersund, bare for og se avstandsskiltet, og da stod det E45 på skiltet.

Originally posted by Spanair

Originally posted by VC-10

Har de hatt den lenge, eller er det en nyanskaffelse?

Den kom vel i drift i august i år, så veldig lenge siden er det ikke nei..:wink

De Saab 2000 (SE-LSB/-LSE/-LSG) och Fokker 100 (SE-DUU) som flyger för Skyways opereras av Air Express in Sweden AB, och alltså inte direkt av Skyways själva. Air Express ägs dock av Salenia, vilka också är majoritetsägare av Skyways.

Back