Skyways går i konkurs

Re: Skyways går i konkurs

SAS kunne være et godt bud.
På sikt er utsiktene for SAS veldig dårlige, med mangel på kapital, en udatert flåte med alt for mange flytyper, enorme pensjonsforpliktelser etc etc. Men tviler sterkt på at SAS vil være det neste selskapet som går konkurs, det finnes sikkert en hel haug med selskaper i Europa som har ennå mer akutte problemer.
 
Re: Skyways går i konkurs

På sikt er utsiktene for SAS veldig dårlige, med mangel på kapital, en udatert flåte med alt for mange flytyper, enorme pensjonsforpliktelser etc etc. Men tviler sterkt på at SAS vil være det neste selskapet som går konkurs, det finnes sikkert en hel haug med selskaper i Europa som har ennå mer akutte problemer.


Nogen der ved om SK har forsikret sig mod deres pensionsforpligtelser
i tilfælde KONG K kikker forbi ?, for pensionsforpligtigelser er vel ikke
dækket af lønmodtagernes dyrtidsfond (DK) eller ?
 
Re: Skyways går i konkurs

Her er en liste over svenske flyselskap som enten har gått konkurs eller bare sluttet å operere etter år 2000:

Swedeways Air Lines (1993–2001)
Transjet Airways AB (2000–2002)
Goodjet (2002–2003)
Transair (2002–2003)
Swe Fly (1994-2005)
European Executive Express (1997–2005)
Swedline Express (2002–2006)
Falcon Air (1986–2006)
FlyMe (2003–2007)
Avitrans (2004–2010)
Viking Airlines (2003-2010)
Tor Air (2008–2011)
City Airline (1997–2012)
Skyways (1993-2012)
 
Re: Skyways går i konkurs

Erfaringsmessig fra andre konkurser er at andre selskaper raskt kommer inn på ruter som nå blir ledig. Man så jo hvor fort det gikk etter Cimber-Sterling konkursen

Og det gikk ikke lang tid:

Sverigeflyg planlegger å starte opp:Växjö-Arlanda, Halmstad-Bromma och Visby-Arlanda
http://www.sverigeflyg.se/huvudmeny...lyg-tar-oever-delar-av-skyways-linjenaet.aspx

Direktflyg starter: Arlanda-Oskarshamn og Gøteborg-Sundvall
http://www.direktflyg.com/

Flyglinjen starter: Arlanda-Jönköping
http://www.flyglinjen.se/?menuId=284
 
Re: Skyways går i konkurs

Pressemelding fra SAS
SAS har beslutat att öppna linjen Stockholm-Visby redan nu på fredag, en månad
tidigare än planerat. Utöver det ökar bolaget kapaciteten från Göteborg till
både Köpenhamn och Stockholm, samt mellan Helsinborg/Ängelholm och Stockholm.
Totalt innebär det över tusen nya platser varje vecka.
- Då det nu finns en större efterfrågan kommer vi öppna vår Visby-linje
redan på fredag. SAS ser även på andra möjligheter från andra destinationer som
vi nu jobbar med att försöka få på plats, säger Joakim Landholm, kommersiell
chef på SAS.

SAS sommarlinje mellan Stockholm och Visby som var planerad att starta 21 juni
med dagliga avgångar börjar redan nu på fredag, 25 maj. Linjen trafikeras med en
daglig frekvens till en början men ökas därefter upp.

På Göteborg kommer man snart flyga med en större flygplansmodell från både
Köpenhamn och Stockholm, vilket innebär en ökning med cirka 1000 säten per
vecka.

Även på linjen Stockholm-Helsingborg/Ängelholm kommer man sätta in ett hundratal
extra säten i veckan, och dessutom öka antal frekvenser från september. Totalt
kommer SAS i höst att flyga upp till 12 avgångar dagligen till och från
Helsingborg/Ängelholm. På onsdagar adderas en ny avgång kl 16:45 från Arlanda
till Helsingborg/Ängelholm, med retur från Helsingborg/Ängelholm kl 18:15. På
torsdagar erbjuds en extra avgång från Arlanda kl 16:50, med retur kl 18:15 från
Helsingborg/Ängelholm.
För ytterligare information, kontakta:
Anders Lindström
PR chef, SAS
Telefon: +46 70997 3394
E-mail: anders.lindstrom@sas.se

Denna information skickades av Cision http://www.cisionwire.se
 
Re: Skyways går i konkurs

Ligger det en hel haug med slots på Bromma igjen etter Skyways, eller fløy de hovedsaklig til Arlanda?
 
Re: Skyways går i konkurs

Triste nyheter. Spesielt trist at et selskap som City Airline gaar under som foelge av dette. Det virket som et serioest selskap. Dessverre har jeg ikke faatt reist med noen av selskapene. Om Malmoe Aviation tar over noen av rutene, faar de ihvertfall en god erstatter.
 
Re: Skyways går i konkurs

MEGET synd!

Skyways var eneste flyselskap som fløy på ARN-KSD, nå blir de uten direktelinje til ARN, tviler på SAS tar over ARN-KSD med B737, tror ikke det er marked for B737 på den linjen, KSD sitter nå uten direktelinje til ARN. Direktflyg flyr vel kun KSD-OSL-KSD, å de har ikke store nok fly på å fly KSD-ARN-KSD, mht til mange som reiser med den ruta.

Tror nok at det evt blir NextJet og Golden som blir å ta over de rutene, og kanskje de overtar noen av F50ene til Skyways?
Eller kommer det til å bli veldig dyrt for Nextjet å ta inn F50 i flåten og trene opp crew?
 
Re: Skyways går i konkurs

MEGET synd!

Skyways var eneste flyselskap som fløy på ARN-KSD, nå blir de uten direktelinje til ARN, tviler på SAS tar over ARN-KSD med B737, tror ikke det er marked for B737 på den linjen, KSD sitter nå uten direktelinje til ARN. Direktflyg flyr vel kun KSD-OSL-KSD, å de har ikke store nok fly på å fly KSD-ARN-KSD, mht til mange som reiser med den ruta.

Tror nok at det evt blir NextJet og Golden som blir å ta over de rutene, og kanskje de overtar noen av F50ene til Skyways?
Eller kommer det til å bli veldig dyrt for Nextjet å ta inn F50 i flåten og trene opp crew?

Det staar over at Nextjet kommer inn paa ruten med tre daglige avganger.
 
Re: Skyways går i konkurs

Så det nå, sånn er det da man ikke ser at det er flere sider i en tråd..:P
 
Re: Skyways går i konkurs

Kanske DY tar och satsar mer på GOT, hoppas på inrikesflyg från DY till ex.LLA & UME.

Synd bara att DY inte har några mindre plan, känns inte som att de funkar att flyga 737-800 inrikes från GOT.
 
Re: Skyways går i konkurs

Kanske DY tar och satsar mer på GOT, hoppas på inrikesflyg från DY till ex.LLA & UME.

Synd bara att DY inte har några mindre plan, känns inte som att de funkar att flyga 737-800 inrikes från GOT.

Hvorfor skulle DY starte med GOT-LLA/UME når de er under Malmø Aviations "kontroll", når det står en hau med ubeflydde ruter?
Jeg tror nok DY har gjort det meste av det de ser som økonomisk med tanke på rutekartet.
 
Re: Skyways går i konkurs

Her er en liste over svenske flyselskap som enten har gått konkurs eller bare sluttet å operere etter år 2000:

Swedeways Air Lines (1993–2001)
Transjet Airways AB (2000–2002)
Goodjet (2002–2003)
Transair (2002–2003)
Swe Fly (1994-2005)
European Executive Express (1997–2005)
Swedline Express (2002–2006)
Falcon Air (1986–2006)
FlyMe (2003–2007)
Avitrans (2004–2010)
Viking Airlines (2003-2010)
Tor Air (2008–2011)
City Airline (1997–2012)
Skyways (1993-2012)

MaxAir er glemt ser jeg. De satset veldig på MMX-OSL-MMX i sin tid.
 

Attachments

  • 0202162.jpg
    0202162.jpg
    59.1 KB · Views: 413
Back
Top