• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS har forbedret varemerket i Sverige

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Styrket varemerket mest blant 250 selskaper, ifølge YouGov og Indikat.

SAS är Årets Stjärnvarumärke

SAS har utsetts till Årets Stjärnvarumärke 2011 av YouGov och Indikat. Utmärkelsen ges utifrån att SAS var det varumärke bland samtliga 250 undersökta som ökat mest i styrka från 2010 till 2011. SAS sammanvägda Brand Index ökade med 3,6 enheter från 25,0 till 28,6, vilket var 2,5 enheter mer än det varumärke som kom på andra plats.

SAS (http://www.sas.se) varumärkeslöfte sammanfattas i "Service And Simplicity" och är en ledstjärna både internt och externt. Flygbolaget arbetar konstant med fokus på att respektera andra människors tid och att göra resan med dem så enkel och smidig som möjligt.

-Vi har under en längre tid arbetat med att fokusera på tid- och prissvärde som centrala begrepp för varumärket. Det handlar naturligtvis både om att kommunicera våra kundfördelar och även att leverera på dessa. Vi är Europas punktligaste flygbolag (http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=240931) för tredje året i rad, vi har Sverige bästa tidstabell och vi erbjuder en mängd tidsbesparande lösningar som FastTrack (http://www.sas.se/sv/allt-om-resan/infor-resan/sakerhetskontroll/) och SMS check-in. Allt det där gör oss väldigt attraktiva för alla som värdesätter sin tid. Att våra priser dessutom är ärliga och tydliga gör att kunderna är nöjda med oss, säger Rickard Gustafson, VD, SAS.

De senaste åren har bolagets kundnöjdhet ökat avsevärt och andra halvåret 2011 nådde kundnöjdheten den högsta nivån på elva år.

- Det är ett fantastiskt kvitto på att det långsiktiga varumärkesarbete vi bedriver verkligen uppfattas och uppskattas av det svenska folket, säger Niklas Angergård, VP Brand and Global Marketing, SAS. Vi märker att vårt fokus på tidsvärde och prisvärde blir allt mer attraktivt i takt med att människor och företag värdesätter tid allt högre..

Stjärnvarumärket utses av YouGov och Indikat som bevakar de 25 starkaste och mest betydelsefulla konsumentvarumärkena på den svenska marknaden. YouGov Brand Index mäter dagligen varumärkens styrka enligt internationell standard.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige
SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.se
 
Back
Top