Skyteam-program for infrequent flyers

Det kommer helt an paa hvem du booker med og med hvilke miles du bruker. De Europeiske selskapene (bortsett fra SAS) dytter fuel surcharge paa deres loyale frekvente reisende.
Krever ikke SAS inn fuel surcharge for bonusreiser med Star Alliance-partnere (f. eks. Lufthansa), eller er det jeg som surrer?

Krever ikke SAS inn fuel surcharge for bonusreiser med Star Alliance-partnere (f. eks. Lufthansa), eller er det jeg som surrer?

Tror du har rett, men de gjoer det ikke paa SAS uttak, heller ikke paa uttak via andre Star bonusprogrammer

Tja ... mulig ...

Taxes and Fees
Base Fare (includes U.S. Tax)
0
U.S. Animal and Plant Health Inspection Service Fee
5.00
International Surcharge
402.00

U.S. Custom User Fee
5.50
U.S. September 11th Security Fee
2.50
U.S. Immigration and Naturalization Fee
7.00
Other Taxes
61.50
Total Fare
483.50

Det er 'International Surcharge' som er den som trekker opp .. og definisjonen er noe - ehm - flytende ...

International Surcharges
Carrier-imposed surcharges pursuant to applicable international tariff filings

Hvis reisen starter i ATL er det ingen slik tax ...

Taxes and Fees
Base Fare (includes U.S. Tax)
0
U.S. Animal and Plant Health Inspection Service Fee
5.00
U.S. Custom User Fee
5.50
U.S. September 11th Security Fee
2.50
U.S. Immigration and Naturalization Fee
7.00
Other Taxes
61.50
Total Fare
81.50

Min enveis ORD-MUC-OSL-EVE taxes er:

Booking Code: Fare Basis O
FC 20DEC CHI LH X/MUC LH X/OSL SK EVE 0.00O NUC0.00END ROE1.0 XT 21.10RA 17.70ZN 7.00DE

$402 faktisk, hvis du ser post #24 ... ;)

Joda, så det. Men gjelder det eksakte beløpet for alle reiser mellom USA og Europa? Tankegangen er at siden $402 er basert på en enkelt itinerary så holder det med 1 eller 2 gjeldende siffer på mer generell basis ;)

Det ser ut til at jeg ender opp med Delta Skymiles.
China Southern og AeroMexico frister óg med svært god opptjening men at poeng går ut etter 3 år uavhengig av aktivitet trekker kraftig ned hos CZ. AeroMexico har enda enda mer upraktisk utløpspolitikk: en må fly minst en gang hvert 2. år, men flighten MÅ være på AM-kode.

Delta vinner primært på god opptjening, og ikke minst at miles aldri går ut. Da får man heller tåle at man må til USA for å kunne bruke dem på en realistisk måte. USA er heldigvis ikke det mest usannsynlige stedet man kan ende opp før eller siden, og i mellomtida står milene ganske trygt hos Delta. Jeg har dessuten ikke peiling på avgiftene i mange av de andre programmene her.

Et spørsmål: hvordan får man printet medlemskortet i kredittkortstørrelse? Det blir litt lite når jeg printer fra nettsidene til Delta. Er det kun statuskunder som får fysisk kort?

Jeg dytter dennne opp. jeg ser etter aa kunne bytte mitt opptjeningsprogram i Skyteam. Jeg flyr passelig ofte med Skyteamselskaper og oensker derfor aa kunne opptjene poeng paa mine flyvninger. Er det noen oppdateringer om hvilket Skyteam-program man boer velge?

Jeg kontaktet FB om deres store avgifter per mail. Jeg hadde en beskjed paa min svarer en dag ,og det var en lang utgreiing om avgifter som var paalagt av flyplasser og myndigheter. Det ble glatt hoppet over at jeg hadde spesifikt sagt at fuel surcharge ikke er en myndighetspaalagt avgift. JEg skrev en mail til og venter fortsatt paa svar. FB gav endel bra fordeler da jeg var gull et aar. men soelv er lite verdt og man tjener saa soergelig lite poeng paa de fleste oekonomibilletter. I Europa maa Miles & More og FB vaere de daarligste programmene. LH i Star Alliances M&M har tildels sjokkerende daarlig kundeservice og boer unngaas. FB har bedre service, men ellers er det daarlig. Jeg bruker United i Star naa, og det er langt bedre selv om de fjernet endel fordeler ved fusjonen med Continental.

Back