• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK's A340.........

LN-FHU

Superflyer
....flyr disse praktfulle maskinene som regel ????

Er det bare ut fra CPH , eller ARN også ???

Brukes de kun til Asia , eller på USA også, og i tilfelle hvorfor bare til Asia ??

Masse spm. på morran men.........

A340 brukes på disse rutene:

CPH-BKK-SIN
CPH-PVG (Shanghai)
CPH-PEK
CPH-SEA
CPH-NRT

På STO er det primært A330 som flyr, men det hender at de setter inn en A340. Selv har jeg fløey A340 ARN-EWR én gang.

Grunnen til at de ikke går på EWR/ORD/IAD er at der flyr SK med A330. A340'n har lengre rekkevidde enn A330 og brukes derfor på Asia og Seattle som trenger mere rekkevidde enn en A330-300 kan gi. Det jeg hører nå er at man i SAS-ledelsen skulle ønske man ikke hadde delt langdistanseflåten på to typer, men bare hadde hatt A340 slik at man bedre kunne utnytte flåten.

Originally posted by CK
Det jeg hører nå er at man i SAS-ledelsen skulle ønske man ikke hadde delt langdistanseflåten på to typer, men bare hadde hatt A340 slik at man bedre kunne utnytte flåten.

Det hadde jeg også ønsket , slik at jeg kan få fly med A340 når jeg skal til ORD snart........Kanskje jeg kan spørre om de vil sette inn en A340 den dagen jeg skal reise
:) :) :) :up:

Back