• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SKIKKELIGE vinterbilder

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
ok, siden "alle andre" viser frem sine flotte vinterbilder, skal jeg gi noen highlights fra dagens spottertur på OSL. Siden det er MASSE snø der oppe tok jeg med skiene. Parkerte ved veien inn til fjernvarmeanlegget og smurte ble blå Swix. Det var minus 10 da jeg parkerte og strålende sol.

skispotting.jpg

Gikk glipp av AirWings Beech, men fikk fanget PH-BXO (737-900)
PH-BXO-OSL050306.jpg

så var jeg så heldig å endelig få et godt bilde av "stjernegrisen"
LN-RRL-OSL050306.jpg

LN-RNO (tidligere OY-KKR) var også ny for meg - ser ut til at "LN-RNO" bare er klistret oppå den gamle reg'n
LN-RNO-OSL050306.jpg

fremdeles er været ganske godt, men når G-EUXC ankommer fra London (også BA stiller med stor fugl), begynner det å snø!
G-EUXC-OSL050306.jpg

...og når Icelandair kommer fra Reykjavik er det SNØSTORM!
TF-FIR-OSL050306.jpg

SAS' A321 OY-KBF fra CPH lander i en sky av snø - FETT!
OY-KBF-OSL050306.jpg

Og - dagens overraskelse - en søt liten brasilianer, som nok skulle ønske den var et helt annet sted!
OH-LEG-OSL050306.jpg

...og der suser'n bortover 01R, mens en annen - litt større - tomotoring med winglets er på vei ut
OH-LEG-OSL050306-2.jpg

KLM kom med ikke mindre enn to Boeing 737-900 i dag - PH-BXP landet i litt dårligere vær enn sin flåtebror
PH-BXP-OSL050306.jpg

Og sist, men ikke minst, endelig møtte jeg Alf - bare synd været var så dårlig.
LN-KKQ-OSL050306.jpg

Det er preppet skiløyåer fra veien og helt inn til dragracing-banen. Derfra må man gå gjennom litt løssnø opp til vollen. Totalt tok turen fra veien og inn til vollen ca en halvtime. En fin skitur! Men, ganske deprimerende at finværet tok slutt ved 01R etter en halvtimes tid - inne i byen hadde det være knallvær hele dagen! Selv om det til tider var kaldt og surt, frister det til gjentagelse i løpet av vintern

Replying to Topic 'SKIKKELIGE vinterbilder'

Kjempefine bilder!

Skal selv ta turen opp (med ski såklart!) en gang i neste uke, om jeg får tid.

husk å kle deg godt - jeg hadde to lag med superundertøy, og selv om det ble altfor varmt på vei inn til vollene, var det godt med varme klær når jeg sto mer eller mindre stille i to timer...

Flotte bilder, CK, men hvor ligger dette fjernvarmeanlegget du parkerte ved? Dette er det nærmeste jeg har kommet der du stod, det vil si der vollen og veien går parallelt.

Dette kategoriseres vel som alpinspotting? :smokin

Tenk om CK kan få se TG B777-200 ER under neste års skispotting:cheers:

Originally posted by MD11

Tenk om CK kan få se TG B777-200 ER under neste års skispotting:cheers:

CK kan jo være så heldig snart at han får med seg PIA sin B777 senere i vår, men vi kan jo ØNSKE at snøen er borte til den tid vel.:cool2

Flotte bilder CK.:hi2

Airbus 330.:)

Originally posted by Trety

Flotte bilder, CK, men hvor ligger dette fjernvarmeanlegget du parkerte ved? Dette er det nærmeste jeg har kommet der du stod, det vil si der vollen og veien går parallelt.

Parkerte ved det som på Kurts kart ser ut til å være "krysset mellom riksvei 460 og riksvei 460", og gikk på ski inn til det som heter "Spottersite H" på det samme kartet.

Stilige vinterbilder! Godt understreket med det første bildet - født med ski på beina :nor kamera i høyre hånd og scanner i venstre :)

Knallbra bilder... Endelig vinterbilder etter min smak!!!

Imponerende bilder og guts til å ta turen i sprengkulda
:cheers:

Back