Skattefordel på bonuspoeng opptjent i arbeidsforhold

Re: Skattefordel på bonuspoeng opptjent i arbeidsforhold

hahaha, fantastisk godt poeng!

Nei, om så staten får tilgang til EB poengene så har de en HÅPLØS oppgave foran seg i å verdifastsette og dertil administrere alt uttaket av alle norske poengkontoer. Hva med poeng i utlandet? Kan jeg bli dømt for å ha lurt unna Miles & More hos "tante i Sveits" :p

Det trenger ikke bli så vanskelig.

Pålegg bedrifter som tillater opptjening av bonuspoeng på jobbreiser og bruk av disse poengene til privatreiser å innberette dette når poengene blir brukt, så skal du få se noe morsomt.

Vidar

Det trenger ikke bli så vanskelig.

Pålegg bedrifter som tillater opptjening av bonuspoeng på jobbreiser og bruk av disse poengene til privatreiser å innberette dette når poengene blir brukt, så skal du få se noe morsomt.

Vidar

Sånn bort sett i fra at bedriften ikke vet eller har noe med det

Sånn bort sett i fra at bedriften ikke vet eller har noe med det

Om en bedrift tillater oppsamling av poeng til privatreiser når bedriften betaler reisen har de selvsagt noe med det. Hvorfor finnes det ellers bedrifter/organisasjoner som ikke tillater det?

Vidar

Kan på mange måter sammenliknes med tips, hvor mange i servicenæringer oppgir tips, enda kronebeløpet her er klart.

Hei. SOm en kuriositet kan det nevnes at ansatte i slike yrker får et inntektstillegg på tre prosent av innberetta lönn om ikke den ansatte sannsynliggjör at han/hun har tjent mindre.

Om en bedrift tillater oppsamling av poeng til privatreiser når bedriften betaler reisen har de selvsagt noe med det. Hvorfor finnes det ellers bedrifter/organisasjoner som ikke tillater det?

Vidar

Poenget er at de ikke kan kontrollere det.

Kjenner et par som jobber i det offentlige....samtlige samler bonuspoeng og benytter de av seg personlig, og tror dette er normen, uansett fra reglene måtte si

Selv er jeg glad for at mine arbeidsgivere ikke har brydd seg om og hva vi ansatte gjør med våre poeng

Angående skattlegging, så er det alltid vanskelig å vite om det er x ganger pi eller x delt på pi.....

Hei. SOm en kuriositet kan det nevnes at ansatte i slike yrker får et inntektstillegg på tre prosent av innberetta lönn om ikke den ansatte sannsynliggjör at han/hun har tjent mindre.

Når ble dette innført?

Poenget er at de ikke kan kontrollere det.

Kjenner et par som jobber i det offentlige....samtlige samler bonuspoeng og benytter de av seg personlig, og tror dette er normen, uansett fra reglene måtte si

Selv er jeg glad for at mine arbeidsgivere ikke har brydd seg om og hva vi ansatte gjør med våre poeng

Angående skattlegging, så er det alltid vanskelig å vite om det er x ganger pi eller x delt på pi.....

Blir det oppdaget, til tross for at arbeidsgiver ikke tillater det, er vel veien til naving kort?

Vidar

Nei, nå går jeg og graver i arkivet her og finner meg en episode med "Yes Prime Minister" og en kopp te. Dette blir rett og slett for artig. :p

Og så kan vi jo ta det å opptjene Trumf-poeng ved å bruke Trumf Visa til å betale ting for arbeidsgiver, skal man da skatte for Trumf-kronene når det konverteres til SAS-poeng, eller SAS-poengene når man tar ut reise? :lol:

Og så kan vi jo ta det å opptjene Trumf-poeng ved å bruke Trumf Visa til å betale ting for arbeidsgiver, skal man da skatte for Trumf-kronene når det konverteres til SAS-poeng, eller SAS-poengene når man tar ut reise? :lol:

Strengt tatt så er set vel ikke noe forskjell på trumf, bonuspoeng eller kick-back. Alt er en fordel opptjent i et arbeidsforhold og skal inntektsbeskattes.

Blir det oppdaget, til tross for at arbeidsgiver ikke tillater det, er vel veien til naving kort?

Vidar

Du får ikke sparken i staten fordi du har opptjent noen bonuspoeng. Der jeg jobber er i alle fall mitt inntrykk at dette ikke er spesielt interessant. Men jeg reiser nå minimalt i jobbsammenheng.;) Men som noen er inne på; jeg har gjort relativt store innkjøp (3000-5000 cirka) av mat til jobblunsjer jeg har hatt ansvar for; jeg har eksplisitt blitt bedt om å bruke eget kort. På dager med trippel trumf kan jo dette være skattepliktig.:D

Og når man oppnår 25% ekstra poeng pga en gullstatus tjent på privatreiser, innberetter man da de poengene som kommer på konto, eller det man hadde tjent dersom man ikke hadde hatt status pga privatreisene?

Jeg tror nok en del arbeidsgivere setter pris på at man har opptjent en viss status hvis man flyr mye. Dette i forbindelse med kanselleringer eller andre irregulariteter. Da løser jo ting seg automatisk vha. flyselskapet istedenfor at arbeidsgiver må inn og bestille nye reiser eller lignende til alle døgnets tider.

Back