Skandinaviske trafiktal for September 2011

Er det mulig å få en oversikt over hvor mange som har en destinasjon som ende-destinasjon vs hvor mange som har conection på den gitte destinasjonen? Tenker da på fra OSL.
 
Top 10 rutene:
1. Trondheim 170.177 +8,8%
2. Bergen 163.395 +7,1%
3. Stavanger 137.267 +9,1%
4. København 114.752 +8,1%
5. Stockholm 112.870 +10,4%
6. Tromsø 84.057 +16,4%
7. London 71.062 +0,9%
8. Bodø 64,330 +11,9%
9. Amsterdam 50.493 +9,4%
10. Ålesund 56.942 +12,9%

Her var det jo kun charter som gikk ned. (-73,6%) Gode tall.

TOS-OSL fortsetter framgangen :) (18,6% økning på ruten så langt i 2011.) Stockholm det samme, med 16,8% økning for 2011 til nå.
 
Er det mulig å få en oversikt over hvor mange som har en destinasjon som ende-destinasjon vs hvor mange som har conection på den gitte destinasjonen? Tenker da på fra OSL.
Nedenstående tabell viser andelen som skal fly videre på utenlandsrutene fra OSL i 1. halvår 2011. Tabellen er sortert etter transferandel (synkende). Ruter med 0 % transfer er ikke vist i tabellen.
Frankfurt 74 %
Istanbul 64 %
Munich 62 %
Moscow Sheremetyevo 52 %
Amsterdam 50 %
Bangkok 50 %
Vienna 50 %
New York Newark 49 %
Zurich 45 %
Paris Charles de Gaulle 41 %
Brussels 40 %
Berlin Tegel 40 %
Copenhagen 38 %
London Heathrow 36 %
Lisbon 34 %
Helsinki 32 %
Reykjavik 31 %
Prague 30 %
Riga 27 %
Stockholm Arlanda 20 %
Hamburg Fuhlsbuettel 19 %
Lahore 15 %
Barcelona 14 %
Gothenburg Landvetter 11 %
Dusseldorf 11 %
St Petersburg Pulkovo 9 %
London Gatwick 8 %
Rome Fiumicino 8 %
Athens (GR) 6 %
Dublin 5 %
Dubai 5 %
Paris Orly 5 %
Tallinn 4 %
Berlin Schonefeld 3 %
Manchester 2 %
Las Palmas 2 %
Gdansk 2 %
Geneva 2 %
Palma Mallorca 1 %
Belgrade 1 %
Billund 1 %
Islamabad 1 %
Budapest 1 %
Warsaw 1 %
Alicante 1 %
Krakow 1 %
Milan Malpensa 1 %
Malaga 1 %
Kilde: RVU 2011
 
Takk for den infoen Toffen.

Trodde ikke Newark var såpass høy på transfer, og hadde kanskje Amsterdam var enda høyere
 
Da er resten av tallene kommet for Avinor sine lufthavner.

Veksten i antall flybevegelser var totalt 2,9 prosent i september. Utland økte med 7,3 prosent, og innland lå stabilt (pluss 0,4 prosent).

Avinors største lufthavn, Oslo lufthavn Gardermoen, hadde en vekst i passasjertrafikken på i alt 7,4 prosent i september. På de andre store lufthavnene var veksten størst på Stavanger lufthavn Sola, med hele 11 prosent. Trondheim lufthavn Værnes hadde en vekst på 9,6 prosent, mens passasjertrafikken på Bergen lufthavn Flesland økte med 1,6 prosent i september.

På de regionale lufthavnene var veksten samlet på 6,7 prosent. Størst vekst blant disse lufthavnene hadde Bardufoss lufthavn, med hele 16 prosent. På Ålesund lufthavn Vigra økte passasjertallet med 11,8 prosent, mens Molde lufthavn, Årø kunne notere en vekst på 10,9 prosent.

De minste lokale lufthavnene hadde samlet en vekst i antall passasjerer på 7,4 prosent i september.

http://www.avinor.no/tridionimages/2011.09.trafikkstatistikk_tcm181-135781.xls
 
Takk for den infoen Toffen.

Trodde ikke Newark var såpass høy på transfer, og hadde kanskje Amsterdam var enda høyere
Continental har en svært høy transferandel på EWR.
KLM har en høy transferandel på AMS, men denne blir utvannet av rutene til SAS og spesielt Norwegian.
 
Nedenstående tabell viser andelen som skal fly videre på utenlandsrutene fra OSL i 1. halvår 2011. Tabellen er sortert etter transferandel (synkende). Ruter med 0 % transfer er ikke vist i tabellen.
Frankfurt 74 %
Istanbul 64 %
Munich 62 %
Moscow Sheremetyevo 52 %
Amsterdam 50 %
Bangkok 50 %
Vienna 50 %
New York Newark 49 %
Zurich 45 %
Paris Charles de Gaulle 41 %
Brussels 40 %
Berlin Tegel 40 %
Copenhagen 38 %
London Heathrow 36 %
Lisbon 34 %
Helsinki 32 %
Reykjavik 31 %
Prague 30 %
Riga 27 %
Stockholm Arlanda 20 %
Hamburg Fuhlsbuettel 19 %
Lahore 15 %
Barcelona 14 %
Gothenburg Landvetter 11 %
Dusseldorf 11 %
St Petersburg Pulkovo 9 %
London Gatwick 8 %
Rome Fiumicino 8 %
Athens (GR) 6 %
Dublin 5 %
Dubai 5 %
Paris Orly 5 %
Tallinn 4 %
Berlin Schonefeld 3 %
Manchester 2 %
Las Palmas 2 %
Gdansk 2 %
Geneva 2 %
Palma Mallorca 1 %
Belgrade 1 %
Billund 1 %
Islamabad 1 %
Budapest 1 %
Warsaw 1 %
Alicante 1 %
Krakow 1 %
Milan Malpensa 1 %
Malaga 1 %
Kilde: RVU 2011

Gledelig at flere av de faa interkontinentale rutene fra OSL har saa hoey transferandel. Jeg trodde CPH hadde hoeyere andel.
 
@Toffen

Takk for info :)
Ser at feks London og Paris er notert med LHR og CDG, så det inkluderer jo ikke de respektive naboflyplassene. Så hvis man feks reiser med BA til LHR, og så har transfer videre utfra LGW, regnes man da innunder connection eller final destination? Og tar man høyde for separate billetter, eller kun gjennomgående? Aner ikke hvordan tallene samles inn og håndteres!
 
@Toffen

Takk for info :)
Ser at feks London og Paris er notert med LHR og CDG, så det inkluderer jo ikke de respektive naboflyplassene. Så hvis man feks reiser med BA til LHR, og så har transfer videre utfra LGW, regnes man da innunder connection eller final destination? Og tar man høyde for separate billetter, eller kun gjennomgående? Aner ikke hvordan tallene samles inn og håndteres!
Man spør passasjerene om de skal reise videre fra den flyplassen de nå reiser til, f.eks. LHR. Man tar dermed høyde for separate billetter.
 
Dette med 50% EWR og CO stemmer godt med våre vinterflighter t/r EWR.

Etter hva jeg har overhørt døpte jeg det til Florida og Mexico-ekspressen tidligere
..
Helt sikkert pakketurer og etter inntaket av miniaturer stemmer det godt... Nærmest som PMI og Ving...:drunk:
 
Der kom også CPH-tallene.

http://www.cph.dk/CPH/DK/INVESTOR/Trafik/

September gav rekord i CPH
For sjette gang i år satte Københavns Lufthavn månedsrekord i september, da flere end 2,1 mio. passagerer rejste igennem lufthavnen. År til dato har væksten været på 6,6 procent.

Med 2.101.596 passagerer blev september den 7. travleste måned nogensinde i Københavns Lufthavns 86-årige historie, hvilket svarer til en vækst på 4,1 procent sammenlignet med samme måned sidste år.

”Det er fortsat de lokaltafgående internationale passagerer, der tegner sig for den største vækst. Og når vi kigger på den bagvedliggende passagersammensætning kan vi se, at danskerne fortsat rejser meget, men at Danmark på sigt skal blive i stand til at tiltrække flere indkommende passagerer, hvis vi fortsat skal kunne generere vækst i landet,” siger Carsten Nørland, salgs- og markedsdirektør, Københavns Lufthavne A/S.

Antallet af internationale passagerer steg med 5,5 procent, mens indenrigstrafikken faldt med 6,5 procent. År til dato er indenrigstrafikken faldet med blot 0,1 procent. I alt har flere end 17,3 mio. passagerer benyttet Københavns Lufthavn i årets første otte måneder, hvilket er ca. 1,1 mio. flere end i fjor, svarende til en vækst på 6,6 procent.

London topper fortsat Top 10-listen foran Stockholm og Oslo, mens Bruxelles og Berlin er nye på listen i forhold til august.
 
Med 2.101.596 passagerer blev september den 7. travleste måned nogensinde i Københavns Lufthavns 86-årige historie.
September var for øvrig den tredje travleste måneden i OSLs historie, kun slått av juni og juli 2011 (usle 25 passasjerer bak juli).
 
Kanskje det er på tide med en liten oppdatering i årsprognoser for 2011.

ARN: 19,1 millioner passasjerer, +2,1 millioner fra 2010

CPH: 22,8 millioner passasjerer, +1,3 millioner fra 2010

OSL: 21,1 millioner passasjerer, +2,0 millioner fra 2010

OSL har tatt innpå CPH i samtlige måneder i år, mens ARN har tatt innpå CPH i 8 av 9 måneder. ARN har også tatt inn på OSL i 6 av de 9 månederene til nå i år, og den ene av disse 3 hvor OSL øket avstanden var i september.
 
Kanskje det er på tide med en liten oppdatering i årsprognoser for 2011.

ARN: 19,1 millioner passasjerer, +2,1 millioner fra 2010

CPH: 22,8 millioner passasjerer, +1,3 millioner fra 2010

OSL: 21,1 millioner passasjerer, +2,0 millioner fra 2010

OSL har tatt innpå CPH i samtlige måneder i år, mens ARN har tatt innpå CPH i 8 av 9 måneder. ARN har også tatt inn på OSL i 6 av de 9 månederene til nå i år, og den ene av disse 3 hvor OSL øket avstanden var i september.

Å hjelpe meg, over 21 millioner på den lille flyplassen oppå Romerike.:cry:
 
Back
Top