DY har vel "tabt" 100.000+ pax ved at stoppe på Karup ruten. Så deres øgning på 300.000 er ganske godt gået.
1HKTPhuket56.524
Er ikke den egentlig dekket med TGs sesongrute og charter?
Anna.aero har CPH-HKG som ugens uservicere rute og har lavet en artikel om potentialet for en direkte rute mellem de to byer:
Copenhagen-Hong Kong is Skyscanner “Unserved Route of the Week” with nearly 65,000 searches in 2015 – a route for Cathay Pacific or Norwegian?
http://www.anna.aero/2016/03/02/skyscanner-unserved-route-copenhagen-hong-kong/
Så denne baserer seg på antall søk på Skyscanner? Noen som vet hvordan Skyscanner fungerer? For å stille et Mikke Mus-spørsmål; er det vel så interessant å se på hvor mange søk som er på Expedia.com på CPH-HKG?
Men det vil bety at Skyscanners utbredelse i de ulike markedene spiller inn her. Dersom Skyscanner er et verktøy som ikke er utbredt i det norske markedet så vil det resultere i at det ikke er et uutnyttet markedspotensiale på noen ruter ut/inn til Norge.
Statistikk er moro det...![]()
I 2015 var Finnair 10. største flyselskab i Københavns Lufthavn med over 378.000 passagerer – en stigning på 15 pct. i forhold til 2014.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.