• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skandinaviske trafikktall Juli

Norsk økonomi har fått en smell pga oljeprisen. I tillegg så har SAS og DY justert ned frekvensen og hevet prisene sammenlignet med i fjor (?) men likevel stiger innenriks med 4,3%? Hva er det jeg ikke har tenkt på? Folk reiser mer når været er dårlig, selv innenlands eller er det transfer som drar opp?
 
En god del er nok transfer til sydlige strok ... Trafikken til Middelhavet har vært hinsides i år og mange har måttet ta fantasifulle routinger for å komme til eller fra.
 
En god del er nok transfer til sydlige strok ... Trafikken til Middelhavet har vært hinsides i år og mange har måttet ta fantasifulle routinger for å komme til eller fra.


Hva var den mest, evt. top 3, fantasifulle routing? Typ. AES-TRD-BGO-SVG-ALC?
 
Nei, innenlands har det ikke vært det store trøkket. Fra Sør-Europa har det meste har gått via de store hubbene, men har sett en del siste-liten trafikk via Moskva. En del har måttet hoppe fra hub til hub, som f.eks. NCE-ZRH-FRA-AMS-OSL og ALC-DUS-LON-OSL med lange ventetider og overnatting på veien.
 
Back
Top