Komisk du langer ud efter "bedrevitere" og i samme afsnit roser cockpitview! Det er fandme god humor!
Beklager, klarte ikke å dy meg der

Komisk du langer ud efter "bedrevitere" og i samme afsnit roser cockpitview! Det er fandme god humor!
ThomasB said:Dine tal over snit pax pr. ny flight virker lidt... usandsynlige. Jeg kan sagtens forstå at X lufthavn har øget med x antal bevægelser og x antal passagerer, men at sige, at hver ny flyvning på OSL har genereret 537 nye passagerer giver jo ingen meningMed mindre Emirates har været forbi 56 gange med deres A380-maxi udgave
![]()
Tror du misforstår eller tolker han feil her. Med en vekst på 537 passasjerer per flyvning så betyr det at veksten her forekommer på eksisterende flyvninger. Enten det er snakk om fullere eller større fly
Jeg tror vidst jeg lige skal komme med en opfølgende kommentar. Dejligt at det giver anledning til noget debat. Det var også hensigten!
Og når jeg skriver et indlæg et det altid med lidt kant og håb om at provokere![]()
At priserne er presset i bund på Kastrup er et faktum, som ikke står til diskussion. Det var også helt ventet, at vi ville se denne udvikling, da Ryanair "gik i land".
Hvad man (eksisterende selskaber) ligeledes havde frygtet, var, at Ryanair ville kannibalisere på markedet i et voldsomt omfang. Heldigvis for alle er mægden af passagerer i lufthavnen forøget i hastigt tempo. Kagen er altså blevet større. Alle har dermed kunder i butikken på grund af at volumen er øget både på udbud og efterspørgsel.
Skræk-scenariet havde jo været, hvis Ryanairs vækst udelukkende var kommet fra nuværende passagerer. Det er ikke tilfældet, så jeg vil mene, at Ryanairs ankomst er gået så vel, som man kunne have håbet på. Prispresset var uundgåeligt, men at passager-volumen ville forøges var ikke givet på forhånd. Heldigvis for SAS & co. kan de stadig finde kunder til deres fly. I værste scenario havde SAS stået uden kunder. Nu gælder det bare om at tilpasse forretningen til de nye vilkår. I flybranchen er forandring en permanent fase.
Three years ago, CAPA suggested in an analysis report that the Nordic region might be ripe for airline consolidation. This has not happened. The region – Finland, Sweden, Norway and Denmark – remains the only corner of Europe to be home to three significant airlines that are not owned by one of Europe's three major legacy airline groups. SAS, Finnair and Norwegian Air Shuttle have all grown over the past three years and have sharpened the differences between them.
På Intercont må jeg dessverre korrigere deg. Det er ikke Effekten av Emirates sine 376 nye daglige seter som er den største vekstdriveren. Qatar hadde i januar i fjor daglige, mot dobbel daglig i år. Deres 508 daglige er således den primære vekstdriveren fra CPH i januar, ikke Emirates. Emirates vil derimot ta over tittelen fra Qatar i mars (da økte Qatar til 11 ukentlige i fjor) Med en rapportert nedgang i interkont prisene østover på over 20%, er det nok duket for masse ny trafikk.
Jeg skal ikke begi meg ut diskusjonen om hvilken flyplass som har de beste utsiktene.
Argumentene som ble vist til har så store mangler at jeg tror vi lar den ligge.
Derimot har jeg lyst til å spørre deg om en ting;
Tror du virkelig at noen av medlemmene bak verdens mest anerkjente og medaljerte ruteutviklings team, som er de mest attraktive innen sin bransje, ville valgt OSL som fremtidig karriere og arbeidsgiver dersom de mente at fremtidige forutsetninger er slik du beskriver?
Jeg er ikke helt sikker på det![]()
Hmm, måske lidt gammelt svar men kom til at tænke på noget. Hvor har du kilder til dine tal på Emirates og Qatar? Mig bekendt var EK og QR to store vækst drivere med en stigning på 8.000 og 14.000 pax i JAN 16.
Med over 40.000 flere IC pax er Emirates’s upgrade til A380 nok en ubetinget succes.
Af hensyn til spørgsmålet kunne der vel være tale om headhunting. OSL's ledelse har fået øjne op for et par kvalificerede medarbejder, som er blevet tilbudt job med gode løn og arbejdsvilkår?
Følgende påstand......
QR har 508 nye seter pr dag i Januar gir en kapasitet på 15.748 seter
EK har 376 nye seter pr dag i Januar gir en kapasitet på 11.656 seter
Den super hemmelige kilde for dette er Wikipedia som viser sete antall for QR sin Dreamliner samt EK sin A380 v/B773 og trafikstyrelsens tall pr destinasjon....
Tall for Januar
DXB (DY og EK) 35.199 pax
DOH (QR) 28.389 pax
Jeg konstaterer at du ikke svarer på spørsmålet og legger derfor litt på smilebåndet
Til opplysning så er også slik at Avinor ikke har anledning til å headhunte folk direkte til nye stillinger. I motsetning til CPH ligger Avinor under statlig organisering med helt andre og tunge prosesser rundt ansettelser enn hva private aktører kan gjøre.
De skal lyses ut internt før det går til ekstern utlysning. Spesielt i lys av oppsigelsene som nå foregår i Avinor som et ledd av kostnadsbesparelsene der markedsavdelingen er de eneste som får lov til å nyansette.
Med andre ord, kandidatene fra CPH må søke som alle andre......
Jeg må gentage mig endnu engang. Emirates og Qatars udvidelser har ført til hhv. 8000 og 14000 flere PAX i Jan'16 sammenlignet med Jan'15. Lagt sammen er det 22000 nye pax og forklarer den store stigning i IC pax i CPH. Selve disse fakta er jeg kommet i besiddelses af fra en god kontakt.
Med over 40.000 flere IC pax er Emirates’s upgrade til A380 nok en ubetinget succes.
På Intercont må jeg dessverre korrigere deg. Det er ikke Effekten av Emirates sine 376 nye daglige seter som er den største vekstdriveren. Qatar hadde i januar i fjor daglige, mot dobbel daglig i år. Deres 508 daglige er således den primære vekstdriveren fra CPH i januar, ikke Emirates. Emirates vil derimot ta over tittelen fra Qatar i mars (da økte Qatar til 11 ukentlige i fjor) Med en rapportert nedgang i interkont prisene østover på over 20%, er det nok duket for masse ny trafikk.
QR har 508 nye seter pr dag i Januar gir en kapasitet på 15.748 seter
EK har 376 nye seter pr dag i Januar gir en kapasitet på 11.656 seter
Tall for Januar
DXB (DY og EK) 35.199 pax
DOH (QR) 28.389 pax
Du bruger Wiki som kilde? Har du overvejet lidt kildekritik? Det er jo ikke hverdag den bliver opdateret.
Den super hemmelige kilde for dette er Wikipedia som viser sete antall for QR sin Dreamliner samt EK sin A380 v/B773 og trafikstyrelsens tall pr destinasjon....
Mht. headhundting er der de samme regler i DK. I offentlige virksomheder skal alle søge jobbet, men mange gange er den rette kandidat fundet inden gennem headhundting. Så ja, offentlige virksomheder, hvertifald i DK, benytter sig også af headhundting. Mon ikke Anivor også gør det, bare i smug?
Cockpitview, jeg er sikker på, at der er mange, der sætter stor pris på dit store arbejde med statistik, som du løbende bruger i din argumentation herinde, men er det muligt, at du kan servere "det sure med det søde", altså rapportere lidt bredere? Det virker til, at du alligevel ligger inde med beregningerne, så når du eksempelvis rapporterer om belægningen på enkelte af SAS' langruter for januar, hvorfor så ikke lade os få et kig på tallene for resten?![]()
Korrekt, men det er et stykke unna din første påstand....
Derav;
&
Ja, tenk å bruke wiki som kilde til antall seter pr klasse for Emirates og Qatar
Her må du skille snørr og barter! Foreløpig er kun EN ansatt, da gjennom stillingen som først ble utlyst internt, så eksternt.
Tja, eller at enkelte søker til OSL ? Det er nok flere sider av samme sak KHANSEN....
Til det med påstanden. At EK har fået 8000 flere Pax vidner da om jeg har belæg for min påstand for at tilførslen af A380 har givet flere pax? Der er jo generelt tale om en stor vækst på cph's ic afdeling, da mange selskaber herunder EK har udvidet kraftigt fordi der er marked for det.
Du kan aldrig stole på Wiki som kilde til dine statistiske udregninger. Du skal ind på Emirates og Qatars hjemmeside før du kanDet gør jeg kraftig tvivler på kvaliteten af dine udregninger...
Jeg vil hævde at påstå at alle større stillinger i det offentlige rekrutteres gennem headhundting bureauer, selvom de pr. lovkrav skal slås op med jobannoncer. Godt være der også er tale om tredjevariablers indflydelse, men der tegner sig et billede af, at OSL's ledelse har fået et indtryk af en kompetent medarbejder fra CPH som de nu har ansat.