Skal til Alaska, noen tips?

Nå vet jeg ikke hva flybudsjettet ditt er. Men det høres ikke ut som det rimeligste alternativet å fly EK til Tokyo og ny billett videre til ANC. Hver eneste sommer pleier det å komme tilbud i business til USA, ikke alltid fra OSL, men alltid fra kontinentale Europa der du også skal starte reisen. Starter et selskap/allianse en kampanje i business, hiver andre selskap og allianser seg på. Prisene pleier å starte på 10-12K. Siden det under sommeren er høysesongspriser til USA, pleier prisdifferansen mellom fjøs og business å være mindre enn vanlig.

Om man kan nyte godt av kampanjepriser i business hele veien til ANC er jeg usikker på, men separate billetter videre kan løse det. Det er flere tråder her i reiseforumet om tidligere kampanjer, skulle tro slike tilbud gjerne kommer litt før eller etter påske, så spørs det om dere kan sitte og vente med å bestille.
 
Det høres absolutt interessant ut. Vi havner på ca 12-13k med Emirates til NRT og Star derfra.
Dette er i samme gate som star "riktig" vei. Kunne tenkt meg å teste EK siden jeg har fått gull der, og Tokyo står høyt på ønskelista. Derimot ikke så høyt at det triumfer bizbilletter til samme pris..
 
Jeg flyr til ANC via YVR med Air Canada Rouge, som er en slags lavprisvariant med ekstra dårlig beinplass. Har heldigvis booket Business, men selv det er ikke noe hurraprodukt - uansett bedre beinplass og blokkert midtsete.

UA Domestic First må jo være milevis bedre med skinnsetene sine, selv om maten sikkert stinker balle.
UA First har bra servering synes jeg og de har også nylig oppgradert produktet sitt. Ikke testet nytt serveringskonsept.
 
Nå som United har kuttet sin opptjening er det all grunn til å ikke bruke mye tid på dem.

Har forsøkt å finne ut hvordan jeg kan komme utenom, ved eksempelvis bruk av Air Canada og ANA.
Derimot får jeg ikke til å kombinere disse to, men jeg kan ikke helt forstå hvorfor.
I reglene for den prisen jeg ser på finner jeg:

IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL BETWEEN THE UNITED
STATES AND CANADA
THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY NH FLIGHT
ANY UA FLIGHT
ANY AC FLIGHT
ANY AS FLIGHT.

Her står det jo at man kan kombinere reise med Air Canada, men jeg kan ikke få det til å funke med AC1888 (YVR-ANC).
Kan det være fordi det er Air Canada Rouge eller er det noe jeg ikke har fått med meg i reglene?

Fordelen ved å fly til Vancover er at flighten til Anchorage er bare 3-4 timer. Fra USA er det ingen flighter med Star under 5. Når jeg legger inn TYO-YVR-X?-X?-ANC så går turen tilbake sørover til USA før den går opp til Alaska. Legger jeg inn riktige flightkoder får jeg ingen resultat, eller fullfare Y som åpenbart er helt uaktuelt..

Noen smarte hoder som ser det jeg ikke ser her?

PS. Surcharge og penalties er slettet fra innlegget da det ble for langt for forumet..

[KVS Tool 7.7.3/Diamond - Fare Rules - GOL: TYO-ANC/NH/SLXRNA1/6118 NOK]
Code:
[Rule Application & Other Conditions]
RULE - 003/JE26
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED   NOTE - RULE NH04 IN IPRG
APPLIES
FOR ROUND TRIP FARES
ECONOMY CLASS SPECIAL FARES
 APPLICATION
   CLASS OF SERVICE
     THESE FARES APPLY FOR ECONOMY CLASS SERVICE.
   TYPES OF TRANSPORTATION
     THIS RULE GOVERNS ROUND-TRIP FARES.
     FARES GOVERNED BY THIS RULE CAN BE USED TO CREATE
     ROUND-TRIP/CIRCLE-TRIP/OPEN-JAW JOURNEYS.
 CAPACITY LIMITATIONS
   THE CARRIER SHALL LIMIT THE NUMBER OF PASSENGERS CARRIED
   ON ANY ONE FLIGHT AT FARES GOVERNED BY THIS RULE AND SUCH
   FARES WILL NOT NECESSARILY BE AVAILABLE ON ALL FLIGHTS.
   THE NUMBER OF SEATS WHICH THE CARRIER SHALL MAKE
   AVAILABLE ON A GIVEN FLIGHT WILL BE DETERMINED BY THE
   CARRIERS BEST JUDGMENT

[Day/Time]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED   NOTE - RULE A02B IN IPRG
APPLIES
FROM/TO JAPAN FOR MIDWEEK FARES
  FROM JAPAN -
    PERMITTED MON THROUGH FRI ON EACH TRANSPACIFIC SECTOR.

[Seasonality]
FOR -L TYPE FARES
  PERMITTED 05FEB 15 THROUGH 31MAR 15 OR 01APR 15 THROUGH
  24APR 15 OR 26APR 15 THROUGH 28APR 15 OR 03MAY 15 THROUGH
  16JUL 15 OR 25AUG 15 THROUGH 30SEP 15 OR 01OCT 15 THROUGH
  25DEC 15 OR 27DEC 15 THROUGH 31MAR 16 ON THE FIRST
  INTERNATIONAL SECTOR.

[Flight Application]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED   NOTE - RULE FL1B IN IPRG
APPLIES
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
  THE FARE COMPONENT MUST INCLUDE TRAVEL VIA EACH
  TRANSPACIFIC SECTOR ON
      ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        ANY NH FLIGHT OPERATED BY NH
        ANY NH FLIGHT OPERATED BY NQ
        ANY NH FLIGHT OPERATED BY UA.
  AND
  IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL WITHIN CONTIGUOUS
  U.S.A./ALASKA
      THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
      ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        ANY NH FLIGHT
        ANY UA FLIGHT
        ANY AS FLIGHT
        ANY B6 FLIGHT.
  AND
  IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL BETWEEN THE UNITED
  STATES AND PUERTO RICO/US VIRGIN ISLANDS
      THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
      ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        ANY NH FLIGHT
        ANY UA FLIGHT
        ANY AS FLIGHT
        ANY B6 FLIGHT.
  AND
  IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL WITHIN CANADA
      THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
      ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        ANY NH FLIGHT
        ANY UA FLIGHT
        ANY AC FLIGHT.
  AND
  IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL BETWEEN THE UNITED
  STATES AND CANADA
      THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
      ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        ANY NH FLIGHT
        ANY UA FLIGHT
        ANY AC FLIGHT
        ANY AS FLIGHT.
  AND
  IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL WITHIN JAPAN
      THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
      ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        ANY NH FLIGHT.
  AND
  IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL WITHIN HAWAII
      THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
      ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        ANY HA FLIGHT
        ANY NH FLIGHT
        ANY UA FLIGHT
        ANY WP FLIGHT.
  AND
  IF THE FARE COMPONENT INCLUDES TRAVEL BETWEEN HAWAII AND
  CONTIGUOUS U.S.A./ALASKA
      THEN THAT TRAVEL MUST BE ON
      ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
        ANY NH FLIGHT
        ANY UA FLIGHT.

[Advance Reservations/Ticketing]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED   NOTE - RULE T48H IN IPRG
APPLIES
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
  RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS.
  TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 48 HOURS AFTER
  RESERVATIONS ARE MADE.
         NOTE -
          WAITLIST NOT PERMITTED FOR INTERNATIONAL
          FLIGHT OPERATED BY NH.
          -----------------------------------------------
          RESERVATIONS WILL BE CANCELLED AUTOMATICALLY ON
          TLC DATE NO MATTER THE STATUS IS.
          -----------------------------------------------
          WAITLIST NOT PERMITTED AT TIME OF TICKETING.
          -----------------------------------------------
          DUE TO AUTOMATED TICKETING DEADLINE CONTROL
          DIFFERENCE COULD EXIST BETWEEN THE FARE RULE
          LAST TICKETING DATE AND THE SYSTEM GENERATED
          TICKETING DEADLINE MESSAGE.
          THE MORE RESTRICTIVE TICKETING DEADLINE APPLIES.

[Minimum Stay]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
  TRAVEL FROM INBOUND TRANSPACIFIC SECTOR MUST COMMENCE NO
  EARLIER THAN 3 DAYS AFTER DEPARTURE OF THE OUTBOUND
  TRANSPACIFIC SECTOR.
  AND - TRAVEL FROM INBOUND TRANSPACIFIC SECTOR MUST
        COMMENCE NO EARLIER THAN THE FIRST SUN AFTER
        DEPARTURE OF THE OUTBOUND TRANSPACIFIC SECTOR.

[Maximum Stay]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
  TRAVEL FROM LAST STOPOVER MUST COMMENCE NO LATER THAN 1
  MONTH AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN.

[Stopovers]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED   NOTE - RULE SO1E IN IPRG
APPLIES
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED   NOTE - GENERAL RULE DOES NOT
APPLY
  2 STOPOVERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT - 1 IN EACH
      DIRECTION
     LIMITED TO 1 FREE AND 1 AT JPY 10000.
       1 FREE IN AREA 1
       1 IN AREA 1 AT JPY 10000.
     CHILD/INFANT DISCOUNTS APPLY.

[Transfers]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
  1 TRANSFER PERMITTED IN EACH DIRECTION FREE
      1 FREE IN JAPAN IN EACH DIRECTION
    FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED ON THE FARE
     COMPONENT PROVIDED FARE BREAK POINTS IN JAPAN - OTHER
     POINT JAPAN
    EMBEDDED SURFACE SECTORS NOT PERMITTED ON THE FARE
     COMPONENT WITHIN JAPAN.
  AND - 2 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION FREE
            FREE IN THE UNITED STATES/CANADA IN EACH
             DIRECTION
          FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND
           EMBEDDED SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE
           COMPONENT.


[Travel Restrictions]
 UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
  VALID FOR TRAVEL COMMENCING DEPARTURE OF FIRST
  INTERNATIONAL SECTOR ON/AFTER 01APR 15.

[Sales/Ticketing Restrictions]
FROM/TO JAPAN
  ORIGINATING JAPAN -
    TICKETS MUST BE ISSUED ON NH OR UA.
    OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON NH OR HR.


[Combinations]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
   APPLICABLE ADD-ON CONSTRUCTION IS ADDRESSED IN
   MISCELLANEOUS PROVISIONS - CATEGORY 23.
  END-ON-END
    END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED. VALIDATE ALL FARE
    COMPONENTS. FARES MUST BE SHOWN SEPARATELY ON THE
    TICKET. TRAVEL MUST BE VIA THE POINT OF COMBINATION.
    SIDE TRIPS PERMITTED.
   PROVIDED -
     COMBINATIONS ARE FOR CARRIER NH/UA WITHIN AREA 3
     OR FOR CARRIER UA WITHIN AREA 1
  OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
    FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
    -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE
    TRIPS.
   PROVIDED -
     COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER NH/UA IN
      RULE AT26/JE26 IN ANY TARIFF.

[HIP/Mileage Exceptions]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
  THE HIGHER INTERMEDIATE POINT RULE DOES NOT APPLY FOR
  STOPOVERS.
         NOTE -
          MILEAGE SYSTEM MAY BE IGNORED.
          ------------------------
          NO HIP/CTM CHECKS APPLIED.
          FARES GOVERNED BY THIS RULE ARE NOT USED FOR ANY
          HIP/CTM COMPARISON.

[Ticket Endorsement]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED   NOTE - RULE TE00 IN IPRG
APPLIES
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
  THE ORIGINAL AND THE REISSUED TICKET MUST BE ANNOTATED -
  FLT/CNX/CHG RESTRICTED - AND - CHECK FARE RULE - IN THE
  ENDORSEMENT BOX.

[Children Discounts]
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED   NOTE - RULE GC75 IN IPRG
APPLIES
UNLESS OTHERWISE SPECIFIED
  ACCOMPANIED CHILD 2-11 - CHARGE 75 PERCENT OF THE FARE.
        TICKET DESIGNATOR - CH AND PERCENT OF DISCOUNT
  OR - UNACCOMPANIED CHILD 5-11 - CHARGE 100 PERCENT OF THE
         FARE
  OR - INFANT UNDER 2 WITH A SEAT - CHARGE 75 PERCENT OF THE
         FARE.
             TICKET DESIGNATOR - CH AND PERCENT OF DISCOUNT
  OR - 1ST INFANT UNDER 2 WITHOUT A SEAT - CHARGE 10 PERCENT
         OF THE FARE.
             TICKET DESIGNATOR - IN AND PERCENT OF DISCOUNT.

[Tour Conductor Discounts]
NONE UNLESS OTHERWISE SPECIFIED

[Agent Discounts]
NONE UNLESS OTHERWISE SPECIFIED

[All Other Discounts]
NONE UNLESS OTHERWISE SPECIFIED

[Voluntary Changes]
DO A CATEGORY 31 SPECIFIC TEXT ENTRY TO VIEW CONTENTS
ALSO REFERENCE 16 PENALTIES - FOR ADDITIONAL CHANGE INFORMATION
 
Er kanskje ikke så interessant, men UA flyr direkte EWR-ANC (B757) på lørdager i sommersesongen. Jeg har god erfaring med UA domestic first på middagsflighter.

Jeg bodde i Anchorage i noen år i forbindelse med skolegang, og kan varmt anbefale noen dager i byen.

Av aktiviteter i byen kan jeg anbefale en gå/sykkeltur i Far North Bicentennial Park for litt bynær "wildlife viewing". En tur på Flat Top Mountain gir deg en god utsikt over byen og Cook Inlet. På klare dager ser man Denali og Mt. Foraker i all sin majestet(300km nordover). Unngå helg pga mye folk.

Humpys Ale House på 6th Av. er med ca. 60 øl på fat er plassen for ølentusiaster og har bra pubmat som kyllingvinger og burgere. Deres Kodiak Arrest var deltager på Man Vs Food på Travel Channel.

Glacier Brewhouse og den litt mer up scale naboen(samme eier) Orso kan anbefales for en litt bedre men fornuftig priset middag. Forhåndsreservasjon er nødvendig på GB(opentable.com).

Flott ustikt fra takterassen på Snow Goose Resturant, lunsj.

Crow's Nest på Hotel Captain Cook sies å være bra. Stor vinutvalg.

Har ikke selv spist der, men Seven Glaciers som ligger på toppstasjonen til gondolen på Alyeska resort skal være bra. Hotel Alyeska er meget bra. Girdwood i seg selv er en interessant plass som man bør kjøre innom hvis man er forbi.

Innen dagsturavstand har man Seward, hvor Sea Life senteret(akvariet) er en grei stopp, kun utsikten når man kjører gjennom Turnagain Pass er verdt kjøreturen. Det går også flere hval og isbre dagscruise fra Seward.

Fairbanks har jeg kun vært en gang, men satt ikke igjen med noe ønske om å dra tilbake. Museet på Universitetet er interessant hvis man er interessert i urfolkhistorie og geologi.

Hvis konen din har jobbet i Denali Park så trenger den vel ikke noen videre introduksjon. Jeg hadde over 20 bjørneobservasjoner på tre dager i parken i fjor.

Hotell i Anchorage er et problem i toppsesongen. Prisene er høye og tilgjengeligheten er lav, de billige hotellene er tidvis meget dårlige. Extended Stay America på 34th Av. er nyoppusset og er god verdi for pengene(kun rommet, ingen fasiliteter utenom). Som ellers i USA, ikke forvent noe av frokost som er inkludert i prisen.

Jeg anbefaler tråden om billeie i USA her på forumet, hvor det blant annet er omtalt at man bør leie bil gjennom et .no domene for å få alle forsikringene inkludert. Alle utleierne i Anchorage er kontraktkontorer, så ikke forvent noe spesialbehandling etter status/kort.

Du kan bare sende meg en PM eller spørre her hvis du har spørsmål om Anchorage.

God tur!
 
Gode tips .. har vært i ANC noen ganger, men bare for jobb så da ble det liten tid til utforsking av byen. Skal ha en overnatting på Hilton downtown i mai, Snow Goose ser ut til å være nære. God kandidat for lunch.
 
Utsikten fra Snow Goose er en av byens beste på en fin sommerdag! De har også mikrobryggeri i førsteetasjen hvis det frister med noe å drikke.

Ancorage er også et mekka for flyinteriserte, det er blant annet flere DC3 som er i daglig drift på ANC, og LHD Lake Hood Seaplane base er et vann i byen som er en flyplass for sjøfly.

På hotellene i sentrum kan man be om nordvendt rom, da har man full oversikt over F22 og C130 som tar av fra EDF, Elmendorf Air Force Base.
 
Kan være mye gøy på Elmendorf ... ;)

large.jpg
 
B787-900 fra MUC fra juni 2015 og -800 fortsetter fra DUS. Jeg vil garantert valgt førstnevnte [emoji1] Ser også B788 fra CDG, så du har mange morsomme valg!


For og pirke så heter det 787-8 og 787-9, ikke -800 og -900 ;)
 
Er kanskje ikke så interessant, men UA flyr direkte EWR-ANC (B757) på lørdager i sommersesongen. Jeg har god erfaring med UA domestic first på middagsflighter.

Jeg kan ikke finne dette i KVS.

Ellers takk for mange bra tips :)

Nå er det i utgangspunktet kona som står ansvarlig for planlegging i Alaska men det er godt å få noen innspill. Jeg, som flyentusiast (les: bonusidiot), får ansvaret for å finne den ideelle rute.

Har du kjennskap til hvor lang tid en bør beregne for å kjøre til Deadhorse? Så vidt jeg kan se er det type 20 timer, altså Oslo-> Bodø. Tror det kan være en meget interessant tur. Blir nok par dager i Denali, kanskje par dager i Fairbanks og ellers litt i naturlige omgivelser. Blir nok et virkelig kultursjokk om vi realiserer planene om 2-3 dager i Tokyo på veien :)
 
Ska ldu til Fairbanks, får du kjøre litt sørover, til Nordpolen, og hilse på han fyren her:

attachment.php
 
Fairbanks er ellers ikke så veldig spennende, men det er innimellom artige besøk på flyplassen, som denne gamle BU-maskinen.

large.jpg
 
Da kan det se som den ruten er lagt ned:
https://hub.united.com/en-us/news/company-operations/pages/united-expands-new-york-area-routes.aspx

Nei, jeg vet ikke mye om det annet en at jeg har kjørt til Fairbanks en par ganger. Veistandarden veldig bra fram til Houston, deretter er den grei fram til Fairbanks og er nok bedre en veien mellom Oslo og Bodø. =) Så vidt jeg vet blir det dårligere omtrent der hvor man krysser polarsirkelen. Etter det kan nyrebelte være en fordel =) Du finner mye informasjon ved å søke på Dalton Highway eller "North Slope haul road".

http://en.wikipedia.org/wiki/Dalton_Highway

Jeg ville kanskje brukt i alle fall to fulle dager i Denali hvis du ikke har vært der før. Man blir ikke lei av bjørner på nært hold etter kun en dag!

Ellers glemte jeg å nevne at du må være obs på elg når du kjører i området rundt Anchorage sentrum, elgen har mistet all frykt for biler og kommer plutselig ut av hager og småveier.
På veien over myrene mellom Anchorage og Wasilla er det også mye elg.
Og ikke fall for fristelsen av å gå bort til elger uansett hvor rolige de er, for ca 10 år siden ble en mann drept av en ku med kalver på universitetet.
 
Har hørt at mange utleieselskap nekter deg å kjøre på grus og dermed blir det vanskelig å komme seg til Deadhorse..
Noen innspill her?

Et mulig alternativ er å fly inn til Whitehorse, Yucon og kjøre derfra, men usikker på hvordan regler de har der...
Jeg ville gjerne krysset Canada av lista og et sted som Whitehorse kommer jeg antakeligvis aldri til å få sjansen til å besøke om det ikke legges inn her..

En annen tanke er å fly inn til Fairbanks for å leie en "vanlig" bil og kjøre sørover og en "no road restriction" og kjøre oppover.
 
Etter flere timers googling ser det ut til at en god løsning er å fly inn til Fairbanks og leie bil beregnet til å kjøre nordover.
Ligger på rundt 200 $ pr dag så det er litt mer enn jeg egentlig hadde sett for meg, så håper kursen går ned :)

Fordelen med å fly inn til Fairbanks er også at det er tilgang til rimelige biler for å kjøre sørover mot Denali og Anchorage.

Har også lyst til å ta en tur til Barrow, må bare finne ut hvordan det mest praktisk kan gjøres, med ankomst morgenen og retur på kvelden. Synes det virker svært dyrt å overnatte der oppe, men samtidig er vel ikke Alaska spesielt billig.

Har Alaska Airways noen gode periodiske tilbud? Ser det koster ca 300 $ tur/retur nå.

Og, er det slik at man ikke får tilgang til loungen i Anchorage med *G selv om man reiser med AC/UA?
 
Er kanskje ikke så interessant, men UA flyr direkte EWR-ANC (B757) på lørdager i sommersesongen.

Jeg kan ikke finne dette i KVS.

Here it is:

[KVS Tool 7.7.5/Diamond - Timetable/NL]
Code:
NYC  New York Metro NY US = JFK LGA
ANC  Anchorage Intl AK US [PANC]
MON  29 Jun 2015 - 06 Jul 2015

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
[B][COLOR="DarkRed"]UA         1747    EWR   16:00     ANC   19:55     752  0   -----6-     07:55       C       S   04 Jul   15 Aug[/COLOR][/B]
UA         667     LGA   07:00     ORD   08:24     319  0   1--45--     09:41       B       1   02 Jul   06 Jul   Mon 29 Jun
 -> UA     1124    ORD   09:00     ANC   12:41     738  0                           1       S
UA         667     LGA   07:00     ORD   08:24     319  0   -----67     09:41       B       1   04 Jul   05 Jul
 -> UA     1604    ORD   09:00     ANC   12:41     738  0                           1       S
UA         1220    EWR   07:04     ORD   08:35     73G  0   1------     09:48       C       1   29 Jun   29 Jun   Mon 06 Jul
 -> UA     1547    ORD   09:13     ANC   12:52     738  0                           1       S
UA         667     LGA   07:00     ORD   08:29     319  0   1------     09:52       B       1   29 Jun   29 Jun   Mon 06 Jul
 -> UA     1547    ORD   09:13     ANC   12:52     738  0                           1       S
UA         312     EWR   07:00     ORD   08:30     320  0   -2-----     09:55       C       1   30 Jun   30 Jun
 -> UA     1547    ORD   09:16     ANC   12:55     738  0                           1       S
UA         667     LGA   07:00     ORD   08:29     319  0   -2-----     09:55       B       1   30 Jun   30 Jun
 -> UA     1547    ORD   09:16     ANC   12:55     738  0                           1       S
UA         1139    EWR   13:26     ORD   14:56     738  0   12-----     10:00       C       1   29 Jun   30 Jun   Mon 06 Jul
 -> UA     485     ORD   15:50     ANC   19:26     752  0                           1       S
UA         224     EWR   13:00     ORD   14:31     320  0   -----6-     10:06       C       1   04 Jul   15 Aug
 -> UA     1280    ORD   15:30     ANC   19:06     739  0                           1       S
UA         1139    EWR   13:20     ORD   14:50     738  0   --3----     10:07       C       1   01 Jul   01 Jul
 -> UA     485     ORD   15:51     ANC   19:27     752  0                           1       S
UA         681     LGA   13:10     ORD   14:48     319  0   1--45-7     10:11       B       1   02 Jul   06 Jul   Mon 29 Jun
 -> UA     1280    ORD   15:45     ANC   19:21     739  0                           1       S
UA         745     LGA   15:38     DEN   18:09     320  0   1--4-67     10:12       B       -   02 Jul   06 Jul   Mon 29 Jun
 -> UA     1971    DEN   18:45     ANC   21:50     738  0                           -       -
UA         1222    EWR   15:35     DEN   18:05     739  0   1--4-67     10:15       C       -   02 Jul   06 Jul   Mon 29 Jun
 -> UA     1971    DEN   18:45     ANC   21:50     738  0                           -       -
UA         224     EWR   13:00     ORD   14:31     320  0   1--45-7     10:21       C       1   02 Jul   17 Aug   Mon 29 Jun
 -> UA     1280    ORD   15:45     ANC   19:21     739  0                           1       S
UA         687     LGA   13:02     ORD   14:42     320  0   12-----     10:24       B       1   29 Jun   30 Jun   Mon 06 Jul
 -> UA     485     ORD   15:50     ANC   19:26     752  0                           1       S
UA         744     LGA   08:45     DEN   11:02     320  0   -2-----     10:25       B       -   30 Jun   30 Jun
 -> UA     1126    DEN   11:36     ANC   15:10     738  0                           -       S
UA         1533    LGA   13:02     ORD   14:43     738  0   --3----     10:25       B       1   01 Jul   01 Jul
 -> UA     485     ORD   15:51     ANC   19:27     752  0                           1       S
UA         206     EWR   06:00     ORD   07:40     320  0   1--45--     10:41       C       1   02 Jul   17 Aug   Mon 29 Jun
 -> UA     1124    ORD   09:00     ANC   12:41     738  0                           1       S
UA         206     EWR   06:00     ORD   07:40     320  0   -----67     10:41       C       1   04 Jul   16 Aug
 -> UA     1604    ORD   09:00     ANC   12:41     738  0                           1       S
UA         761     LGA   06:00     ORD   07:25     319  0   -----6-     10:41       B       1   04 Jul   15 Aug
 -> UA     1604    ORD   09:00     ANC   12:41     738  0                           1       S
UA         761     LGA   06:00     ORD   07:25     319  0   1--45--     10:41       B       1   02 Jul   17 Aug   Mon 29 Jun
 -> UA     1124    ORD   09:00     ANC   12:41     738  0                           1       S
UA         222     LGA   12:40     ORD   14:09     320  0   ----5--     10:41       B       1   03 Jul   03 Jul
 -> UA     1280    ORD   15:45     ANC   19:21     739  0                           1       S
UA         687     LGA   12:40     ORD   14:09     320  0   1--4--7     10:41       B       1   02 Jul   06 Jul   Mon 29 Jun
 -> UA     1280    ORD   15:45     ANC   19:21     739  0                           1       S
UA         1533    LGA   12:44     ORD   14:28     73G  0   -2-----     10:42       B       1   30 Jun   30 Jun
 -> UA     485     ORD   15:50     ANC   19:26     752  0                           1       S
UA         1218    LGA   12:44     ORD   14:28     73G  0   1------     10:42       B       1   29 Jun   29 Jun   Mon 06 Jul
 -> UA     485     ORD   15:50     ANC   19:26     752  0                           1       S
UA         1729    EWR   06:05     ORD   07:29     73G  0   --3----     10:47       C       1   01 Jul   01 Jul
 -> UA     1547    ORD   09:13     ANC   12:52     738  0                           1       S
UA         1729    EWR   06:05     ORD   07:29     738  0   -2-----     10:50       C       1   30 Jun   30 Jun
 -> UA     1547    ORD   09:16     ANC   12:55     738  0                           1       S
UA         1729    EWR   06:00     ORD   07:24     738  0   1------     10:52       C       1   29 Jun   29 Jun   Mon 06 Jul
 -> UA     1547    ORD   09:13     ANC   12:52     738  0                           1       S
UA         1588    LGA   06:00     ORD   07:27     738  0   --3----     10:52       B       1   01 Jul   01 Jul
 -> UA     1547    ORD   09:13     ANC   12:52     738  0                           1       S
UA         761     LGA   06:00     ORD   07:23     320  0   1------     10:52       B       1   29 Jun   29 Jun   Mon 06 Jul
 -> UA     1547    ORD   09:13     ANC   12:52     738  0                           1       S
UA         761     LGA   06:00     ORD   07:23     320  0   -2-----     10:55       B       1   30 Jun   30 Jun
 -> UA     1547    ORD   09:16     ANC   12:55     738  0                           1       S
UA         745     LGA   15:43     DEN   18:15     320  0   1------     10:59       B       -   29 Jun   29 Jun   Mon 06 Jul
 -> UA     1562    DEN   19:05     ANC   22:42     738  0                           -       S
UA         1719    LGA   07:59     DEN   10:22     738  0   1-3----     11:01       B       -   29 Jun   01 Jul   Mon 06 Jul
 -> UA     1126    DEN   11:26     ANC   15:00     738  0                           -       S
UA         1652    EWR   07:50     DEN   09:59     738  0   1-3----     11:10       C       -   29 Jun   01 Jul   Mon 06 Jul
 -> UA     1126    DEN   11:26     ANC   15:00     738  0                           -       S
UA         388     LGA   07:59     DEN   10:20     320  0   -2-----     11:11       B       -   30 Jun   30 Jun
 -> UA     1126    DEN   11:36     ANC   15:10     738  0                           -       S
UA         561     LGA   07:50     DEN   10:22     320  0   1--4567     11:12       B       -   02 Jul   24 Jul   Mon 29 Jun
 -> UA     1126    DEN   11:32     ANC   15:02     738  0                           -       S
UA         1222    EWR   15:25     DEN   17:45     739  0   1------     11:17       C       -   29 Jun   29 Jun   Mon 06 Jul
 -> UA     1562    DEN   19:05     ANC   22:42     738  0                           -       S
UA         1652    EWR   07:50     DEN   09:59     738  0   -2-----     11:20       C       -   30 Jun   30 Jun
 -> UA     1126    DEN   11:36     ANC   15:10     738  0                           -       S
UA         1461    EWR   11:50     IAH   14:25     73G  0   1--4567     11:22       C       C   02 Jul   17 Aug   Mon 29 Jun
 -> UA     1291    IAH   15:05     ANC   19:12     753  0                           C       S
UA         246     EWR   12:00     IAH   14:34     320  0   -23----     11:30       C       C   30 Jun   01 Jul
 -> UA     1291    IAH   15:11     ANC   19:30     753  0                           C       S
UA         311     EWR   07:30     DEN   10:03     320  0   1--4567     11:32       C       -   02 Jul   06 Jul   Mon 29 Jun
 -> UA     1126    DEN   11:32     ANC   15:02     738  0                           -       S
UA         510     JFK   15:30     SFO   19:05     757  0   123----     11:48       7       3   08 Jun   01 Jul   Mon 06 Jul
 -> UA     1257    SFO   19:36     ANC   23:18     739  0                           3       S
 
Da var forsommerens Alaska-tur endelig i boks - og alt i Business med EB/Amex Companion Ticket. Slet lenge med å finne tur/retur i Business opp til Anchorage, men nå ble det YVR-ANC-YVR med Air Canada Rouge begge veier. Til/fra YVR blir det - foreløpig - Lufthansa via MUC og Air Canada via LHR.

Målet er selvsagt at First Class skal åpne seg nærmere avreise fra enten MUC eller FRA. Uansett, meget god value for CT med 100.000 EB-poeng + ca. 10.000 i skatter for billetter som normalt går for 25-30.000 NOK per person i Business.

Så var det bare om å gjøre å få laksen til å bite... Kanskje jeg skal høre om Amex Concierge Service kan hjelpe meg :p
 
Back
Top