Skal til Alaska, noen tips?

Da var forsommerens Alaska-tur endelig i boks - og alt i Business med EB/Amex Companion Ticket. Slet lenge med å finne tur/retur i Business opp til Anchorage, men nå ble det YVR-ANC-YVR med Air Canada Rouge begge veier. Til/fra YVR blir det - foreløpig - Lufthansa via MUC og Air Canada via LHR.

Målet er selvsagt at First Class skal åpne seg nærmere avreise fra enten MUC eller FRA. Uansett, meget god value for CT med 100.000 EB-poeng + ca. 10.000 i skatter for billetter som normalt går for 25-30.000 NOK per person i Business.

Så var det bare om å gjøre å få laksen til å bite... Kanskje jeg skal høre om Amex Concierge Service kan hjelpe meg :p

Husk at AC YVR-LHR er med high density B777. Fløy denne i C i januar med hele rad 1 for meg selv, derimot ville jeg valgt radene 2/4/6 langs vindu. Det gir private space [emoji13]

Og AC Rouge er hatet som bare juling, antar du viste det ved booking [emoji16] og at de ikke har C [emoji12]

Husk at AC YVR-LHR er med high density B777. Fløy denne i C i januar med hele rad 1 for meg selv, derimot ville jeg valgt radene 2/4/6 langs vindu. Det gir private space [emoji13]

Og AC Rouge er hatet som bare juling, antar du viste det ved booking [emoji16] og at de ikke har C [emoji12]
Basert på det jeg har klart å lese meg opp til, holder AC Rouge sin Business Class omtrent samme nivå som intraeuropeisk Business med blokkert midtsete, varmt måltid og noe bedre beinplass enn lenger bak i flyet.

Takk for seatingtips på LHR-flighten :)

Back