Skal fly 800 t/r SVG-BGO i sommer

krølle

ScanFlyer Crusty
Headingen ble feil, skulle jo være 800 ganger..

Ja, han skulle vel være garantert mye miles og høy status, lykke til

Fredrik skal fly 800 ganger på 180 dager

http://www.aftenbladet.no/nyheter/l...skal-fly-800-ganger-pa-180-dager-3895112.html

I perioden fra 9. mai til 9. november skal han fly 800 turer med SAS mellom Stavanger og Bergen. Nordbø, som er en ivrig bonusjeger, har regnet seg frem til at han med 800 turer kunne innkassere 1 million bonuspoeng - nok til 10 tur/retur-flygninger til USA - på businessclass.

På det meste skal han fly 16 ganger turer mellom to vestlandsbyene på én dag. De fleste feriedagene tilbringes i lufta - eller på Flesland og Sola. Utenom ferien skal han avgårde til flyplassen når arbeidsdagen er over.

Tåke på Oslo lufthavn eller storm i kastene langs Rogalandskysten kan stikke kjepper i hjulene for Nordbø sitt prosjekt. Derfor har han helgardert seg.

- Målet er 800 flygninger, men jeg har 880 bookinger. Dermed har jeg en margin på nesten 100 og jeg kan teknisk sett gå glipp av noen dager i lufta uten at det blir et problem. Men jeg har valgt å reise på sommeren, da er det generelt mindre forsinkelser som følge av vær, samtidig som det er lysere og finere, sier Nordbø.

Rekordforsøket og jakten på bonuspoeng er langt fra gratis. Et såkalt Travel Pass for seks måneder mellom Stavanger og Bergen koster i overkant av 60.000 kroner. Da kan han fly så mye han vil på strekningen og med 800 turer vil prisen per flygning ligge på rundt 80 kroner.
- Men skulle du bestilt det som vanlige billetter, ville prisen blitt mellom 2 og 2,5 millioner kroner, påpeker Nordbø.

Last edited:
Mange gjør mye sprøe ting i livet, og dette er langt fra det galeste jeg har sett. Lykke til! Blir nok sikkert litt lei etterhvert, men har man satt seg et mål så er det en del av gamet. Var vel en svenske som gjorde unna 404 turer på et år, og med tanke på flytid så er det vel ikke langt unna. BGO-SVG tar tross alt bare turen de flesta av oss bruker på jobb.

Med ungdomsbillett koster dette 312 000 kr. Det er tull å sløse sånn med penger!!!

EDIt:

Så ikke avsnittet om travel pass men fortstatt mye å bruke på dette...

Last edited:
For en sidrumpa gjeng. La nå fyren få fly og kose seg med det, hvis det er det han ønsker å bruke tid og penger på. Vi har vel alle brukt mye av både tid og penger på ting som er uforståelig for de fleste andre, men som gjorde oss lykkelige. Og hvis ikke, er det vel på tide å kvitte seg med angsten for å ikke være konstant A4.

Men er det verd å brenne av et halvt årsverk ?, galskap både i tid og penger

Har han først betalt for TP, så får han vel strengt tatt mer for pengene ved å fly mye? Galskap ville vært å betale 60K for 6 måneders flyving, og bare flydd en gang i måneden.

Har han penga, tiden og lysten må han da få lov til å gjøre det?
Dette blir et minne for livet og noe han trolig aldri får gjort igjen når han blir eldre og etablert.
Støtter denne kar'n jeg....

Lykke til! Men har han tenkt på hvor mye unødvendig kosmisk stråling han vil utsette seg for under dette forsøket? Har noen regnet på det?

Back