Ser ut som det blir en lang tur til ingensteds for passasjerene ombord i SK957 ARN-MIA i kveld? Snudde et sted mellom Grønland og Newfoundland.
Verdensmetropolen Miami tilbyr nok ikke slike tjenester![]()
$$$
Mitt verste mareritt :drunk:
...og det kjipeste er, at dette vil forekomme oftere og oftere jo lengre inn i klimaendringskaoset vi beveger oss.
Man ser alt blir vektløst og fyker opp i video tatt inne i kabinen.
https://www.dagbladet.no/video/kraftig-turbulens-pa-sas-fly/DCZrVqtR
For alle andre enn fly nerds tror jeg at det plutselige fallet på videoen ikke oppleves som en rolig nedstigning.«Data fra Flightradar viser at flyet falt nesten 10.000 fot i løpet av 7 minutter!»
Med andre ord en descend rate på behagelige 1430 fot/min. Tror vi sier at flyet «gikk ned til lavere høyde» i stedet for «falt», jeg.
Ikke tilfeldig at dette skjer med rekordvarme på Island og i Nord Norge.Mitt verste mareritt :drunk:
...og det kjipeste er, at dette vil forekomme oftere og oftere jo lengre inn i klimaendringskaoset vi beveger oss.
For alle andre enn fly nerds tror jeg at det plutselige fallet på videoen ikke oppleves som en rolig nedstigning.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.